• Mjbo

Första gången IVF Maj 2017

Sophiasophia skrev 2017-05-25 18:58:30 följande:

Spännande!!! Dock har jag läst på många ställen att de inte fått plus förrän ruvardag 9 tidigast. Så bli inte nedslagen o m det nu skulle vara negativt.

Och glöm inte att uppdatera här :) är ju galet intressant att följa de som loggar några dagar före en själv.

Jag är ju bara på ruvardag 1, men jag känner mig redan väldigt påverkad av hela processen. Var på grönan med sonen idag och höll på att somna på bussen på vägen hem. Och när vi sen kom hem så somnade jag direkt på soffan fast klockan bara var 16. Tror det är anspänningen från hela grejen som liksom släpper nu. Känns som att man kan slappna av lite nu, det är liksom bara väntan kvar nu.

Tack, självklart ska jag ha i åtanke att det kan vara falskt negativt efterdom de är så tidigt. Fick tillbaka en 5 dagars så jag ska ju ha min mens på onsdag, så jag tänker att de borde visa på måndag ;)

Visst är det spännande att följa andra i samma resa. Känns som att man skulle vilja träffa hela högen för att man har så myvlet gemensamt med er allihopa. Ni förstår vad man går igenom.

Jag har ingen i min närhet över huvudtaget som har gjort en ivf så jag va helt ovetandes vid start. Så psykiskt påfrestande detta är och har vart kunde jag faktiskt inte ens tänka mig att det skulle bli.

Jag uppdaterar självklart efter mina test! Men i helgen kommer jag inte ha någon mottagning på telefonen så jag får läsa ikapp allting nästa vecka det jag missat hos er andra :)
  • Mjbo
    kastrullen skrev 2017-05-25 20:21:32 följande:

Ja jag hoppas också på det! :) Måndag är testdag! Det börjar närma sig, men tiden har verkligen gått långsamt.

Okej :D

Ja visst går det långsamt. Helt sjukt långsamt! :p är på dag 4 idag. Känns som att jag är på dag 30! Haha
  • Mjbo

Har tjuvstartat idag på rd 5. Ett ganska väntat negativt. Nu åker jag bort i helgen och tänker på annat. Sen tänker nå testa på måndag igen, dag 8 :)

Önskar er en bra helg tjejer:)

• Mjbo
    Sophiasophia skrev 2017-05-26 09:20:15 följande:

Men då vet du iaf att ovitrelle garanterat är ut kroppen. Även om man v e t det så kan man ju bli nojig vid ett plus sen. Jag tänker nog testa på söndag, ruvardag 4 bara av den anledningen. Då verkar det ju fysiskt helt omöjligt att få ett plus, så är det neg så vågar jag lita på ett förhoppningsvis tidigt plus sen :)

Ha en fin helg och trevlig resa <3

Precis så tänkte jag med. Ville ha ett neg först för att man ska kunna veta att ett ridigt plus är av bebis och inte av spruta;)

Tack! Det ska jag ha :)
  • Mjbo

Är tillbaka från min mini semester, tog ett test alldeles nyss.. Har jag precis plussat?!!!! Nån mer än jag som ser?? Hjälp!
  • Mjbo
    gammelpysen skrev 2017-05-28 16:16:45 följande:

Svårt att säga. Vilken dag är Det?

Testa i morgon bitti?

Grattis i alla fall.

Jag ska definitivt testa imirgon bitti. Kunde bara inte hålla mig tills dess. Är på dag 7 med en 5dagars :) officiell testdag om 6 dagar. Ska testa då med såklart, vet att det är tidigt. Men tog ett test i fredags innan jag åkte på min minisemester för att de så ovitrellesprutan va borta ut kroppen och då var det feting minus, inte ett tillstymmelse till plus.

Tack ska du ha! :) :)
  • Mjbo
    Sophiasophia skrev 2017-05-28 16:23:12 följande:

Helt klart plus!!!! Grattis!

Gaaah ja kan inte tro det!! Helt sjukt! Så tidigt än såklart så man blir ju skeptisk direkt. Men ett plus är mer än va ja fått under hela den här resan för 2.5år sen när vi startade bebisverkstaden. Helt sjuk känsla! Jag hoppas sååååå att den Vill stanna hos mig <3

Ska testa imirgon bitti med.

Hur går de för för?
  • Mjbo
    kastrullen skrev 2017-05-28 16:21:37 följande:

Jag tror jag ser! Det är nog ett plus! :) Grattis!

Jag hoppas att fler ser det än jag. Man blir ju alldeles nojig. Men ska testa imirgon bitti igen såklart :)

Hur går det för dig? Några symtom eller så? :)
  • Mjbo
    kastrullen skrev 2017-05-28 17:05:38 följande:

Haha ja jag vet!

Det går bra! Sjukt peppad för morgondagen då det är officiella testdagen. Plusstrecken har blivit starkare och starkare under helgen och jag har blivit lugnare :) symtomen som jag känner kan vara ömma bröstvårtor, att det drar/svider/sticker i livmodern och lite illamående, men fortfarande tror jag det kan vara biverkningar av Lutinus. Själv då?

Okej. Va skönt att de blivit starkare!! Och va kul med officiell testdag. Är de plus idag så lär de ju va plus imorgon med!! Håller alla tummar åt oss allihopa!

Ska du ringa kliniken imorgon?

Själv har jag officiel testdag på en lördag så ja får vänta 2 dagar till med att ringa oavsett vad resultatet blir :)

Nej ja har inga symptom alls förutom lite mensvärk. Har nämnt i helgen som att min mens är på väg. Va helt säker. Därför ja inte riktigt vågar vara glad än för mitt svaga plus. Men jag hoppas hoppas.
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017