• Hornkatten

Första gången IVF Maj 2017

Grattis Kastrullen!!!

Du inspirerade mig att våga testa mig så gjorde de nu och de är PLUS!!!

Är ensam hemma och sambon är borta med jobbet till på måndag vet inte om jag vågar tro på de men är glad. Tog två tester och båda är plus på ruvdag 8

• Hornkatten
    kastrullen skrev 2017-05-22 17:21:29 följande:

Åh va glad jag blir för eran skull! Grattis! :)

Har du några symtom?

Nja jag har haft ont i brösten men de de har jag haft sen jag började de Lutinus. Just idag har jag mått lite illa och har haft stickningar i livmodern till och från sen insättningen. Men ja man vet ju inte vad som är medicinering och vad som är kroppen hormoner. Så känner mig inte så gravid mer än att jag sover oroligt och har bråttom att kissa på morgonen.

Det är ju så tidigt flr oss båda. Vi för hoppas att de stannar i ett bra tag till :D
  • Hornkatten
    CazaAzur skrev 2017-05-22 17:46:04 följande:

Hoppar in här också med (andra) IVF i maj. 

Idag var det äggplock och gör så ont, så ont... 

Fick 10 st ägg, vilket var bra - förra gången var 8 st, mesta omogna och ingen återföring :( 

Hoppas vi får ett positivt besked om några dagar....

Efter katastrofen sist vågar man liksom inte hoppas för mycket..

Usch vad jobbigt med ett sånt besked förra gången. Hoppas verkligen det blir något nu.

Jag gick bara ut 4 ägg var av 3 blev embryon men sen var det 1 vi fick och de andra stannade av. Så de krävs ju bara ett bra embryo. Lycka till!
  • Hornkatten

Haha mjo de är strongt att hålla sig. Jag har alltid sagt att jag skulle hålla mig och var fast besluten. Men det blev ändå inte så.. tog testet en vecka innan. Hur man än tar sina tester så hoppas man ju på positivt resultat.

Håller tummarna för oss alla!

• Hornkatten
    Sophiasophia skrev 2017-05-27 20:47:55 följande:

Blir lite irriterad på mig själv när jag märker att jag drar stora växlar på att symptom jag har. Men inte så att jag tror att jag är gravid utan tvärtom tolkar alla symptom som visar på att jag följer min vanliga puregon/ovitrellecykel som har lett till mens. Idag har jag fått superömma bröst, det känns som att jag typ har träningsvärk i dem (och det är det ju då rakt inte, thats for sure :D). När jag var gravid förra gången hade jag snarare ont i bröstvårtorna och det kom senare. När jag får mens efter puregon och ovitrelle så brukar det kännas som det gör nu ganska precis vid den här tidpunkten :/

Lutinus verkar dessutom ha gjort mina bröst G i G a n t i s k a (re), de var inte så direkt små från start. Så nu känns det som jag har 2 brontosaurusblåmärken till bröst.

Ni 2 som är preggers, hur kändes brösten för er 3-4 dagar efter ET?

Hur gör ni alla med sex under ruvartiden? Jag är så kluven. Vi får sexförbud så fort jag blir gravid pga riskgraviditet.

Jag hade sjukt ont i bröstvårtorna efter äggplocket men nu känns det ganska normalt. De är önna men inte fruktansvärt som innan. Brösten är dock större den saken är säker.

Vi har haft sex men ja de är knepigare då sambon gärna ska duscha av sig sen. Lär ju inte vara bra för honom med Lutinus. Nu har han dock varit borta på affärsresa i 8 dagar..får se hur de blir när han kommer hem.
  • Hornkatten
    gammelpysen skrev 2017-05-28 14:45:41 följande:

Ska testa om några dagar, när jag slutat blöda, när mensen skulle kommit. Är några dagar tidigt. Borde komma tisdag eller onsdag.

Förstår att de måste vara jättejobbigt! Hoppas de bara är tillfälligt. Min läkare så också att man kan blöda under behandling och ska inte ta något gör givet förrän testdag. Men inte så kul att bli besviken om de är dåligt.

Håller tummarna att det inte är en riktigt blödning. Hur som lycka till!
  • Hornkatten
    Mjbo skrev 2017-05-28 16:29:08 följande:

Jag hoppas att fler ser det än jag. Man blir ju alldeles nojig. Men ska testa imirgon bitti igen såklart :)

Hur går det för dig? Några symtom eller så? :)

Jo de är ett svagt plus!! Grattis!

Testade mig själv idag igen och den där inne är kvar. Riktiga testdagen är imorgon. Men testade mig för 6dagar sen. Har haft humörsvängningar de sanaste dagarna och brustit ut i gråt utan riktigt anledning.

Hur som Grattis till alla som har kommit så här långt vare sig man vet att de är plus eller det är ju trots allt morsdag.

• Hornkatten

Ja samma här denna morgon. Dags att ringa kliniken och berätta om graviditeten. Idag kommer äntligen sambon hem också så man inte behöver va lika själv om de.

Måste dessutom berätta för chefen då jag har ett relativt "farligt" jobb.

• Hornkatten
    kastrullen skrev 2017-05-29 11:16:46 följande:

Håller alla tummar och tår för att den stannar kvar!

Jag har precis pratat med klinikerna och bokat in ett ultraljud den 20/6 :) så nu börjar nästa väntan!

Ja snacka om nästa väntan fick själv tid 19/6. Har du även ringt mödravården eller ska du bara gå på fetilitetskliniken först?
  • Hornkatten
    kastrullen skrev 2017-05-29 16:16:30 följande:

Åh, nästan samtidigt där också:)

Nä det har jag inte. Men funderade på om jag skulle göra det, det är ju snart sommar och det kanske blir svårare att få tid om jag väntar till ul innan jag ringer. Har du ringt dem?

Nej jag har inte ringt än. Vet inte riktigt vart jag vill gå än. Om man ska ha nära jobbet, nära hemma eller bara gå på vad som sägs vara bra.
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017