• Villhabulle

Första gången IVF Maj 2017

För varje dag som går är jag mer och mer säker att det inte åt. Det här är fruktansvärt. Svettas nu på natten och det gör jag alltid innan mens.. har ni känt av det? Satte ju in en femdagars i måndags så tänker att jag testar på måndag, ruvardag 8.

• Villhabulle
    alade skrev 2017-06-11 08:49:19 följande:

Jag testade och det blev positivt!

"Gravid 1-2" står det.

Nu hoppas vi att liten hänger kvar över BIM (Som är imorgon) och officiell testdag den 20/6. Till att börja med. Woop!

Åh stort grattis!!! Vilket testar du med?
  • Villhabulle
    alade skrev 2017-06-11 08:49:19 följande:

Jag testade och det blev positivt!

"Gravid 1-2" står det.

Nu hoppas vi att liten hänger kvar över BIM (Som är imorgon) och officiell testdag den 20/6. Till att börja med. Woop!

Förresten Hur vet du BIM under denna period? Brukar de ens komma som bestämt under dessa omständigheter? Jag har testdag den 17e men inte kollat än. Har ingen aning känner jag när jag borde ha min mens just nu men enligt min app är den 3 dagar sen.. men testdagen är ju inte förrän på lördag.
  • Villhabulle

Shit! Är så glad men vågar inte tro på det för mycket.. har tagit lutinus i tolv dagar nu så det borde väl ha gått ur kroppen?
  • Villhabulle
    alade skrev 2017-06-12 17:29:46 följande:

Grattis Villhabulle!

Hur många dagar har gått sedan ägglossningsspruta? Om det är ovitrelle och har gått mer än 10 dagar sedan du tog den (vilket det ju har iom att du använt lutinus i 11 dagar, antar jag) då kan det inte vara falskt positivt.

Jag tog den för två veckor sedan exakt idag. Tagit lutinus sedan onsdagen vid ägguttaget vilket är för 12 dagar sedan. Tack för ditt snabba svar ????
  • Villhabulle
    STHLMivf17 skrev 2017-06-12 18:28:48 följande:

Hej alla,

Jag är inte lika aktiv på FL som många av er och det beror delvis på att vårt första försök misslyckades så vi fick börja om. Jag hamnade i osynk med de flesta som jag följt innan. Finns det någon i gruppen som ska få insättning först efter sommaruppehållet som vill följas åt? Vi hade vårt andra äggplock idag och ska köra på totalfrys eftersom jag har stor risk för överstimulering. Så, nu kan vi bara vänta och tänka att efter sommaren är det bara den trevliga delen av behandlingen som är kvar. Förutsatt att det blir något till frysen den här gången förstås. Det blir nu 50/50 kombinerad icsi och vanlig ivf för vår del, det var det som de rekommenderade trots att vanlig ivf misslyckades på 16 ägg förra gången. Känns både bra och dåligt men man måste lita på att de gör vad som är bäst. Gjorde äggplocket utan smärtlindring idag då jag tuppade av sist pga morfinet, eller kombinationen av alla läkemedel. Alla var jättegulliga och känner mig stolt över att ha klarat det på 2 alvedon. Nu är det dock sängläge.. :)

Hej. Vill bara säga att jag tycker du ska vara jättestolt!!! Skönt att ni kan frysa innan sommaren och sen veta att ni kan njuta av sommaren i vetskapen av att ni sätter igång direkt efter. Heja dig!!
  • Villhabulle

Inga frågetecken såklart Alade, skulle vara utropstecken. Är så tacksam när folk tar sig tid att svara på frågor :)

• Villhabulle
    Mjbo skrev 2017-06-12 20:04:31 följande:

Åh va roligt!! Stort grattis! Så himla roligt. Vilken rd är du på nu?:)

