• kastrullen

Första gången IVF Maj 2017

Nu ligger jag och vilar ruset av mig på kliniken. 17 ägg fick de ut, det kändes knappt alls och dom har tagit så väl hand om oss. :)

• kastrullen
    Jangeles skrev 2017-05-11 11:34:46 följande:

Oj!! Vilket gäng :D vad härligt. Då håller vi tummarna nu då :) när ringer dom o lämnar något besked?

Update: Efter att ha lämnat blodprov o ul så verkar det som att det blir äggplock på måndag?! Tappade hakan kan jag säga :D

6-7 st fina äggblåsor (ca 20 mm) och mitt östradiolvärde som tidigare varit blygsamt låg nu på strax över 4000. Skall dock inte ta ut något i förskott fören kliniken ringer i em o bekräftar det.

Dom ringer imorgon på förmiddagen och meddelar om och när vi ska stoppa in nåt. Befruktas fem ägg eller fler så kommer dom odla dem i fem dagar, annars så ska vi åter på lördag.

Va kul! Håller tummarna för att det blir så! :)
  • kastrullen
    Mjbo skrev 2017-05-11 14:38:46 följande:

Oj oj här händer de grejer ser jag!

Grattis till så himla många ägg kastrullen!! Måste va skönt att va ett par att välja på:) stort Grattis, och skönt att du även du tyckte att de inte gjorde ont! :)

Jangeles va roligt!! Låter som de går bra för dig med, så himla kul! Vilken klinik går du på?

Och så en uppdate från mig oxå. Har varit på kliniken imorse på blodprov och ul. Allt såg bra ut. 8st äggblåsor ca 13-16mm stora. (Inte konstigt om man har mensvärk och känner sig svullen :p) Värdena i blodet hade stigit rejält sen i måndags då jag ökat dosen så de va jätte bra de med tydligen :)

Ovitrelle ska tas på söndag kväll och sedan blir det äggplock på tisdag kl 08.00 :)

Hejja oss!! Nu börjar det hända grejer i forumet här! Så himla roligt! Jag håller alla mina tummar åt oss!

Hur går det för er andra tjejer? :)

Tack! Det känns bra men samtidigt så måste ju det där perfekta ägget finnas med i den högen. Ska bli spännande att höra hur många som befruktas imorgon.

Haha ja den här svullna magen är hemsk. Vill helst inte ha byxor alls!

Va spännande! Håller tummarna för att de hittar det där guldägget till er! :)
  • kastrullen
    Mjbo skrev 2017-05-11 15:27:40 följande:

Ja verkligen de förstår jag att de måste va ett spänt dygn åt er nu tills dom ringer :) såg de bra ut på spermafronten åt er eller fick ni inte veta det nå idag kanske?

Hur mår du nu då? Kan du gå och sitta som vanligt eller gör det ont?

Jag håller mina tummar!

Nä fick inte så mycket information om spermierna mer än att de var ok med det som de hade fått och vi fick åka hem.

Jag mår ganska bra. Lite trött men det tror jag beror på medicinerna. Öm om magen, men äter lite smärtstillande fortfarande. Inga problem att röra sig alls!
  • kastrullen
    Jangeles skrev 2017-05-11 15:31:33 följande:

Jag går i Falun :) dom ringde nyss o sa o gav mig nytt schema, 112 enheter menopur + orgalutran i 2 dagar sedan otrivelle på lördag kl 21.

Kl 9 skall vi vara på kliniken på måndag :D spännande!

Vilken klinik går ni på?

Vi går på Carl von Linné i Uppsala.
  • kastrullen
    Mjbo skrev 2017-05-12 14:13:01 följande:

Hörrni tjejer ni som kommit en bit in i sprutdagarna... ursäkta min info nu, men jag har extremt mycket flytningar. De känns ungefär som äl flytningar, trådigt och tjockt och i mängder... är super nervös nu att min ägglossning börjar ändå... för tidigt :(

Är det någon mer som haft såhär?? Är det vanligt??

