• Sophiasophia

Första gången IVF Maj 2017

Blir lite irriterad på mig själv när jag märker att jag drar stora växlar på att symptom jag har. Men inte så att jag tror att jag är gravid utan tvärtom tolkar alla symptom som visar på att jag följer min vanliga puregon/ovitrellecykel som har lett till mens. Idag har jag fått superömma bröst, det känns som att jag typ har träningsvärk i dem (och det är det ju då rakt inte, thats for sure :D). När jag var gravid förra gången hade jag snarare ont i bröstvårtorna och det kom senare. När jag får mens efter puregon och ovitrelle så brukar det kännas som det gör nu ganska precis vid den här tidpunkten :/
    Lutinus verkar dessutom ha gjort mina bröst G i G a n t i s k a (re), de var inte så direkt små från start. Så nu känns det som jag har 2 brontosaurusblåmärken till bröst.
    Ni 2 som är preggers, hur kändes brösten för er 3-4 dagar efter ET?

Hur gör ni alla med sex under ruvartiden? Jag är så kluven. Vi får sexförbud så fort jag blir gravid pga riskgraviditet.

• Sophiasophia
    Rosenblad skrev 2017-05-28 09:23:46 följande:

Ååååh idag ska jag få bli en ruvare :D

Att få tillbaka ett befruktat ägg känns som en omöjlighet för mig. Att få ha en ärlig chans för första gången. Overkligt... Ska kolla igenom bebisplaggen vi köpte för två år sen och drömma mig bort <3

Härligt!!! De 2 först dagarna var himla härliga. Tanken av att vårt befruktade embryo låg och levde i min mage var lite fin, även om man visste att det kanske inte skulle fästa.
  • Sophiasophia

Idag har jag värsta deppdagen. Känner mig helt övertygad om att det inte tagit sig denna första ivf-gång och då börjar jag bli orolig på riktigt. Trodde jag var mer avslappnad i min inställning till detta och har tagit det mesta med en klackspark.

Jag har i n g a symptom som tyder på att det tagit sig, utan jag följer exakt mitt vanliga mensmönster. Har noggrant fört dagbok över alla mina symptom under månaderna med puregon och ovitrelle och egna försök samt 2 ggr insemination så jag har mycket att jämföra med.

• Sophiasophia
    kastrullen skrev 2017-05-28 10:50:52 följande:
    Har du testat idag?

Det är ju ändå väldigt tidigt, och en behöver ju inte ha symtom även om det tagit sig. Vilken ruvardag är du på nu?
    Jepp, testade för att se att ovitrelle var ur kroppen och fick superminus. Antar att det inte kan vara annat än minus idag. Men jag är osäker på hur man räknar ruvardagar :) Jag tycker jag är på ruvardag 4, då räknat jag dagen för ET som dag 0.
  • Sophiasophia
    alade skrev 2017-05-28 11:38:58 följande:
    Jobbigt med deppdag!

Den gång jag var gravid märke jag ingenting alls i teckenväg förrän typ fem dagar efter BIM, så det måste inte betyda nåt.

Jag håller tummarna för er!
    Tack för peppen på deppen <3 Så rart!

Det deppigaste är väl att jag har menssymptom. När jag var gravid för 4,5 år sen hade jag inga direkta känningar innan bim. Lite tunga bröst och ömma bröstvårtor, men det kom senare.
  • Sophiasophia
    kastrullen skrev 2017-05-28 12:10:31 följande:
    Så här jag också räknat:)

Nä det borde va för tidigt för ett plus, men då vet du ju att ovitrelle gått ur kroppen i alla fall! Håller tummarna för att mensen håller sig undan och att du har fel! Ta hand om dig och så hoppas jag det känns bättre snart.
    Tack snälla! Jag försöker verkligen tänka så, det var ju det som var meningen med att testa idag. Haha.
    Sen har man ju läst många berätta att de plussat tidigast ruvardag 9 och så med en blastocyst, så det finns ju gott om utrymme att plussa fortfarande.
  • Sophiasophia
    gammelpysen skrev 2017-05-28 13:32:21 följande:

Jag försvinner nu. Började blöda idag på ruvardag 10. Fan.

Stort lycka till åt er som är kvar.

Beklagar! Men är du säker på att det är mens? Till mig sa de att lutinus bygger upp slemhinnan MYCKET mer än normalt vilket gör att det är vanligt att man blöder ut lite vid ivf. Jag har blivit instruerad att fortsätta med lutinus även om jag börjar blöda och fortsätta fram till testdag.
  • Sophiasophia
    Jangeles skrev 2017-05-28 17:38:50 följande:
    ...kunde inte hålla mig från att testa.

Och gissa vad?! Det visade sig vara plus:)
    Säger som dig, detta plus är mer än vad jag fått på flera år!

Är lite nojig att de är ovitrelle som spökar men kan inte hjälpa att bli glad :D

Nu väntar jag tills på fredag o köper ett cb test
    Men grattis!!!! Vilken plussartråd detta börjar bli, hoppas det smittar :P

Vilken dig är du på? Ruvardag 8 va?! Var det idag du plussade?
  • Sophiasophia

Idag kom det ut blod på grejen man sätter in lutinus med. Ruvardag 5. Oj vad ledsen jag känner mig. Försöker intala mig att det fortfarande kan vara lugnt, men det är väldigt svårt även om gyn sa att det kunde bli så.

Är förvånad över min starka reaktion, hoppades nog verkligen att det skulle funka nu direkt.

Förra stimulerade cykeln kom mensen dag 11, imorgon alltså översatt i ivf.

Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017