• Jangeles

Första gången IVF Maj 2017

Hornkatten skrev 2017-06-14 06:28:27 följande:

Jag var också på infosamtal på MVC igår. Tyvärr kändes det inte så bra med barnmorskan som jag har blivit tilldelad. Hon var jättesnäll men kände inte att vi hade personkemin så får se hur jag gör innan nästa besök. Jag fick med mig papper att fylla i till inskrivningsbesöket och lite infopapper med bland annat telefonnummer om något är akut.

Sen gick vi igenom symptom, tips och de som är förbjudet (alkohol och droger). Hon så till mig att jag redan verkade ha koll på allt vilket kanske stämmer men ändå skönt att gå igenom allt tillsammans.

Jag tänkte bara höra hur alla som har plusat mår? Själv går jag in i vecka 8 imorgon och började må så sjukt illa i måndags och jag vill bara sova. Har än så länge provat åksjukearmband men de har inte varit så effektiva så ska försöka få tag på något starkare idag.

Jag har haft ömma bröst och fått ett dunder luktsinne haha, och senaste veckan har jag fått känna på en extrem trötthet. Tycker ändå inte att jag har så mycket symptom ännu, och brösten gör inte lika ont nu som förr... blir nojig!
  • Jangeles
    Jangeles skrev 2017-06-14 07:36:43 följande:
    Jag har haft ömma bröst och fått ett dunder luktsinne haha, och senaste veckan har jag fått känna på en extrem trötthet. Tycker ändå inte att jag har så mycket symptom ännu, och brösten gör inte lika ont nu som förr... blir nojig!
    Mycket molvärk har jag haft också
  • Jangeles
    fanola skrev 2017-06-18 17:12:26 följande:

Vet ni hur man räknar veckor om man fått 1 5-dagars tillbaka? Ska ta test på torsdag egentligen men tog ett igår å de va positivt.. Man kanske räknar som vanligt från förra mensen?

Har sett en del som skriver att man räknar 2+5 dagar kan detta stämma?.

Själv räknar jag bara 2 veckor från och med de datum ja fick de insatt, för enkelhetens skull
  • Jangeles
    Jangeles skrev 2017-06-18 17:49:24 följande:
    Har sett en del som skriver att man räknar 2+5 dagar kan detta stämma?.

Själv räknar jag bara 2 veckor från och med de datum ja fick de insatt, för enkelhetens skull
    Från och med äggplocket menar jag :)
  • Jangeles
    Mjbo skrev 2017-06-20 07:45:52 följande:
    Åh va kul att allt såg bra ut! Jag ska på ul imorgon och är super nervös. Alla mina symptom har försvunnit! :( min bröst gör inte ont längre och jag är inte alls lika trött nu som ja va för ett par veckor sen. Så jag är jätte nervös för att det ska va nå fel...

Kul att allt går bra för dig! Stort grattis igen. Måste va en underbar känsla att se hjärtat ticka, jag hoppas jag får va med om det imorgon!
    Grattis till er som varit på ultraljud och fått se hjärtat <3

Och stort lycka till, till dig Mjbo!!

Här har du en till vars symptom har försvunnit :( inga bränningar eller ömma bröst, ingen växtvärk och inget illamående..
    Trött är jag men har blivit jätte förkyld så det beror nog på de.... usch jag har vul 29/6 en hel jävla evighet kvar!!!!
  • Jangeles
    Sophiasophia skrev 2017-06-21 13:55:28 följande:
    Vilken tid har du ul idag? Jag hade en liten rosa flytning igår och direkt känner man ju att det är kört igen. Fortfarande färgad idag men jag tror den är lite ljusbrunisch nu. Känns inte som att det bådar gott inför ul på mån.
    Jag hade en ljusrosa flytning för 1 1/2 vecka sedan, ingen värk eller något. Ringde gyn och dom tyckte inte att jag behövde oroa mig, men såklart ligger de i bakhuvudet o snurrar varje dag.

Jag o sambon hade samlag några timmar innan flytningen så jag hoppas de berodde på de.

Har ul om 1 vecka så de tär på psyket
  • Jangeles
    Kiim0 skrev 2017-06-21 15:43:23 följande:

Någon som har varit med om att dem ej har ringt mellan 15-16 för att berätta hur det gick med befruktningen? Visst det är en kvart kvar men jag börjar känna mig lite nojig nu. Har väntat på deras samtal hela dagen ju.

Till mig ringde dom ca 1h sent om jag inte minns fel
  • Jangeles
    Mjbo skrev 2017-06-21 16:38:35 följande:

Uppdatering från mig.

Som ni kanske läst så slutade mina symptom för strax över en vecka sen helt och hållet. Inga ömma bröst längre, ingen magvärk, ingenting.. var varit jätte orolig inför ul.