Är på dag 11 med sprutor. Ovitrelle sprutan ska tas i övermorgon för sedan äggplock på tisdag morgon.

Någon som vet??

Jag hade inte supermycket flytningar, men det kändes ändå som mycket pga varit som en öken under synarela-tiden. Jag blev dock orolig för samma sak och googlade till mig att det är vanligt att man får dessa flytningar, men äggen kommer inte lossa och man skulle inte behöva vara orolig för det.
  • kastrullen

Fick samtal från kliniken idag, av dom 17 äggen som de fick ut så hade 13 st befruktats. Känns helt otroligt! Nu ska dom odlas i 5 dagar så återförandet blir inte förrän på tisdag.

Har också turligt nog inte alls haft ont i magen idag. Nu på eftermiddagen blev jag dock väldigt svullen och gasig, men inte värst ont.

Hoppas äggplocken går bra för er också och att ni alla får möjlighet att få tillbaka nåt ägg.

• kastrullen
    Xtz skrev 2017-05-12 18:19:17 följande:

Helt ny på Familjeliv. Har gjort min första IVF behandling i Falun och hade insättning för 17 dgr sedan. Idag hade jag min testdag och det blev positivt. Jag hade aldrig kunnat tro det. Jag är 38 år så jag trodde nog att jag behövde fler försök. Det blev 5 ägg vid utplocket där 1 gick att använda och det måste ha varit "guldägget" som lyckades fastna. Vet att allt kan hända efter 2 missfall men är en bit på vägen. Jag hoppas det går bra för alla som är under behandling och hoppas! Det är en påfrestande tid. Tänkte bara dela med mig av min solskenshistoria????

Åh va roligt att höra! Stort grattis till plusset! Håller tummarna för att det går hela vägen! :)

Hur länge hade ni försökt innan ni gick vidare till IVF? Hade ni gjort några andra behandlingar innan? Har någon av er barn sedan tidigare?
  • kastrullen
    Xtz skrev 2017-05-12 19:27:56 följande:

Tack så mycket???? Vi har inte gjort några behandlingar innan. Vi fick vårt första barn 2014 och vill så gärna ha ett syskon. Men det blev tvärstopp. Blev gravid 2 ggr och det senaste slutade i missfall nu i februari. Kände att det inte finns mer tid att vänta på att bli gravid naturligt en gång till så därför hoppade vi på IVF. Jag hör ju inte till den yngre sidan längre så det kändes som det var lite bråttom. I vilken situation är du/ni i?

Min man har barn sedan tidigare, jag har det inte och vi har försökt på ett gemensamt sedan början av 2015. Gjorde utredning i mars 2016 där de inte kunde hitta nåt och eftersom vi var relativt unga (jag är 29, han 35) så ville de att vi skulle försöka ett år till innan vi gick vidare till ivf. När vi väl återkom ett år senare så gick det snabbt och nu hoppas jag på att få tillbaka en blastocyst på tisdag.
  • kastrullen

Så roligt att så många är på gång! STHLMivf17 och Mjbo, så spännande med äggplock under veckan! Jag tror tametusan alla spänningar släppte när jag hade gjort det. Var så orolig att jag gjort fel eller missat nåt på vägen men när det var över så kunde jag inte göra mer, så har slappnat av helt sen dess.

Och grattis till mensen Rosenblad! Kul att få komma igång med sprutorna!

Själv har jag precis tagit min första lutinus för att förbereda slemhinnan. Känns inte så himla trivsamt dock och den ska jag ta x3 per dag. Plus bisolvon x3 per dag fram till återförandet. Får se vad biverkningarna av lutinus blir nu då. Har haft tur och mitt humör har inte varit så hemskt påverkat, däremot har jag mått illa och haft ont i magen/svullen typ hela tiden så hade gärna sett att jag slapp det nu. Känns som om det blir mer av det om vi skulle bli gravida.

Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017