• Mjbo

Första gången IVF Maj 2017

kastrullen skrev 2017-05-12 14:33:25 följande:
    Jag hade inte supermycket flytningar, men det kändes ändå som mycket pga varit som en öken under synarela-tiden. Jag blev dock orolig för samma sak och googlade till mig att det är vanligt att man får dessa flytningar, men äggen kommer inte lossa och man skulle inte behöva vara orolig för det.
    alade skrev 2017-05-12 15:45:31 följande:
    Jag hade så. Det fullkomligt flödade! Utöver det hade jag väldigt ont i bröstvårtorna (vilket jag brukar få efter äl) så jag var halvt övertygad om att jag haft spontan äl. Men alla 16 ägg var kvar att plocka och mogna när det var dags. Så andas ut - det är extremt sällsynt att man ägglossar innan man ska vid ivf.
    Åh men gud va skönt att höra! Tack så himla mycket för era svar. Det lugnade mig massor.. Tack Tack! :)

• Mjbo
    kastrullen skrev 2017-05-12 17:10:13 följande:

Fick samtal från kliniken idag, av dom 17 äggen som de fick ut så hade 13 st befruktats. Känns helt otroligt! Nu ska dom odlas i 5 dagar så återförandet blir inte förrän på tisdag.

Har också turligt nog inte alls haft ont i magen idag. Nu på eftermiddagen blev jag dock väldigt svullen och gasig, men inte värst ont.

Hoppas äggplocken går bra för er också och att ni alla får möjlighet att få tillbaka nåt ägg.

Men gud va roligt kastrullen! Så jag förstår att lyckan är total nu! :) vilka förutsättningar ni har för framtiden!

Och såklart lugnande att höra att du inte har ont idag ;)
  • Mjbo
    Xtz skrev 2017-05-12 18:19:17 följande:

Helt ny på Familjeliv. Har gjort min första IVF behandling i Falun och hade insättning för 17 dgr sedan. Idag hade jag min testdag och det blev positivt. Jag hade aldrig kunnat tro det. Jag är 38 år så jag trodde nog att jag behövde fler försök. Det blev 5 ägg vid utplocket där 1 gick att använda och det måste ha varit "guldägget" som lyckades fastna. Vet att allt kan hända efter 2 missfall men är en bit på vägen. Jag hoppas det går bra för alla som är under behandling och hoppas! Det är en påfrestande tid. Tänkte bara dela med mig av min solskenshistoria????

Men gud vilken fin historia! Jag hoppas att vi andra i den här gruppen får en likadan att berätta i juni när vi förhoppningsvis är gravida hela högen ;)

Stort grattis till dig, jag håller tummarna att det håller i sig hela vägen åt dig.

I vilken vecka har du fått missfall de andra gångerna?
  • Mjbo
    Xtz skrev 2017-05-12 20:22:54 följande:

Tusen tack! Jag hoppas verkligen att det går vägen för allihopa! Fick första missfallet v 6 och andra missfallet i vecka 8. Nu ska jag få ett dropp (intralapid) mot missfall. Visste inte att det fanns såna dundergrejer. Vilken ålder är det på er andra här och går ni också i Falun?

De visste inte jag heller att de fanns. Va bra! Hoppas det hjälper dig :)

Vi går i Falun vi med. Är 26 år :)
  • Mjbo
    Rosenblad skrev 2017-05-13 09:03:52 följande:

Jihooo! Mensen kom som en smäll imorse så nu blir de sprut start snart :) Väntar på att kliniken ska öppna så jag vet exakt.

Åh va kul!! Grattis till mensen :D nu är du igång du med!!
  • Mjbo
    STHLMivf17 skrev 2017-05-13 09:57:19 följande:

Åh, tack för att du frågar :) Har haft så mycket annat under veckan så har varit bortkopplad från FL ett tag.

Har nu kört på med Gonal-f:en sedan i söndags förra veckan. Märker just ingenting av den annat än att jag kanske är något tröttare. Har även tagit Orgalutran i 2 dagar och det går fint - hade förväntat mig något mycket värre. Märker knappt av den. Kan tipsa om att hålla ett glas med kallt vatten över området precis efter sprutan. Det lindrar det som spänner och svider. Jag svettas nu mer på nätterna och luktar svett på morgonen - måste vara kopplat till alla hormoner för jag luktar ALDRIG svett annars.

Igår var vi på första ul, hade 12 fina ägg som växte bra. Ska köra på några dagar till och de förväntar sig runt 20 mogna ägg vid äggplock, som förmodligen blir nästa fredag. Blir det fler än 20 ägg får vi ingen insättning den här månaden pga risk för överstimulering, men å andra sidan har vi då fler möjliga insättningsförsök framöver. Det känns okej även om vi är bra sugna på att sätta in nu. Hur har det gått för dig och ni alla andra tjejer? Ska försöka backa och läsa in mig i tråden igen :) kram och trevlig helg!

