• Sophiasophia

Första gången IVF Maj 2017

Hej!

Jag gjorde äggplock vid 9 idag. Första gången. Vi fick ut 19 ägg så nu är jag lite nervös för överstimulering. Hur har ni mått efter ägguttag?

Planen just nu är äggåterföring på måndag. Kan inte vänta tills jag får höra "det riktiga" resultatet. Dvs hur många som var bra och blev befruktade.

• Sophiasophia
    kastrullen skrev 2017-05-19 17:48:52 följande:
    Ja det var många ägg! :)

Jag mådde bara bra! Lite öm och jättetrött av medicinerna samma dag, och lite svullen dagen efter men sen dess har jag typ inte känt nåt alls. Lite öm över äggstockarna bara.

Håller tummarna för att det gått bra!
    Tack snälla! Det är ungefär så jag mår just nu oxå, dock har man ju fått i sig en del smärtstillande idag så egentligen kanske jag inte har en aning om hur det känns :D

Hoppas jag får lika bra resultat som du. Känns tryggt att du oxå hade många ägg utan att bli överstimulerad. Kan tänka mig att det är en lång väntan nu!
  • Sophiasophia
    A1987 skrev 2017-05-19 19:03:11 följande:
    Som jag skrev tidigare, jag drog tydligen på mej denna jäkla överstimuleringen! Syntes det någon vätska i buken på dej? Hade ganska ont efter äggplock, fick gå som på nålar och fick lite svullnad i nedre magen framför allt. Magen kändes sjuk då jag tryckte lite här och var.

Fick insättning trots att det syntes vätska i buken redan vid äggplock. Just då var jag glad för insättning trots risken, men just nu önskar jag att jag skulle ha väntat tills fet :/

Ta det lugnt och drick massor! 5l var tydligen för lite för mej iaf.
    Nu har jag läst ikapp mig på vad du skrivit! Låter riktigt jobbigt med överstimuleringen, hoppas verkligen det inte blir värre utan att det vänder nu.

Ditt resultat är ju ändå verkligen tipptopp!!! Jag är supernervös för att mina ägg skulle vara omogna eller kassa av nån annan anledning nu.

De sa inget om vätska i buken idag iaf. Jag fick bara en tid för återföring på måndag kl 14 och så sa de att de skulle ringa på morgonen om äggen behövde odlas vidare (om de var för lika i utvecklingen typ?!). Så förhoppningsvis såg de ingen vätska.
  • Sophiasophia
    kastrullen skrev 2017-05-19 21:35:23 följande:
    Så kände jag också, så jag tog Alvedon morgonen efter men jag vet inte om jag hade ont ens, behövde inte ta något mer i alla fall :)

Håller tummarna!

Ja det känns som om testdag aldrig kommer. Å andra sidan så lever jag i en sorts föreställning om att jag är gravid tills motsatsen är bevisad och tyvärr kan det ju bli ett negativt test på testdagen. Men det får vi se! :) i så fall känns det ju bra att vi har tre i frysen och kanske inte behöver gå igenom hela processen.
    Gryyyym inställning!!! Håller tummar och tår! Känns ju extra peppigt att läsa om folk som får till det på första försöket just nu :) det gör mig jättemotiverad.
  • Sophiasophia

En fråga. Jag har fått tid för äggåterföring på mån, i mina papper står det oxå att jag ska börja med lutinus på måndag (som jag ska ta morgon, lunch och kväll). Men jag blir lite förvirrad om jag ska ta dem på morgonen och lunchen på måndag oxå, alltså innan äggåterföringen som sker kl 14.

Jag tog lutinus fram till vecka 34 i min förra graviditet och vet att det oftast blir en "smet" kvar vid livmodertappen. Spontant tänker jag att detta inte är optimalt vid insättningen?!

Har ni tagit lutinus i n n a n återföringen?

• Sophiasophia
    alade skrev 2017-05-20 09:42:27 följande:
    Jag skulle ta det från morgonen innan ET och hade tiden på eftermiddagen. Jag har hört vänner som börjat direkt efter äggplock också. Så det verkar vara standard att börja innan återföring.
    Ah, tog du inte mitt på dagen den dagen då alltså? Jag kanske ska ringa på morgonen och dubbelkolla.
  • Sophiasophia
    kastrullen skrev 2017-05-20 09:38:54 följande:
    Jag fick information om att ta det på morgonen, men andra dosen skulle jag vänta med till efter återföringen (vi hade tid 13.30).
    Hm, då ska jag kolla med dem faktiskt. Jag har ju tid kl 14.
  • Sophiasophia
    Mjbo skrev 2017-05-20 12:59:51 följande:
    Jag började med mina den 18e. Har återföring imirgon den 21a :) skulle inte ta varken morgon eller lunch innan återföring, utan endast på kvällen den dagen :)
    Hm, intressant. Och märkligt att det är olika.
  • Sophiasophia
    Rosenblad skrev 2017-05-21 08:00:04 följande:

Har nu sprutat i sex dagar, fick ändra dos från 150 Menopur till 225 i Fredags så har nu tagit de två gånger. Har konstant svag ägglossningsvärk och flytningar precis som vid äl. Ska tillbaka på Tisdag för VUL och blodprov igen. Är väldigt svårstucken i armarna + lätt för att svimma så det är alltid ett sånt himla projekt att ta blodprov på mig..

Jag fick också väldigt tydliga ägglossningsflytningar, det har jag inte annars.
    Varför tar du blodprov? Det gjorde inte jag utan man följde bara upp med ultraljud!
  • Sophiasophia
    kastrullen skrev 2017-05-21 06:18:43 följande:
    Jag är på ruvdag 5 och jag tjuvtestade precis :) negativt men jag tycker mig ana en skugga. Försöker dock intala mig att det är min hjärna som spelar mig ett spratt. Just nu känns det som om jag kommer fortsätta tjuvtesta nån gång till innan testdag för att se om det blir någon skillnad på stickan.
    När hade du testdag? Satte du in en blastocyst?
    Är det mer än 10 dagar sen ovitrelle så finns det ju inget som hindrar att man tjuvtestar om man känner för det. Man m i n s k a r ju inte sina chanser att bli gravid för att man gör det ;)
    Det där är nog bara vilken läggning man har. Jag vill långsamt förbereda mig på ett eventuellt minus, då blir jag mindre besviken på nåt sätt. Då är det väntat. Och väntan känns mindre jobbig då tycker jag.

Med ivf vet jag ju inte hur det funkar dock. Med sonen testade jag plus 10 dagar efter ägglossning, men så kan man väl inte räkna nu?!
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017