• Mjbo

Första gången IVF Maj 2017

Jangeles skrev 2017-05-10 20:26:34 följande:

Oj vad spännande! Hoppas allt ser bra ut och att du svarar bra på höjningen. Hur länge har du sprutat?:)

Japp, första försöket och korta protokollet. Har "PCO äggstockar" och trång passsge i den högra äggstocken.

Var på ul i tisdags och då hade jag en blåsa som var 15mm någon på 11 mm sen var de väl inte så mycket mer att hurra för men man kan ju ändå inte sluta hoppas ????

Ja de hoppas jag med. Vart en omställning bara då de så innan start att jag hade extremt stor risk för överstumulering då jag har ett väldigt högt sånt där amh värde. Men ja vet inte va som är bäst att bli understimulerad eller överstimulerad så ja hoppas på varken eller:D

Jag är inne på sprutdag 10 idag. Tagit 150 enheter bemfola fram till måndag då jag höjt till 225. I lördags började jag med orgalutran varje kväll oxå :) dom har bokat preliminärt äggplock till på måndag, beroende på hur de ser ut imorron nudå.

Jag håller tummarna åt oss båda :) :)
  • Mjbo

Oj oj här händer de grejer ser jag!

Grattis till så himla många ägg kastrullen!! Måste va skönt att va ett par att välja på:) stort Grattis, och skönt att du även du tyckte att de inte gjorde ont! :)

Jangeles va roligt!! Låter som de går bra för dig med, så himla kul! Vilken klinik går du på?

Och så en uppdate från mig oxå. Har varit på kliniken imorse på blodprov och ul. Allt såg bra ut. 8st äggblåsor ca 13-16mm stora. (Inte konstigt om man har mensvärk och känner sig svullen :p) Värdena i blodet hade stigit rejält sen i måndags då jag ökat dosen så de va jätte bra de med tydligen :)

Ovitrelle ska tas på söndag kväll och sedan blir det äggplock på tisdag kl 08.00 :)

Hejja oss!! Nu börjar det hända grejer i forumet här! Så himla roligt! Jag håller alla mina tummar åt oss!

Hur går det för er andra tjejer? :)

• Mjbo
    kastrullen skrev 2017-05-11 15:24:19 följande:

Tack! Det känns bra men samtidigt så måste ju det där perfekta ägget finnas med i den högen. Ska bli spännande att höra hur många som befruktas imorgon.

Haha ja den här svullna magen är hemsk. Vill helst inte ha byxor alls!

Va spännande! Håller tummarna för att de hittar det där guldägget till er! :)

Ja verkligen de förstår jag att de måste va ett spänt dygn åt er nu tills dom ringer :) såg de bra ut på spermafronten åt er eller fick ni inte veta det nå idag kanske?

Hur mår du nu då? Kan du gå och sitta som vanligt eller gör det ont?

Jag håller mina tummar!
  • Mjbo
    Hornkatten skrev 2017-05-11 15:47:14 följande:

Jag skulle ju få insättning idag med det blev uppskjutet till söndag (dag 5) för allt se vilket embryo som är de bästa. Det blev 3st så nu håller vi tummar och tår här hemma.

Vi går privat just nu hos Sophiahemmet men ligger även i kö till Fertilittetscentrum i Stockholm.

Åh nej va drygt ändå att de blev flyttat! Men ändå bra att få 5 dagars, hörde att de va bättre att sätta in sånna så de är ju såklart inget negativt i det! Kämpa på och håll dig sysselsatt så är det snart söndag!! :)
  • Mjbo
    Rosenblad skrev 2017-05-11 15:30:41 följande:

Kul att läsa att det händer lite här :) Själv väntar man på mensen så vi kan börja sätta igång med sprutorna. Är just nu på dag 25 och har som kortast haft en cykel med 25 dagar de senaste 2 åren så jag vill bara att det ska va en sånn månad nu!! Vill ju bara börja med sprutorna nu så vi kommer nånvart. Har ont i brösten och börjat få mensvärk så för första gången på två år kommer jag jubla när jag ser blod, haha.. känns sjukt konstigt :)

