• Mjbo

Första gången IVF Maj 2017

londonivf skrev 2017-06-14 13:37:43 följande:
    Hej

Jag fick tillbaka ett 3-dagar den 2/6. Har testdag i morgon, enligt kliniken.
    Har inte vågat testa tidigare, pga mf förra gången. Men idag blöder jag, inte mycket, men tillräckligt för att bli ledsen. Gissar på negativt i morgon... Gråter

Åh nej! Jag håller alla tummar att det "bara" är en liten normal blödning, och att det avstannar... 

Hoppas verkligen att du får ett plus imorgon! 

• Mjbo
    londonivf skrev 2017-06-14 14:46:56 följande:
    TACK Hjärta Det värmer otroligt mycket.
    Men jag vågar inte ens hoppas, är rädd att fallet då blir så mycket större.

Vi får aldrig några ägg till frysen, så blir det negativt i morgon blir det att fundera på om vi har ork och råd att försöka igen... Gråter
    Hur gick det idag?
  • Mjbo
    Sophiasophia skrev 2017-06-14 16:54:42 följande:
    Jag är också nervös för viktgrejen. Jag är också lite överviktig, inga mängder alls, men eftersom jag blir helt sängliggande från ca vecka 15 så är det inte det bästa utgångsläget. Sist gick jag upp drygt 45 kilo, så denna gång kommer jag be att få en dietist.
    okej. Ja fy det är så tråkigt att man ska behöva oroa sig för det med. Som att man inte har nog att tänka på :/
  • Mjbo
    kastrullen skrev 2017-06-15 06:35:24 följande:
    Jag hade samma rädsla och när jag klev på vågen såg jag att jag gått upp. Men, hon sa inte ett ord om det vilket kändes jätteskönt!

Skönt! :) 

När är nästa besök inbokat? :)

• Mjbo
    londonivf skrev 2017-06-15 09:41:54 följande:
    Helt negativt. Inte tillstymmelse till gravid. Så nu blir det nya sprutor i höst då. Om vi kan få ihop pengar till det.. Det är ju långt ifrån gratis... Rynkar på näsan
    Åh fy tusan va tråkigt!! Jag lider verkligen med dig. Usch.... <3 
    Hoppas ni kan orka kämpa vidare både ekonomiskt och psykiskt. det TÄR verkligen på en hela processen. Kan inte ens tänka mig hur ledsen du måste vara nu.. Stor kram!
  • Mjbo
    Kiim0 skrev 2017-06-15 12:23:13 följande:

ÄP på tisdag kl 08:00, är så sjukt nervös över att ingen av äggen kommer att bli befruktade eftersom att vi inte har lyckats bli gravida på nästan två år. Det har varit en tuff resa. Är så himla glad för er som har plussat. Hoppas att vi andra också plussat och slipper gå igenom detta igen.

Ja fy tusan.. Känns som att efter dom här alla åren så kan man klara vad som helst med sin sambo. Det är väl både på gott och ont såklart.

Stort lycka till till dig iallafall! <3

• Mjbo
    Hornkatten skrev 2017-06-19 15:45:13 följande:

Sådär idag va vi på första ul och är beräknad till 29 januari. Allting såg jättebra ut så nu är det nästa väntan till nästa ul och få behålla bilder på den där inne.

Det känns verkligen overkligt men den gör sig påmind varje dag med att jag mår illa och är supertrött. Är så glad att jag har semester nu så man kan vila ut någon vecka i alla fall. På något vis så här jag svårt att fatta att de ska komma en bebis nästa år.

Åh va kul att allt såg bra ut! Jag ska på ul imorgon och är super nervös. Alla mina symptom har försvunnit! :( min bröst gör inte ont längre och jag är inte alls lika trött nu som ja va för ett par veckor sen. Så jag är jätte nervös för att det ska va nå fel...

Kul att allt går bra för dig! Stort grattis igen. Måste va en underbar känsla att se hjärtat ticka, jag hoppas jag får va med om det imorgon!
  • Mjbo
    Sophiasophia skrev 2017-06-20 08:55:48 följande:
    Du måste uppdatera hur det har gått! Jag tycker inte heller att jag har så mycket symptom längre. Är illamående till och från under dagarna men det tror jag är kopplat till Lutinus som jag fortfarande tar 3 ggr per dag. Jag har mitt ultraljud om 6 dagar och känner mig oxå nervös.
    okej, ja då har du några symptom kvar iallafall. själv är jag HELT utan. gör inte ens ont i magen längre på nätterna som ja haft hela tiden annars :( Känns som att allt har stannat av bara.. usch jag hoppas verkligen inte de är så. 
    Självklart uppdaterar jag!
  • Mjbo
    kastrullen skrev 2017-06-20 09:55:48 följande:

Har precis varit på UL och fick se en liten med en navelsträng och ett pickande hjärta som satt där den skulle <3

ÅH ! gud va underbart! Stort grattis! Vilken underbar känsla! 
    Jag ska dit imorgon fm..Så sjukt nervös :(
  • Mjbo
    Hornkatten skrev 2017-06-20 10:41:04 följande:

Jo det var underbart att se att allt låg rätt och var i bra storlek. Vi fick se navelsträng, vart ryggraden börjar växa och hur den låg.

Jag hoppas det går bra för dig! Alla har ju inte likadana symptom så du kanske bara är lyckligt lottad? :)

Själv har jag inte haft så ont i brösten på länge och började inte må riktigt illa förrän jag gick in i vecka 7.

Jag är i v 8 nu. Mina symptom slutade för nån vecka sen. Ja jag kanske bara är "lyckligt lottad" som inte känner av nånting! Men orolig blir man ju såklart.

Skönt att allt såg bra ut år dig iallafall. Jag uppdaterar imorgon hur det gått för mig :)
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017