• Mjbo

Första gången IVF Maj 2017

Hornkatten skrev 2017-05-28 17:12:17 följande:

Jo de är ett svagt plus!! Grattis!

Testade mig själv idag igen och den där inne är kvar. Riktiga testdagen är imorgon. Men testade mig för 6dagar sen. Har haft humörsvängningar de sanaste dagarna och brustit ut i gråt utan riktigt anledning.

Hur som Grattis till alla som har kommit så här långt vare sig man vet att de är plus eller det är ju trots allt morsdag.

Åh tack! Vad glad ja blir. Är ju bara på ruvardag 7 idag så jag hade inte ens tänkt att de alls skulle va plus idag.

Va kul, ditt är ju super starkt!! Jag hoppas att den vill stanna kvar tiden ut hos dig med!
  • Mjbo
    Jangeles skrev 2017-05-28 17:38:50 följande:

...kunde inte hålla mig från att testa.

Och gissa vad?! Det visade sig vara plus:)

Säger som dig, detta plus är mer än vad jag fått på flera år!

Är lite nojig att de är ovitrelle som spökar men kan inte hjälpa att bli glad :D

Nu väntar jag tills på fredag o köper ett cb test

Men åh!! Va roligt!!! Stort grattis!!! Vilken dag är du på idag? <3

Har du testat nånting innan?
  • Mjbo
    Jangeles skrev 2017-05-28 17:51:36 följande:

Ruvardag 8 och 15 dagar sen ovitrelle :) om jag räknat rätt (har hjärnsläpp efter detta)

Vet inte om de blev lättare eller svårare att hålla sig till fredag? Haha jobbar natten till fredag också så kommer ju inte ha super koncentrerat urin men tänker ändå att de måste visa starkare ändå om det vill gå bra? Eller vad tror ni?

Tack! O detsamma <3

Jag är på dag 7, och 14 dagar sen ovitrelle! Så lika vi är :)

Ja de borde va starkare på fredag såklart. Har du någon bild på dagens test? :)
  • Mjbo
    kastrullen skrev 2017-05-28 19:48:19 följande:

Här är senaste dagarnas test (bara morgontest). Det längst till vänster tog jag i onsdags (rd 8) och det längst till höger i morse (rd 12). Känns väldigt hoppfullt! Som sagt, officiell testdag imorgon och det känns så skönt att ruvartiden snart är över!

Kul att se de stega sådär! Det ser verkligen hoppfullt ut ;)

Jag ska ta och köpa mig ett digitalt cb test i veckan och testa med. Fast de får vänta till senare i veckan. Imirgon bitti ska ja ta en vanlig liten sticka ja har hemma :)
  • Mjbo
    Niinja skrev 2017-05-28 19:57:57 följande:

Tog ett test idag på eftermiddagen och det var negativt :(

Tråkigt med negativt!! Usch :( vilken dag är du på? Hoppas det är för tidigt för att se. Stor kram till dig! <3
  • Mjbo
    Niinja skrev 2017-05-28 20:33:54 följande:

Ja, testdag är egentligen om en vecka den 4e juni. ????

Men då kan det ju vara för tidigt för att visa ju! Plus att du tog på eftermiddagen! Ge inte upp än! <3
  • Mjbo
    kastrullen skrev 2017-05-29 05:58:13 följande:

Woho! Positivt idag på testdagen, så nu på förmiddagen ska jag ringa till klinikerna :) håller tummarna så mycket för er andra som inte fått det efterlängtade plusset ännu <3

Så himla roligt! Stort grattis igen!!

Jag ska snart kliva upp ur sängen och ta ett morgontest jag med. Rd8 idag, 5 dagar kvar till officiell testdag!
  • Mjbo
    Sophiasophia skrev 2017-05-29 06:31:38 följande:

Idag kom det ut blod på grejen man sätter in lutinus med. Ruvardag 5. Oj vad ledsen jag känner mig. Försöker intala mig att det fortfarande kan vara lugnt, men det är väldigt svårt även om gyn sa att det kunde bli så.

Är förvånad över min starka reaktion, hoppades nog verkligen att det skulle funka nu direkt.

Förra stimulerade cykeln kom mensen dag 11, imorgon alltså översatt i ivf.

Min läkare rekommenderade mig att inte använda den där plast grejen just för att det irriterar mer inuti eftersom den är så hård. Kan va därflr du blöder? Hon så att ja ska föra in tabletten som en tampong. Det är lindrigare.

Kramar till dig iallafall oavsett! Förstår att det måste kännas riktigt tungt och nervöst. Men ge inte upp än. Det kan vara en nidblödning med! <3
  • Mjbo

Ruvardag 8. 5 dagar kvar till officiell testdag. Inte starkare än igår, det gör mig lite nervös. Men visst syns de?
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017