De är nog bra att koppla bort fl ett tag, gjorde det jag med i början när väntetiden va dom värst tyckte jag. Så man ju de fundera på annat :)

Ja hormoner är det fullt av i kroppen, känner igen det du skriver... även om de inte påverkar mitt svettande så känner jag det på andra sätt:)

Jag har dock hade tre jätte bra dagar nu. Varit glad och så. Känns så skönt:)

Som min sambo sa till mig i förrgår att han va så glad för jag va mig själv igen, att han kände igen mig igen! Det har nog påverkat honom mer än vad man tror alla dessa hormoner i kvinnan ;)

Ikväll är det dags för förhoppningsvis min sista bemfola spruta någonsin! :) och imorgon är det dags för ovitrelle. Är lite nervös för den, men de ska nog gå bra det med. Äggplock blir på tisdag kl 08.00 :)

Va bra att du känner att de är ok om insättningen skjuts upp, jag tror ärligt inte att jag hade tagit det särskilt bra alls... Men de är ju inte så mycket att göra åt så egentligen är de ju inget att oroa sig över. De är kanske bättre så än att de sätter in när de inte finns bra förutsättningar... man vill även att den lilla ska stanna pch må bra där inne såklart. Så du gör helt rätt i att ta det på det viset du gör :) starkt gjort! :)
  • Mjbo
    STHLMivf17 skrev 2017-05-13 12:20:52 följande:

Så glad att höra att det går bra för er!! Jag hoppas innerligt att det är er sista spruta och att ni lyckas på första försöket. Och gör ni inte det så kom ihåg att det finns fler försök att lyckas med. Chansen för barn är vad jag förstår samma som vid en "normal" graviditet, så att ni inte deppar ihop tänker jag om det inte fäster på första försöket.

Ovitrelle kommer gå som en dans, om jag var er skulle jag fira sista sprutan med något riktigt härligt. Kanske en massage eller ett sista glas bubbel innan det blir långt graviditetsuppehåll :)

Ska tänka på dig på tisdag morgon. Det kommer gå bra! Uppdatera gärna sen hur det kändes när du känner dig redo, mitt äggplock blir som sagt troligtvis på fredag :)

Ja de är väl ungefär samma risk som vid en normal graviditet har jag läst jag med, men ja tänker ändå på nå vis att man har alla bra förutsättningar, och ägget är till och med befruktat som ska in(om det blir befruktat vill säga), så det känns ändå som att de borde va större chans när man får hjälp en vid en normal graviditet :)

Tack för dina tankar, självklart uppdaterar jag här efteråt hur det gick! :)
  • Mjbo
    kastrullen skrev 2017-05-13 14:37:03 följande:

Så roligt att så många är på gång! STHLMivf17 och Mjbo, så spännande med äggplock under veckan! Jag tror tametusan alla spänningar släppte när jag hade gjort det. Var så orolig att jag gjort fel eller missat nåt på vägen men när det var över så kunde jag inte göra mer, så har slappnat av helt sen dess.

Och grattis till mensen Rosenblad! Kul att få komma igång med sprutorna!

Själv har jag precis tagit min första lutinus för att förbereda slemhinnan. Känns inte så himla trivsamt dock och den ska jag ta x3 per dag. Plus bisolvon x3 per dag fram till återförandet. Får se vad biverkningarna av lutinus blir nu då. Har haft tur och mitt humör har inte varit så hemskt påverkat, däremot har jag mått illa och haft ont i magen/svullen typ hela tiden så hade gärna sett att jag slapp det nu. Känns som om det blir mer av det om vi skulle bli gravida.

Tack så mycket. Ja de ska bli spännande. Ska bli skönt att få ut alla äggen, ja är så svullen i magen på kvällarna nu så fy tusan:p men snart så! :)

Jag ska oxå ta lutinus 3ggr om dagen ett par veckor efter insättning. Läst många som får lite spottings av dem, så de verkar som att de är en vanlig biverkning iaf :p
  • Mjbo

20 minuter kvar till ovitrellen ska tas. Börjar bli nervös ... tänk om vi gör fel, eller om nått är fel med sprutan. Eller om de gör svin ont... många tankar. Men denna sprutan har jag ändå längtat efter att ta såååå länge.

Detta kan va den sista sprutan i hela mitt liv, som tas i sånt här samanhang... Heja heja :) :)

Hur mår ni flickor?

Jag har mått bra idag med... Så himla skönt! :) hoppas allt är bra med er med.

• Mjbo
    kastrullen skrev 2017-05-14 22:13:26 följande:
    Haha jag hade precis samma tankar som du! Min man fick dubbel- och trippelkontrollera hela förfarandet, men det gick bra! Hur gick det?

Jag mår också bra, tack som frågar! Dagarna är bara sååå himla långa, det här är hittills de fem längsta dagarna i mitt liv! :D

Haha ja fy va nervös jag var.. MEN! det gick hur bra som helst! Och jag som hade fått för mig att den sprutan skulle svida och va värst, kändes minst av alla! haha.. Hjärnspöken är inte att leka med :D 

Idag känner jag inte så mycket mer än att mina bröstvårtor är myyyyycke ömma, och att jag har molande värk i magen, men de har jag haft lite till och från hela tiden så de va inge nytt :) Imorgon är det äggplock! så nervös att ja spricker...

Ja förstår att dina dagar är långa. men sen måste nog ruvartiden va absolut värst!  eller vad tror du? :) Ja har förvarnat min sambo att jag kommer att testa varenda dag från dag 10 efter äggplock, oavsett rekommendationer att vänta.. haha. Ja kommer inte kunna hålla mig de är ja säker på :P 

Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017