• Sophiasophia

Första gången IVF Maj 2017

Hornkatten skrev 2017-05-22 16:57:32 följande:

Grattis Kastrullen!!!

Du inspirerade mig att våga testa mig så gjorde de nu och de är PLUS!!!

Är ensam hemma och sambon är borta med jobbet till på måndag vet inte om jag vågar tro på de men är glad. Tog två tester och båda är plus på ruvdag 8

WOW GRATTIS!!! vilken lyckoträff detta visade sig bli, hoppas det smittar :)

Tidigt plus för dig med! Det bådar gott! Läser man runt verkar folk plussa tidigast ET+9
  • Sophiasophia
    CazaAzur skrev 2017-05-22 17:46:04 följande:

Hoppar in här också med (andra) IVF i maj. 
    Idag var det äggplock och gör så ont, så ont... 
    Fick 10 st ägg, vilket var bra - förra gången var 8 st, mesta omogna och ingen återföring :( 
    Hoppas vi får ett positivt besked om några dagar....
    Efter katastrofen sist vågar man liksom inte hoppas för mycket..

Hej!

Håller med om äggplocket, tyckte det gjorde svinont. Jag vet att jag annars brukar vara smärttålig, men detta gjorde rejält ont (gjorde mitt första i fredags).

Hoppas ni får bättre resultat denna gång, känns ju som att man gav dig ovitrelle för tidigt förra gången?!
  • Sophiasophia
    kastrullen skrev 2017-05-23 05:54:05 följande:

Eftersom jag inte vågade tro på mina svaga streck så tog jag idag ett cb digitalt. Och det visar "Gravid 1-2" :D

Allt slit var värt det! Direkt kom illamåendet men det kan också bero på att jag fick lite andnöd och började gråta :)

Hur mår ni idag?

Kul!!! Men jag var säker redan igår :P Ser man streck så är det ett plus :)
    GRATTIS igen!!
  • Sophiasophia
    CazaAzur skrev 2017-05-22 22:57:49 följande:
    något konstigt va det förra gången... nu fick jag två olika sprutor för ägglosningen... men plocket var förra gången inte alls smärtsamt, den här gången höll jag på att svimma.. 

du väntar på återföring? lycka till !! 
    Jepp, återföring imorgon om inget konstigt inträffar. Känns lite nervöst på nåt sätt.

När får du veta hur det har gått? Jag fick ju vänta 3 dagar. Jag fick en tid på måndagen för återföring redan vid äggplocket på fredagen, och så sa de att de skulle ringa om det var många likvärdiga ägg (vilket det då alltså var).
  • Sophiasophia

En grej som jag funderat på och tycker är lite synd är att man inte kan donera bort ägg som man sen inte ska använda. Känns så dumt att de bara slängs när de skulle kunna användas av någon som behöver.

Problemet är ju att äggen befruktas, men jag tänker att man skulle kunna göra en plan som gäller om man får väldigt många bra ägg.
    Jag är 37 så detta är sista året jag får donera och då vill jag ju lägga tiden på att få vårt andra barn. Och inte göra processen för att bara donera allt.

• Sophiasophia

Postade i fel grupp först. Men Så. Då ansluter jag mig till ruvarmammorna. Nu har jag en perfekt blastocyst insatt. 2 direkt till frysen och resten odlas vidare till imorgon. Vet inte om det egentligen är lönt att odla vidare dem, känns ju som att de varit långsammare. Har någon av er fått fler till frysen så?

• Sophiasophia
    Mjbo skrev 2017-05-24 15:06:18 följande:
    Jag fick oxå 2 till frysen direkt, och 3 st skulle odlas vidare en dag extra (till 6dagar totallt).. Sedan fick vi brev om igår att 2 av dom hade klarat sig och är nedfrysta. Så nu har vi totallt 6 st i frysen. 2 st 5dagars och 2 st 6dagars :)

Hoppas dina klarar sig med! Spännande att va ruvare. Jag är på ruvardag 3 idag om återföringsdagen är dag 0.. Tiden går helt sjuuukt sakta. Men men.. Ska försöka hitta på något i helgen som sagt så tiden går fort. Kanske åka iväg och tänka på annat :)
    Hur får du tiden att gå? förutom att jobba osv :P
    Ah, det låter ju lovande att man faktiskt får några till till frysen.

Ja, hur får man tiden att gå :) Jag har ju en snart 4-åring så tiden rullar på ändå. Vi ska på grönan för första gången imorgon.

Mitt värsta problem just nu är att inte agera som att jag är gjord av glas. Känner hur jag nästan bara vill ligga i soffan och inte röra mig. Kommer typ inte våga åka nåt på grönan imorgon. Och det känns ju dumt, men jag har svårt att slappna av så känner jag.
  • Sophiasophia
    Jangeles skrev 2017-05-24 15:24:57 följande:

Brev idag om att vi fått 3 st eskimåer till frysen :)

Känns som att man kan andas ut liiite Iallafall om detta inte skulle gå vägen, men hur underbart hade de inte varit att få ett plus innan sommaren!

Har inga känningar alls så vet inte om jag har så stora förhoppningar, ruvardag 4.

Gött! Bra kvitto ändå på att man har fått fram 3 bra ägg som är frysvärdiga.

Tänker att dag 4 är tidigt för känningar?! Satte du in 5-dagars? I så fall vore du på 9 dagar efter äl om det inte varit ivf. Jag plussade äl +10 med min son och det var tidigt, men de tidigaste symptomen kom några dagar senare i form av jätteömma bröstvårtor, när jag plussade kändes iofs brösten lite tunga när jag tog av bh-n, men det har jag märkt att de kan göra ändå i menscykeln.
  • Sophiasophia
    Jangeles skrev 2017-05-25 01:28:22 följande:
    Ja eller hur :) vi var inställd på noll så allt är ju bättre än de

Jo precis, ja ett 5dagars blev det. Vet inte vad jag är ute efter riktigt... lite molvärk eller något som gör mig påmind om att något försöker fästa.

En del av mig vill vara positiv o glad och en annan del vill bara ta ner mig på jorden och få mig att tro de värsta, Gud vad detta är psykiskt påfrestande.
    Känner igen det där. Jag verkar utöva nån slags negativ positivism eller positiv negativism.
    Jag liksom tycker att jag "känner på mig" att det inte kommer att funka och så är jag helt inställd på det. Och funkar det då sen inte så kan jag liksom skaka av mig det lättare med hänvisning till att jag ju "kände på mig det". Och skulle det funka så är det ju bara en härlig överraskning.
    Jag har märkt att jag gör så med mycket och det är nog ett sätt att skydda mig från besvikelse. Fallet blir ju inte så hårt då.
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017