Imorse har jag varit på ul och det var inte så jätte bra. Eller jag vet inte, det var blandat.

Hjärtat tickade! Jippi tänkte jag. Men den va alldeles för liten för vad den ska vara. Den låg ungefär strax över en vecka efter i storlek, vilket är ungefär när mina symptom försvann. Dom förberedde mig på missfall och börja prata om att de va bra att vi hade ägg i frysen. FYFAN va de ändå ja kunde tänka....

Men! Den lever än iallafall. Dom stänger imirgon för sommaren så dom tyckte jag kunde vänta till augusti när dom öppnar igen och komma på ul då, NEJ tack tänkte jag. Ringde till mvc här hemma och fick en tid för ul redan på onsdag nästa vecka!

Då kommer man iallafall kunna se om det bådar gott eller ej. Har den växt ett par millimeter så utvecklas den ju vidare, men är den fortfarande lika liten så kan man ju ställa in sig på allvar på missfall..

Så jävla tråkiga besked. Grät hela vägen hem och gör fortfarande såfort jag tänker på det. Jag vill inte. Vill bara spola fram tiden till onsdag.

Kliniken i Falun gjorde mig ganska förberedd på att det blir missfall iallafall så jag antar att man inte ska va för hoppfull. Fy tusan för den här skiten rent ur sagt.

Åh så påfrestande :( men än är det inte kört! Har en bekant som var med om samma sak o nästa gång dom gjorde ul så hade den lille växt ikapp <3 ... som sagt, än lever den :)

Undra hur de kommer se ut för mig nästa torsdag... mina symtom har ju också avtagit.. har dock haft en enorm trötthet i några dagar och mått illa idag men de tror jag beror på min förkylning.

Kram
  • Jangeles
    Mjbo skrev 2017-06-25 20:32:28 följande:
    Hej! Hur går det för dig? Du har ibte varit på ul än va?

Jag har varit så sjukt nedstämd dessa dagar. Vill bara lägga mig och sova och vakna på onsdag när de är dags för ul. Känns som att världens står stilla. Är så himla nervös så du tusan..

Hur mår du? Har dina symptom kommit tillbaka? Själv har jag varit jätte trött hela helgen, sen kom de beror på graviditet eller pga att man är så orolig hela tiden vet jag inte. Hoppas allt är bra med dig iaf.
    Hej! Nej har inte ul förens på torsdag, känner att jag har fått väntat i en evighet haha, men försökte få en tidigare tid men dom hade fullt inför sommaren vilket man förstår.

Förstår det! Får sådana perioder jag med, det enda som ligger i bakhuvudet och snurrar är om man fortfarande är gravid eller om det gått åt skogen..

Ja de lilla symtom man får hittar man ju andra anledningar till haha.

Inte nämnvärt, i ons/Tors kände jag av illamående (inte så att ja kräktes och bara på dagen typ) och lite molvärk i magen. Men har i ca 2 veckors tid sovit konstans känns de som, sover jag inte så ligger jag i sängen, får ingenting gjort för att jag är så trött. Men allt detta tror jag beror på min förkylning som suttit i i cirka 10 dagar.. suck

Vill så gärna hoppas på de bästa men min magkänsla säger något annat :(
  • Jangeles
    Mjbo skrev 2017-06-26 15:50:40 följande:
    Okej. Skönt att allt är bra ännu iallafall.. förstår att de känns långt till ditt ul, själv känns de en hel evighet tills på onsdag, och de är bara 2 dagar kvar.. jisses hur ska man stå ut alltså. helt sjukt vilken väntan det är hela tiden... Men men!
    Jag hoppas såå att ärtan där inne vuxit lite och att hjärtat fortfarande tickar, så kan jag förhoppningsvis slappna av lite grann iallafall..

Jag håller mina tummar åt dig oxå!
    Ja, inte tänkte man att det skulle vara såhär psykiskt påfrestande (om inte mer) även efter att man fått sitt efterlängtade plus på Stickan, när slipper man denna oron??!

Kommer verkligen tänka på dig på onsdag o hålla mina tummar så hårt jag kan! Önskar så väl att det går bra för oss <3

Har försökt o lagat mat i över 1h (fått suttit i mellan åt för att ja blivit illamående och matt typ) för ca 40 minuter sedan så svimmade jag??? Kände att de var påväg så jag hann huka mig försiktigt o sen blev de svart.

Måste ha varit blodsocker fall? Fast jag tycker att jag ätit bra idag, men känns mycket bättre nu med ett äpple i magen.
    Eller kan de beror på att jag rört på mig för lite dessa veckor?

Någon som varit med om liknande ?
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017