• kastrullen

Första gången IVF Maj 2017

Mjbo skrev 2017-05-19 18:09:12 följande:

Förstår att det känns som en evighet tills dess! Jag tycker de är en evighet tills på söndag haha :D

Hoppas du kan sysselsätta dig med nånting tills dess så dagarna går fort :) :)

Ja på vardagarna så går det hyfsat, försöker hålla mig sysselsatt på jobbet. Men nu kom helgen.. funderar på att tjuvtesta på söndag, då har det gått 10 dagar från äggplock och 5 dagar från återförandet. Då borde väl inte ägglossningssprutan ge utslag?
  • kastrullen
    Mjbo skrev 2017-05-19 19:47:34 följande:

Nä de är väl ca 10-12 dagar efter ägglossnings sprutan kan ge utslag, så det är lite osäkert. Jag kommer nog testa varje dag så ja förstår dig helt och hållet om du testar haha :D återkom med besked hur de fått varje gång:D

Hittade detta på FASS om ovitrelle:

Graviditetstester

Du kan få ett falskt positivt testresultat om du gör ett graviditetstest på serum eller urin i upp till 10 dagar efter att du har tagit Ovitrelle. Prata med din läkare om du är osäker.

Om jag testar på söndag så är det bara en 12 dagar efter, då borde det inte vara risk för falskt positivt va?

Haha ja självklart! Det är ju svårt att hålla sig men jag vill gärna undvika ett falskt positivt test, även om det lockar att bara få se ett plus för en gångs skull..
  • kastrullen
    Sophiasophia skrev 2017-05-19 21:08:20 följande:

Tack snälla! Det är ungefär så jag mår just nu oxå, dock har man ju fått i sig en del smärtstillande idag så egentligen kanske jag inte har en aning om hur det känns :D

Hoppas jag får lika bra resultat som du. Känns tryggt att du oxå hade många ägg utan att bli överstimulerad. Kan tänka mig att det är en lång väntan nu!

Så kände jag också, så jag tog Alvedon morgonen efter men jag vet inte om jag hade ont ens, behövde inte ta något mer i alla fall :)

Håller tummarna!

Ja det känns som om testdag aldrig kommer. Å andra sidan så lever jag i en sorts föreställning om att jag är gravid tills motsatsen är bevisad och tyvärr kan det ju bli ett negativt test på testdagen. Men det får vi se! :) i så fall känns det ju bra att vi har tre i frysen och kanske inte behöver gå igenom hela processen.
  • kastrullen
    Mjbo skrev 2017-05-19 21:46:40 följande:

Nej då borde de ju inte va falskt positivt om de står så på fass! Gud va nära du är nu, jag är så avis!! :D haha. Tänk om du får plus! Vilken känsla! Men kom ihåg att ha i baktanke att de kan va felvisande, oavsett negativt eller positivt om du tar tidigare, så du inte blir besviken mer än nödvändigt ;)

Hoppas så för din skull! Vilken dag va de du gjorde din insättning? Minns inte riktigt.. :/

Ja, det är ju ändå testet den 29:e som gäller, och det är ju väldigt stor risk att det är alldeles för tidigt. Men ändå så svårt att hålla sig :)

Haha nä nu är det mycket dagar att hålla reda på i gruppen så det är inte så lätt. I tisdags, den 16:e :)
  • kastrullen
    Sophiasophia skrev 2017-05-19 22:00:25 följande:

Gryyyym inställning!!! Håller tummar och tår! Känns ju extra peppigt att läsa om folk som får till det på första försöket just nu :) det gör mig jättemotiverad.

Tack! Ja det verkar ju som om det kan hända, det finns en chans att det funkar nu! :)
  • kastrullen
    Mjbo skrev 2017-05-20 08:00:00 följande:

Just det du gjorde återföringen samma dag som jsg gkorde äggplocket:)

Ja jag förstår att de är svårt att hålla sig. Ja är glad om ja ens kan hålla mig en dag efter 10e dagen efter sprutan haha :D stort lycka till om du tar test imorgon!! Jag ska på återföring imorgon. Sjukt spännande! :)

De gör inge ont med återförandet va? :)

Åh, va spännande! Nä, det svider till lite när de för in katetern i livmodern, typ som ett cellprov, och det är bara i en sekund typ :)
  • kastrullen
    Sophiasophia skrev 2017-05-20 07:48:11 följande:

En fråga. Jag har fått tid för äggåterföring på mån, i mina papper står det oxå att jag ska börja med lutinus på måndag (som jag ska ta morgon, lunch och kväll). Men jag blir lite förvirrad om jag ska ta dem på morgonen och lunchen på måndag oxå, alltså innan äggåterföringen som sker kl 14.

Jag tog lutinus fram till vecka 34 i min förra graviditet och vet att det oftast blir en "smet" kvar vid livmodertappen. Spontant tänker jag att detta inte är optimalt vid insättningen?!

Har ni tagit lutinus i n n a n återföringen?

Jag fick information om att ta det på morgonen, men andra dosen skulle jag vänta med till efter återföringen (vi hade tid 13.30).
  • kastrullen
    Mjbo skrev 2017-05-20 08:54:33 följande:

Dåså :) va bra.

Tack för de lugnande orden :)

Hur gamla va ni du och din sambo? :)

Jag är 29 och min man är 35 :)
  • kastrullen
    Hornkatten skrev 2017-05-20 22:18:11 följande:

Jag är på ruvdag 6 och ska testa 29/5.

Är det någon som har planerat att ta test innan testdag?

Om jag skulle haft min vanliga cykel så ska jag ha mens på tisdag och jag är sugen på att testa men jag vet inte om jag vågar. Har ju läst om folk som har fått både falska positiva och negativa resultat.

Jag är på ruvdag 5 och jag tjuvtestade precis :) negativt men jag tycker mig ana en skugga. Försöker dock intala mig att det är min hjärna som spelar mig ett spratt. Just nu känns det som om jag kommer fortsätta tjuvtesta nån gång till innan testdag för att se om det blir någon skillnad på stickan.
  • kastrullen
    Sophiasophia skrev 2017-05-21 09:03:15 följande:

När hade du testdag? Satte du in en blastocyst?

Är det mer än 10 dagar sen ovitrelle så finns det ju inget som hindrar att man tjuvtestar om man känner för det. Man m i n s k a r ju inte sina chanser att bli gravid för att man gör det ;)

Det där är nog bara vilken läggning man har. Jag vill långsamt förbereda mig på ett eventuellt minus, då blir jag mindre besviken på nåt sätt. Då är det väntat. Och väntan känns mindre jobbig då tycker jag.

Med ivf vet jag ju inte hur det funkar dock. Med sonen testade jag plus 10 dagar efter ägglossning, men så kan man väl inte räkna nu?!

Testdag är inte förrän den 29:e. Ja det var en blastocyst och det är 12 dagar sedan ovitrelle, så det borde ju inte kunna bli falskt positivt. Nä resultatet kommer ju bli samma oavsett när man testar! Jag testar nog hellre några gånger och förväntar mig ett minus på testdagen om det är så, än bygger upp hoppet för mycket fram till dess.

Jag har inte heller riktigt koll på det. Har försökt räkna ut när en eventuell mens kan beräknas också men det vet jag inte riktigt heller. Känns svårt att försöka gissa när kroppen är så påverkad av hormoner. Sen har jag nånstans läst att Lutinus kan göra så att mensen inte kommer.
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017