Haha visst är det konstigt att ena månaden vill man inte veta av memsen och nästa längtar man tills den kommer så man spricker :)

Jag håller tummarna för dig att den kommer igång snart så du oxå får börja med sprutor och allt vad det innebär! :)
  • Mjbo
    Jangeles skrev 2017-05-11 15:31:33 följande:

Jag går i Falun :) dom ringde nyss o sa o gav mig nytt schema, 112 enheter menopur + orgalutran i 2 dagar sedan otrivelle på lördag kl 21.

Kl 9 skall vi vara på kliniken på måndag :D spännande!

Vilken klinik går ni på?

Jag går oxå i Falun:) ska göra äggplock tisdag kl 08 :) så himla spännande! Du får meddela hur ont de gjorde efter du gjort de sen ;)
  • Mjbo
    kastrullen skrev 2017-05-11 17:20:34 följande:

Nä fick inte så mycket information om spermierna mer än att de var ok med det som de hade fått och vi fick åka hem.

Jag mår ganska bra. Lite trött men det tror jag beror på medicinerna. Öm om magen, men äter lite smärtstillande fortfarande. Inga problem att röra sig alls!

Okej men de va ju bra det iallafall :)

Då får du vila vidare så hoppas vi på din tur denna gång! :)
  • Mjbo
    STHLMivf17 skrev 2017-05-08 11:10:15 följande:

Hej tjejer,

Uppdatering:

Jag tog första sprutan igår kväll, blev väldigt nervös och humöret sviktade rätt kraftigt inför detta. Men själva sprutan gick bra och känner ingenting av den.

Hur lång tid efter första sprutan har ni fått planerat ul & äggplock? Vi försöker planera en resa men inser att det är väldigt dålig timing... :)

Länge sedan vi hörde något från dig nu! Hur går det för dig med sprutorna? Har du fått någon tid för blodprov eller ul än? :)

Hoppas allt är bra!
  • Mjbo
    A1987 skrev 2017-05-12 08:41:10 följande:

Första gången jag gråter och känner att det här med ivf är tungt.

Tisdagens ul visade 13st 9-11mm blåsor. Dagens ul visade 21st 9-20mm blåsor. Alla under 10mm räknade hon inte änns. Nu är det risk för hyper och blir antagligen ingen insättning efter äggplock. HUR MYCKET SKIT SKALL EN MÄNSKA BEHÖVA TA? Jaa, hoppades innerstinne kanske lite för mycket på detta första varv, hade inte änns tänkt tanken på att jag kunde bli överstimulerad... På tisdag blir det iaf äggplock.

Åh nej!! Jag lider verkligen med dig!! Fy va jobbigt... man väntar och väntar så man blir ju tokig. Skulle de säga att ja ska vänta ytterligare en månad skulle ja gå sönder, då ja förstår verkligen din känsla.... Jag va ganska inställd på att bli överstimulerad till och med då dom varnade mig för det innan för att jag har så mycle ägg redan utan stimulering, och trotts det så skulle jag bli oerhört ledsen om de blev Så. Så jag förstår om det kommer som en chock för dig som inte va inställd på det.

Jag håller alla mina tummar för att det inte blir så. Så att du får sätta in denna månad med.

Kämpa kämpa <3
  • Mjbo

Hörrni tjejer ni som kommit en bit in i sprutdagarna... ursäkta min info nu, men jag har extremt mycket flytningar. De känns ungefär som äl flytningar, trådigt och tjockt och i mängder... är super nervös nu att min ägglossning börjar ändå... för tidigt :(

Är det någon mer som haft såhär?? Är det vanligt??

Är på dag 11 med sprutor. Ovitrelle sprutan ska tas i övermorgon för sedan äggplock på tisdag morgon.

Någon som vet??

Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017