• Sophiasophia

Första gången IVF Maj 2017

Mjbo skrev 2017-05-29 07:19:49 följande:
    Min läkare rekommenderade mig att inte använda den där plast grejen just för att det irriterar mer inuti eftersom den är så hård. Kan va därflr du blöder? Hon så att ja ska föra in tabletten som en tampong. Det är lindrigare.

Kramar till dig iallafall oavsett! Förstår att det måste kännas riktigt tungt och nervöst. Men ge inte upp än. Det kan vara en nidblödning med! <3
    Tack vännen! Vet inte riktigt hur jag ska tro, det har inte kommit mer blod men jag har lite molvärk som innan mens.

Pallar inte riktigt att föra in den med fingret, är så rädd för infektioner, men man skulle kanske använda engångshandskar.
    Är det inte svårt att få upp den ordentligt?
  • Sophiasophia
    alade skrev 2017-05-29 20:04:34 följande:

Äggplock imorgon förmiddag. Det känns både härligt och jobbigt!

Åh, lycka till!! Hoppas du får ut fina ägg! Skriv hur det gick sen.
  • Sophiasophia

Gah! Vad svårt detta är. Igår hade jag ju blod på lutinusapplikatorn när jag tog ut den på morgonen. Hade innan tagit ett graviditetstest. Detta visade ett svagt svagt svagt streck, knappt synligt men vi var flera som såg det. Sen hade jag inget mer blod under dagen annat än en eventuellt svagt svagt rosatonad flytning. På kvällen igår hade jag hemsk mensvärk som strålade ner i benen. Idag är flytningarna ljusbrunt/svagt rosa till färgen men jag vaknade helt utan mensvärk. Tog ett nytt test som också är supersvagt men helt klart tydligare än igår.
    Nu vet jag varken ut eller in.

• Sophiasophia
    Mjbo skrev 2017-05-30 08:38:53 följande:

Oj så nervöst! Hoppas att det bara är en "vanlig" blödning! Ett plus är ju iallafall alltid ett plus, jag håller alla tummar åt dig att det blir starkare! har du tagit digitalt?
    Jag tog ett test imorse med, digitalt, ett stort fint plus idag igen. Så himla skönt att se! :)

Hoppas blödningarna avtar åt dig!! När har du offiiciel testdag?

Tack! Jag vågar nog lita på plusset, för det är verkligen där, men det är så svagt att jag avvaktar med digitalt test, är ju bara på ruvardag 6. Väntar med det tills jag tycker plusset är väldigt tydligt. Men nu vet jag att min blastocyst har fäst iaf, det känns ju väldigt bra :)

Sen vet man ju inte hur det blir med blödningen. Känns som att det borde kommit mer än bara några droppar igår morse om det är början till ett missfall. Men jag har aldrig haft ett missfall så jag vet inte hur det funkar.

Härligt att du bara får starkare och starkare plus, är ju fortfarande tidigt så det är ju ett jättegott tecken. Visst är du på ruvardag 9? Har du haft mensvärk nåt? Jag hade ordentlig värk igår (hjälpte syrran att pack inför flytt) men det gick över med vila och nattsömn.
  • Sophiasophia

Fråga: hur långt upp stoppar ni lutinus? Jag har fått för mig att den ska så högt upp som möjligt och sticker därför in den rejält långt, typ 80% av applikatorn.

• Sophiasophia
    kastrullen skrev 2017-05-30 10:10:42 följande:
    Jag stoppade in den så långt jag kunde :) men jag hade tur och befriad från irritation och blödningar ändå. Nu har jag slutat med dom (så himla skönt men läskigt att vara helt utan mediciner)
    Jasså, jag har fått instruktion att fortsätta med progesteron flera veckor efter det officiella graviditetstestet. Gör inte alla det?
  • Sophiasophia
    alade skrev 2017-05-30 11:48:18 följande:
    9 ägg. Mindre ont idag än sist. Det är nästan så att jag tror på att jag ska kunna jobba imorgon! Har inte behövt ta en enda citodon ännu. Jag är lite chockad av hur mycket bättre det känts denna omgång, både fysiskt och psykiskt. Särskilt idag!
    Wow, vad härligt!! Vad skönt att det känns så bra oxå! Hoppas många blir normalbefruktade :)
  • Sophiasophia
    kastrullen skrev 2017-05-30 11:58:16 följande:
    Nä 14 dagar skulle jag ta det, men fick recept för 21 dagar så jag tog fram till testdag och då frågade jag kliniken om jag kunde sluta eller om jag skulle fortsätta. Hon sa att om jag inte har oregelbundna cykler så finns det ingen anledning att fortsätta. Men jag tror det är väldigt olika från klinik till klinik. CvL har 14 dagar som standard och man brukar sluta ett par dagar innan testdag.
    Ah, jag har oregelbunden cykel så det kan vara det :)
  • Sophiasophia
    Hornkatten skrev 2017-05-30 17:29:27 följande:
    Jag har aldrig haft oregelbunden cykel men tror det är sophiahemmets rutin med lång Lutinus behandling. Ska fortsätta med dem 21 dagar till efter testdag... är så sjukt trött på dem nu men man vill ju göra de bästa för den där inne.
    Jag tycker oxå de är jättejobbiga, jag har sån ångest varje gång jag sätter in dem och hoppas att applikatorn inte ska vara blodig eller ha färgade flytningar. Jag har nog sköra slemhinnor (precis som min förra graviditet då jag blödde vid varje samlag i början) och tycker att man får kämpa lite för att få in tabletten.

Tyvärr kommer jag få fortsätta ta lutinus fram till vecka 34 om denna graviditet fortsätter. Fast då 2 ggr per dag. Gjorde det under hela förra graviditeten då jag har en svag livmodertapp och lutinus stärker den.

I USA får man den i sprutform istället, hade verkligen velat ha det istället.
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017