• Mjbo

Första gången IVF Maj 2017

Sophiasophia skrev 2017-06-06 07:13:46 följande:

Usch, sen igår kväll har jag molvärk både i ryggslut och mage. Det lättar mellan varven men man blir ju orolig. Jag har ju inte haft så mycket av den varan denna gång. Är i 4+4 idag.

Hur mår ni?

Ni som fått ultraljuden inbokade, vilken vecka kommer ni vara i då?

Ja har ont fortfarande varje natt jag med. Tror det är växtvärk bara. Inget att oroa sig för <3

Jag mår Okej. Lite ont somsagt emellanåt. Och så är jag sjukt trött. Sover 12-15 timmar per natt utan problem. Ändå såå trött på dagarna efter jobbet.

Sen är jag väldigt svullen och gasig i magen. Känns att det arbetas på där nere:)

Jag fick ul tid den 21a. Är då i vecka 8. (7+4) .. :)
  • Mjbo
    Sophiasophia skrev 2017-06-06 08:43:48 följande:

Det är kul att jag tycker att ni ligger ÅR före mig, och så rör det sig om en vecka :D

Gissar att jag får ultraljud veckan efter dig och kastrullen.

Nä, molvärk hör väl till. Känner att jag är lite extra nojig denna gång.

I dedär sammanhangen så är 1 vecka ungefär som ett år! Haha.
  • Mjbo
    Rosenblad skrev 2017-06-06 14:46:22 följande:

Tog nyss ett till test efter några timmars paus från att kissa. Känns overkligt.. Men vågar inte berätta för sambon än om något skulle hända. Men jag tror nog jag är gravid! :D Trodde aldrig jag skulle skriva de. Lyckas med först ivfen efter 2,5 år och två inseminationer. Hoppas bara de håller sig till testdag om en vecka!!

Grattis!!! :)
  • Mjbo
    Villhabulle skrev 2017-06-07 08:46:06 följande:

Har en fråga som jag hoppas någon känner igen sig i som testat positivt. Brösten har ömmat men nu på ruvardag 3, blasto 5+3, så Ömmar även bröstkörtlarna som innan mens, så nu tänker jag ju att vi inte lyckats...

Jag hade oxå så samma tid som dig ungefär. Ruggigt ont i brösten, och som blev super stora. De försvann sen efter en vecka ungefär, men nu har det kommit tillbaks igen för ett par dagar sen.. är i vecka 6 nu.. (5+4) :)
  • Mjbo
    Kv89 skrev 2017-06-07 16:14:16 följande:

Hej allihopa! Idag gjorde vi äggplocket i Umeå. Vi fick ut 11 ägg, är det bra? Känns lovande iallafall. Vårt första ivf nämligen.

Var såååå nervös inför detta äggplocket. Usch!

Men jag hade föreställt mig värre än vad det var. Det var väll egentligen själva "rengörningen" dom gjorde inne i sidan (vid livmodertappen antar jag) som var obehaglig och sen sticken för att lägga lokalbedövningen. Det gjorde ont. Men sen kände jag ingenting då dom stack in i äggstocken. Kände det stack till lite i äggstocksområdet under tiden dom sög ut vätskan men inte alls som det kändes då dom bedövade. Skönt att få detta gjort nu. Väntar ivrigt på samtalet i morgon för att se när vi får komma tillbaka och om några ägg blev befruktade.

Åh va roligt att du kommit så långt. Hoppas på fina ägg åt dig och att de befruktas som de ska. Uppdatera oss efter samtalet imorgon från kliniken!! :D

Jag va oxå så himla nervös inför äggplocket. Gjorde så sjukt ont för mig så jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Men men, ja överlevde det iallafall ;)
  • Mjbo
    Villhabulle skrev 2017-06-07 22:18:24 följande:

Jag har haft ont sen jag började med lutinus men nu är det mer körtlarna som är ömma som sagt och inte lika mkt bröstvårtorna men det återstår att se, usch vill bara att det ska bli testdag nu!!!

Grattis igen!!

