• kastrullen

Första gången IVF Maj 2017

Mjbo skrev 2017-05-22 08:16:17 följande:

Ja men absolut! Ett plus är ju alltid ett plus! 

Men du! Satt du in en 5dagars? Minns inte.. tänkte på vilken dag jag kunde börja testa haha :D

Ja det var ett 5-dagars :)
  • kastrullen
    Jangeles skrev 2017-05-22 09:02:22 följande:

Herregud vilken grej!! STORT GRATTIS!!

Har du haft några symptom? :D

Tack! :) tycker det är svårt att säga när jag tagit diverse mediciner under behandlingen, men lite "stick" i livmodern och öm i brösten. I lördags var jag jättetrött och igår hade jag huvudvärk och lite illamående. Har nu köpt ett digitalt så att jag verkligen kan få det tydligt för mig. Känns fortfarande som om jag inte vågar tro det...
  • kastrullen
    Mjbo skrev 2017-05-22 10:00:29 följande:

Okej, då vet jag. Tack för svar :) känner du några mer symptom nudå? :)

Nä idag känner jag typ ingenting :) lite trött men det kan ju också vara för att jag vaknade kl 03 och hade svårt att somna om. Själv då?
  • kastrullen
    Sophiasophia skrev 2017-05-22 11:08:58 följande:

Nu blev jag uppringd av Sophiahemmet. Det blir ingen ET idag. På ett sättblev jag besviken, men sköterskan sa tvärtom att jag borde jag glad :)

Jag plockade ju 19 ägg i fredags och av dessa var 10 mogna. Alla de blev befruktade och sen har alla 10 celldelat sig som de ska idag så man vill odla vidare till på onsdag för att kunna se vilket som ser bäst ut.

Så nu följer 2 nervösa dagar till.... kan alla avstanna tror ni? Det borde väl inte vara så vanligt, ni som haft samma scenario som jag, hur många klarade sig från dag 3 till dag 5?

Till oss ringde dem dagen efter äggplock och då hade 13 blivit befruktade och redan då visste vi att det skulle bli 5-dagars odling. När vi kom tillbaka såg 5 för återföringen så sa det att alla embryon hade fortsatt dela sig i lite varenda takt och att de hittat 4 st som var av bästa kvalitet. Så jag tror inte att det är så stor risk att alla stannar av :) håller tummarna för att det gör det lättare för dem att hitta det där perfekta embryot!
  • kastrullen
    Sophiasophia skrev 2017-05-22 15:25:16 följande:

Hoppas du har rätt!! Känns ju som rätt bra odds ändå. Jag gjorde ju ägguttaget på fredagen så idag var första kontakten med kliniken efter det. Känns väldigt spännande. Får jag ditt resultat så är jag ju mer än nöjd :)

Ja det är ju bara bra att dom odlar dem vidare! Jättespännande! Håller tummarna! :)
  • kastrullen

Hmm, i morse mådde jag bra men i eftermiddag har jag varit så illamående. Har en liten mental svacka och ifrågasätter om det verkligen är positivt eller om nåt kan göra det falskt positivt eller att det är nåt fel på testen. Kanske orsakar mediciner eller pms illamåendet. I och med detta åkte jag och köpte ett digitalt test som jag ska ta imorgon. Är livrädd för att få ett "inte gravid" nu när jag fått ett plus..

• kastrullen
    Hornkatten skrev 2017-05-22 16:57:32 följande:

Grattis Kastrullen!!!

Du inspirerade mig att våga testa mig så gjorde de nu och de är PLUS!!!

Är ensam hemma och sambon är borta med jobbet till på måndag vet inte om jag vågar tro på de men är glad. Tog två tester och båda är plus på ruvdag 8

Åh va glad jag blir för eran skull! Grattis! :)

Har du några symtom?
  • kastrullen

Eftersom jag inte vågade tro på mina svaga streck så tog jag idag ett cb digitalt. Och det visar "Gravid 1-2" :D

Allt slit var värt det! Direkt kom illamåendet men det kan också bero på att jag fick lite andnöd och började gråta :)

Hur mår ni idag?

• kastrullen
    Essie32 skrev 2017-05-23 10:04:30 följande:

Hej alla! Jag hoppar gärna in om det är ok?

Jag går på Carl von Linné kliniken i Uppsala och kör med långa protokollet. Det är första försöket och vi hinner precis innan de stänger i sommar. ET planerat middsommarveckan!

Började med nässpray igår för första gången, senare får jag ta 2 olika sprutmediciner: bemfola och menopur, båda i styrka 225.

Jag har sällan egen ägglossning och dåligt amh värde, dock på ul kunde man alltid se äggblåsor så inte 100% hur mkt man ska titta på amh. Min man har väldigt få spermier 1,5 mlj, dock pigga och bra rörlighet så vi kommer få injektionsbwfruktning (isci ? Heter det?)

Jag har tidigare fått Letrozole i flera månader för att framkalla äl och det har funkat mkt bra! Dock tog det sig aldrig, nu vet vi varför- mannens få spermier. Det känns skönt att börja med ivf nu och ha möjlighet att göra en omgång nu innan sommaren. Hoppas verkligen på att det blir några dugliga ägg.. jag är 32 , mannen 34. Inga barn sedan innan.

Jag har läst hela tråden och vill gratta alla som redan har fått plus och håller tummarna för er andra ! <3

Nu kör jag spray andra dagen, vill så gärna att tiden går lite fortare..

Välkommen!

Jag går också på Carl von Linné:)

Va spännande och tur ni hinner med ett försök innan sommaren! Håller tummarna för er!
  • kastrullen
    Mjbo skrev 2017-05-23 13:22:07 följande:

Ruvardag 2 idag... HUR tusan får man tiden att gå?? haha jag håller på att bli tokig. vill veta nuuuuuu.... Jag jobbar 7-16 varje dag, och håller mig sysselsatt resten av dagen, men ändå går dagarna så himla sakta! haha.. 

Ja den här ruvartiden är helt klart den värsta hittills! Jag är på dag 7 och 6 dagar kvar till testdagen. Pratade med min mamma idag som så "men det är ju snart den 29:e" och mitt svar var att det är en evighet! :)
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017