• Sophiasophia

Första gången IVF Maj 2017

Mjbo skrev 2017-06-22 12:34:51 följande:
    Skönt! Hoppas allt stod rätt till.
    Hjärtat slog och allt såg ut som det skulle. Hon kunde se att jag haft en liten blödning i anslutning till graviditeten och att det var helt normalt, ens om det blött lika mycket som en mens (jag hade bara 1 droppe typ) hade det varit normalt. Känner mig lite lugnad och hon sa att statistiken säger att jag kommer få barn.
    Samtidigt så sa hon också att det också kan se ut så här när det blir missfall. Fast mycket mer.
  • Sophiasophia
    Mjbo skrev 2017-06-22 19:34:31 följande:
    Skönt att höra. Roligt!! :)

Så vad är nästa steg? Inskrivning på mvc?:)
    Jag ska få en till kontroll om en vecka, så att jag kan känna mig lite tryggare inför sommarstängningen. Känns väldigt schysst då hon märkte hur orolig jag var (började grina så fort jag fick komma in).

Mvc glömde jag bort att fråga om. De skulle skicka en remiss till Spec-Mvc var det nog bestämt sen tidigare, men eftersom vi inte pratade om det så tänker jag att jag ringer dem själv på måndag.
  • Sophiasophia
    Mjbo skrev 2017-06-22 21:01:54 följande:
    Okej men va snällt av dem att göra så iallafall så du kan känna dig lite lugn i sommar.

Trevlig midsommar allihopa! <3
    Tack detsamma!!
  • Sophiasophia
    shrigley skrev 2017-06-22 21:13:33 följande:
    Så skönt att få komma dit, och se att allt var bra :) Hur lång tid har gått sen ET nu?
    Verkligen, jag är i 7+0 idag. Gjorde ET 24 maj.
  • Sophiasophia
    Mjbo skrev 2017-06-26 15:50:40 följande:
    Okej. Skönt att allt är bra ännu iallafall.. förstår att de känns långt till ditt ul, själv känns de en hel evighet tills på onsdag, och de är bara 2 dagar kvar.. jisses hur ska man stå ut alltså. helt sjukt vilken väntan det är hela tiden... Men men!
    Jag hoppas såå att ärtan där inne vuxit lite och att hjärtat fortfarande tickar, så kan jag förhoppningsvis slappna av lite grann iallafall..

Jag håller mina tummar åt dig oxå!
    F Ö R S T Å R dig! Jag har en till kontroll på torsdag på grund av mina småblödningar. Tiden går SÅ långsamt.

Håller tummarna för dig att din lilla har vuxit ikapp/rätat på sig! Uppdatera hur det gått imorgon!
  • Sophiasophia
    Mjbo skrev 2017-06-28 19:48:03 följande:
    Är i 8+1 idag. Den va fortfarande på 6+2 som de så förra onsdagen.. Så inte växt en ändå millimeter. Plus att hjärtat slog förra onsdagen, det gör det inte idag.

Ska tillbaka på nytt vul nästa torsdag igen innan jag får tabletterna i handen men det finns ingen chans att den lever. Hinnsäcken va även 3 ggr mindre än den ska.

Tack för era tankar <3
    Vad sorgligt! Det måste kännas väldigt tungt. Jag beklagar verkligen! Ta er tid och sörj. Unna er nåt extra på semestern.

Har du kunnat ställa alla frågor du vill? Skriv upp det du kommer på under kommande vecka så du inte glömmer några frågor. Hur lång tid efter missfall innan man får göra nästa försök tex.

Jag är tyvärr inställd på liknande nyheter då jag fortsätter att blöda. Pyttelite, men ändå färskt blod mer eller mindre varje dag.
  • Sophiasophia

Allt såg bra ut för mig idag, hjärtat tickar och storleken rent fysiskt är 8+1 (fast 7+6 på riktigt).

Troligen är det lutinus som fått min tapp/mina slemhinnor att blöda så den slutar jag med idag. Sååå skönt även om det känns läbbigt att sluta tvärt. Men läkaren sa att det är ok, så då litar jag på det.

• Sophiasophia
    shrigley skrev 2017-06-29 16:45:03 följande:

Mitt illamående har nu plötsligt helt försvunnit, man blir ju ganska nojjig för det. Ska jag tacka all friterad bläckfisk med citron jag proppat i mig o som hjälpt mot illamåendet, eller har det hänt nåt mindre bra i magen, eller är allt som det ska.. jag bara ber till gud att mitt VUL på tisdag visar det det ska...