Förstår det. Dagarna fram till testdag tog en evighet. Fy tusan för denna väntan.

Stort lycka till iallafall! När har du testdag?
  • Mjbo
    Villhabulle skrev 2017-06-08 11:20:14 följande:

Tack så mycket! Ja galet jobbigt.. Den 19e men kommer såklart testa innan. Alla här inne har väl typ plussat redan ruvardag 9 :) förresten så fick vi reda på igår att tre toppklass embryon gått till frysen. En var tydligen nära till att kläckas vilket labkvinnan sa var ett jättebra tecken :)

Åh vilka härliga besked. Jätte roligt. Grattis till det! :) testdag dagen innan jag ska på ul. Vi får hålla tummarna för varandra dessa dagar:)
  • Mjbo
    Sophiasophia skrev 2017-06-08 10:47:21 följande:

Idag har jag fått datum för ultraljudet, 26/6. Så nu börjar nedräkningen till dess. Känns som att det är först efter det man kan andas ut lite. Jag ska tydligen fortsätta med lutinus fram till dess.

Jag hade ju en liiiiiten röd prick på applikatorn igår, men sen var det inget mer. Sköterskan idag sa att det inte var ovanligt när slemhinnan är så mycket tjockare än vanligt iom lutinus.

Visst är det en evig väntan till varje milstolpe. Känns som att man bara väntar och väntar :D men ändå så känns väntan lättare när man fått plus upplever jag det iaf :)

Ja tror att de är jätte vanligt att blöda om man använder sig av applikatorn till lutinus, den är så hård och allt är så skört där nere i dessa tider så jag tror att de är vanligare att blöda än att inte göra det. Jag själv blev som jag skrev förut rekommenderad av vår klinik att inte använts applikatorn alls, utan istället ta fingret. Har inte märkt av en enda droppe blod och inga övriga problem heller. Stoppa upp den som en vanlig tampong sa dom på kliniken, så jag gjorde så :D

Hur som helst, stort lycka till!
  • Mjbo
    Sophiasophia skrev 2017-06-08 18:54:05 följande:

Åh, det är så svårt. Jag använder inte tampong så det känns jättekrångligt att använda fingret, hehe.

Och så känns det obehagligt på nåt vis, får för mig att infektionsrisken är större eftersom det är svårt att få helt rent under naglar osv.

Haha ja de är sant. Ja har ju tvättat händerna noga innan varje såklart, men gnuggat naglar har jag inte gjort kan jag erkänna:D dock har jag väldigt korta naglar så de kan inte få plats så mycket Haha:)

Man ska väl göra som de känns bäst såklart :)
  • Mjbo
    Kv89 skrev 2017-06-09 20:02:08 följande:

Hej! Hör ni, jag har en fundering!

Hade äggplock i onsdag, alltså 2 dagar sedan idag. Har molvärk nedre delen av magen samt uppblåst, inte så där jättemycket men ja så det är jobbigt att ha en byxa som klämmer åt. Det gör mest ont då jag går, känns som att det ligger en tyngd över livmodern som guppar då jag går.. haha svårt att förklara, nån som upplevt samma?!

Sen tar jag ju lutinus nu 3ggr/dag och ut kommer ju (ursäkta) "gegga" från det som är ljusbrunt, igår mörkare brunt. Antar att det är gammal blödning från äggplocket då jag blödde endel efter det. Men blir ändå fundersam på hur länge man egentligen blöder eller som det verkar nu, komma ut gammalt blod. Nån som varit med om att det kommer ut bruna flytningar/lutinus flera dagar efter äggplocket?

Hur länge hade ni ont i magen och var ni lite uppblåsta?

Är såå rädd att det ska vara nått onormalt jag känner eller att jag ska vara överstimulerad (men mår ju inte illa och är ju inte konstant svullen om magen) så att vi inte kan göra återförande på måndag.

Jag har ont i magen och såg ut som att ja va i 6e månaden gravid i ungefär 7 dagar efter. Blödde i 2 dagar. Det är nog normalt. Men ring kliniken din om du känner sig osäker :)
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017