Tack så mycket! Jag satte in den för en vecka sedan precis och då var det en 5dagars blasto som sattes in så ruvardag 7 el 8 beroende på om man räknar dagen man sätter in den. Det känns skönt att den säger tydligt Ja eller nej men jag kommer ändå testa igen men inte i onödan, kommer vara nervös varje gång. Jag kommer testa en gång till och sen på testdagen på lördag. :)
  • Villhabulle
    Kiim0 skrev 2017-06-15 12:23:13 följande:

ÄP på tisdag kl 08:00, är så sjukt nervös över att ingen av äggen kommer att bli befruktade eftersom att vi inte har lyckats bli gravida på nästan två år. Det har varit en tuff resa. Är så himla glad för er som har plussat. Hoppas att vi andra också plussat och slipper gå igenom detta igen.

Men är det första IVF ? Vet ni varför det inte gått? Bara för att ni försökt i två år så behöver det ju inte betyda att det inte kommer gå direkt för er. Vi behöver bara hjälp på traven och göra ICSI eftersom min fästmans spermier är inte tillräckligt många. :) stort lycka till på tisdag!

Håller tummarna för dig!
  • Villhabulle
    shrigley skrev 2017-06-15 13:07:46 följande:

Kolla upp immunologisk behandling och om det kan vara anledning till att ägget inte fäster eller ni får MF. Jag provar nu detta och har just testat positivt, hoppas nu att det håller i sig!

Lästips:

www.adlibris.com/se/bok/is-your-body-baby-friendly-9780978507800

Och ta kontakt med IVF Falun - de är tyvärr ENDA kliniken i Sverige som tittar på immunologin i samband med IVF.

Vi har inte fått missfall (än iaf) plussat nu även på testdagen!!
  • Villhabulle

Är det konstigt att det står vecka gravid 1-2 på Clear blue digitaltestet idag på testdagen precis som i måndags och inte 2-3? Är idag på ruvardag 18.

• Villhabulle
    alade skrev 2017-06-18 20:05:06 följande:

2-dagars?

Var det morgonurin? Har du kissat nån gång under natten?

Här på FL verkar många tycka att det testet säger lite vad som helst och skrämmer upp folk i onödan, men jag har ingen koll själv.

Nej det var inte morgonurin men det är ett femdagars. :) ska ju ringa kliniken imorgon för att berätta att jag plussat. Men för mig är egentligen ett plus ett plus till man får mens.. fast man blir så nojig av det alla skriver om hcg mängd
  • Villhabulle
    alade skrev 2017-06-18 20:05:06 följande:

2-dagars?

Var det morgonurin? Har du kissat nån gång under natten?

Här på FL verkar många tycka att det testet säger lite vad som helst och skrämmer upp folk i onödan, men jag har ingen koll själv.

Skrev fel, testdag dag 18, ruvardag 13 :) ej morgonurin men 5dagars
  • Villhabulle
    Sophiasophia skrev 2017-06-19 05:41:31 följande:

Hcg ska över 200 för att visa 2-3 och över 2000 för att visa 3+

Men variationerna är jättestora för hur snabbt detta går utan att det är det minsta fel på graviditeten. Vet inte om du såg listan jag postade till dig, den är himla bra tycker jag.

Uppdatera hur det gått sen idag!

Tack för ditt svar. Jag är idag på ruvardag 14 och det var fortfarande 1-2 imorse när jag testade. Dock har jag läst runt massa där folk skriver precis det du skriver. Sedan lugnade denna text mig.

Tack igen, ska meddela efter kliniken hört av sig. Nu är jag med på varför alla tagit stickor varje dag.

• Villhabulle

Jag vill bara säga hejdå och tack för all information, pepp osv ni gett mig här inne men jag har tyvärr fått google och Familjeliv förbud. Plussat idag men nojig som fan. Min läkare sa att jag ska utgå från att jag är gravid men jag har kollat överallt nu om hcg värden. Visst är det bra att vara förberedd på allt men det tar på mig och min familj får svårt att lugna mig ibland.

Stort lycka till till alla!!! ! Kanske vågar kika in igen om jag ligger höggravid i soffan i vinter.. heja er!

Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017