Hur länge har det varit borta? Jag är ganska ordentligt illamående men det går upp och ner under dagen. Mådde du kraftigt illa och helt plötsligt inte känner något på 3 dagar är det ju värt att börja fundera lite. Iaf om andra gravidsymptom försvinner samtidigt. Annars är det nog rätt lugnt. Mina ömma bröst går upp och ner och ibland känns de knappt på 2-3 dagar men så känner man av dem igen.

Kommer kännas bättre efter vul! Tiden strax innan är så extra jäkla lång.
  • Sophiasophia
    Jangeles skrev 2017-07-01 00:30:49 följande:

Fick äta upp nu att jag känt mig symptomfri , kräkts hela kvällen.... fy!!

Hur mår ni andra? :)

Vad fint att allt såg bra ut! Då är du beräknad 4 dagar före mig :)
    Jobbigt att du kräktes, jag har mått ganska mycket illa, framförallt på kvällarna men har aldrig kräkts. Vad fick dig att kräkas nu?
  • Sophiasophia
    Jangeles skrev 2017-07-01 16:45:08 följande:
    Spännande! Ska ni på några mer ul framöver? Jag skulle vilja göra ett till om ca 3-4 veckor för att stilla min nyfikenhet, känns som en evighet innan rul.

Ja du, jag vet inte vad de var som utlöste de. Jobbar ju natten så de hela började där, kräktes totalt 6 ggr på natten o var tvungen o berätta för min arbetskollega hur de stod till haha. Fick inte ens behålla äpplet eller de lilla vatten ja drack .. usch
    Jag kommer att få ganska täta ultraljud från typ vecka 13-14 för jag har en svag livmodertapp som måste övervakas och kontrolleras. Min förra grav gjorde jag ul varannan vecka fram till vecka 28.

Ska du inte göra kub? Då får man ju ultraljud samtidigt. Annars kan man ju betala för ett privat ultraljud.
  • Sophiasophia
    Jangeles skrev 2017-07-01 17:27:01 följande:
    Ja just de, de va så de va. Måste va härligt o se den lille så många gånger även om det inte är av den anledningen man vill.

Vi hade tänkt att göra kub men vi har nog ångrat oss, vi får bekosta de själva. Så vi väntar till rul.

Ska du göra kub?

Tänkte att jag skulle höra av mig privat, kan nog int förvänta mig att få något ul i sommar då de mesta är stängt o fullbokade har jag hört men ska absolut ringa och höra runt
    Vi ska göra nipt den 18e och sen får vi resultat inom en vecka (inkl kön om vi vill, har inte bestämt oss än). Det är ju säkrare än kub så då behöver vi inte göra det. Vi gör det inte för att kunna ta bort ett barn med variation utan för att kunna förbereda oss om det skulle vara så. Vi är 37 och 38 så vi har ju en åldersfaktor att tänka på.
  • Sophiasophia
    shrigley skrev 2017-07-01 18:45:19 följande:

Och nu på v 6+2 är symptomen puts väck borta igen. Jag kanske borde ta ett nytt CB test, nu bara måste det ha slagit över till Gravid 3+ ?! Annars är det nåt mysko.. Jag vet att jag nojjar men varit med om just detta lite för många ggr tidigare (symptom som försvinner, lågt hcg som inte stegrar osv) och det har aldrig slutat bra

Hur har det gått? Är det inte så att du kanske tolkar in mycket pga dina tidigare erfarenheter? Jag tycker symptomen kan gå upp och ner ändå.
  • Sophiasophia
    shrigley skrev 2017-07-02 09:00:13 följande:
    Jo men jag tog ännu ett CB test och det.visar fortfarande på 2-3, inte 3+. Har varit samma nu i flera veckor...
    Så länge det inte vänder neråt och blir 1-2 tycker jag att du inte ska släppa hoppet. Har läst om mängder med folk som haft problem med just 3+ utan att det betyder att graviditeten avstannat, googla på engelska.

Sen förstår jag att det är lätt att tappa hoppet med din erfarenhet.
  • Sophiasophia
    shrigley skrev 2017-07-02 18:31:33 följande:
    Japp, man greppar liksom efter halmstrån när man är som jag är. Samtidigt vet jag att testen är dåliga mätare på att en graviditet fortskrider bra, bara blodprov o UL visar det man vill se. På tisdag lär jag veta. Under tiden får jag i allafall "njuta" av att illamåendet är tillbaks o hoppas på det bästa!
    Wuhuu! Bra ju! Finns ju ingen anledning att må illa annars!
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017