• Sophiasophia

Första gången IVF Maj 2017

alade skrev 2017-06-06 14:55:18 följande:

Tillägg:

Jag vill nog prata om det inte minst för att något kan gå snett - jag vill göra och sörja ihop i sådana fall.

Jag fungerar lika som du. Jag tycker att detta är något jag och min sambo gör tillsammans. Vi har analyserat svaga test ihop, hoppats ihop och han har verkligen hjälpt mig att våga tänka mer positivt. Och om det går illa så är det ju inte jag som misslyckats eller jag som gör honom besviken. Och det blir ju svårt att dela den eventuella sorgen om sambon aldrig visste nåt.

Jag tycker såklart också att alla ska göra precis som de vill. Men om min sambo hade dolt något liknande gör mig så hade det skadat mitt förtroende för honom. Det hade gjort att jag hade backat oxå.
  • Sophiasophia
    Rosenblad skrev 2017-06-06 16:02:24 följande:
    Jag vill vänta till testdagen med att berätta för att jag tjatat sönder han om graviditetstest i 2,5år. Har trott att jag varit gravid många gånger och han säger själv att han vill inte höra om att jag tror att jag är gravid längre utan han vill att jag ska komma till han den dagen jag vet att jag är gravid och berätta. Gör det för att skydda han för att inte meddela att han ska bli pappa och sen ta tillbaka de. Och han tror inte heller på något innan testdagen, han litar på kliniken och tycker att det är den dagen som gäller så han kommer inte tro på något innan dess.
    Aah, men då har ni ju en tydlig överenskommelse. Då är det ju fint att du respekterar hans vilja.
  • Sophiasophia

Sitter och skakar av rädsla. Idag var det en liiiten prick med blod på applikatorn när jag tog lutinus imorse.
    Jag hade JUST hunnit glädja mig över att det digitala testet slagit om till 2-3 veckor.
    Fan fan fan.

• Sophiasophia
    Villhabulle skrev 2017-06-07 08:46:06 följande:

Har en fråga som jag hoppas någon känner igen sig i som testat positivt. Brösten har ömmat men nu på ruvardag 3, blasto 5+3, så Ömmar även bröstkörtlarna som innan mens, så nu tänker jag ju att vi inte lyckats...

Jag fick precis så, 2-3 dagar efter ET med blastocyst. Plussade sen svagt rd 5. Bröstontet försvann sen.
  • Sophiasophia
    alade skrev 2017-06-07 07:55:30 följande:
    Det är väldigt, väldigt vanligt. Oftast verkar det vara pga sköra slemhinnor eftersom lutinus ger det sim biverkning. Testa att skippa den hårda applikatorn ett par dagar och använd fingret, så minskar du risken för att börja blöda av att den skrapar i någonstans.

Och även om det skulle vara från livmodern är det också jättevanligt i början av en graviditet. Det behöver inte betyda något dåligt alls.

Men tro mig, jag förstår att du är rädd och orolig! Jag hoppas att allt går bra!
    Åååh vad jag hoppas att du har rätt. Är så orolig nu. Drömde hela natten om blod och så blev det så här imorse.

Kan inte koncentrera mig på jobbet. Vill bara gå hem och lägga mig.
  • Sophiasophia

Idag har jag fått datum för ultraljudet, 26/6. Så nu börjar nedräkningen till dess. Känns som att det är först efter det man kan andas ut lite. Jag ska tydligen fortsätta med lutinus fram till dess.
    Jag hade ju en liiiiiten röd prick på applikatorn igår, men sen var det inget mer. Sköterskan idag sa att det inte var ovanligt när slemhinnan är så mycket tjockare än vanligt iom lutinus.

• Sophiasophia
    Mjbo skrev 2017-06-08 18:07:11 följande:
    Visst är det en evig väntan till varje milstolpe. Känns som att man bara väntar och väntar :D men ändå så känns väntan lättare när man fått plus upplever jag det iaf :)

Ja tror att de är jätte vanligt att blöda om man använder sig av applikatorn till lutinus, den är så hård och allt är så skört där nere i dessa tider så jag tror att de är vanligare att blöda än att inte göra det. Jag själv blev som jag skrev förut rekommenderad av vår klinik att inte använts applikatorn alls, utan istället ta fingret. Har inte märkt av en enda droppe blod och inga övriga problem heller. Stoppa upp den som en vanlig tampong sa dom på kliniken, så jag gjorde så :D

Hur som helst, stort lycka till!
    Åh, det är så svårt. Jag använder inte tampong så det känns jättekrångligt att använda fingret, hehe.
    Och så känns det obehagligt på nåt vis, får för mig att infektionsrisken är större eftersom det är svårt att få helt rent under naglar osv.
  • Sophiasophia
    Mjbo skrev 2017-06-12 20:05:57 följande:
    Stadigt ökande ser jag, jätte kul!! Jag har oxå slutat testa nu. Inte testat på ca 9 dagar nu. Testade varje dag innan dess precis som du. Visst är det kul! :D
    Jag ville få 3+ på veckoindikatorn, sen finns det ingen större mening i att testa. Kanske några dagar innan ultraljudet bara för att se att det inte minskat.

Nu börjar gravsymptomen komma mer och mer (5+3 idag). Ömmare tunga bröst och lite molvärk när jag rört mig mycket. Men "värst" är blödigheten/känsligheten och humöret. Blir starkt rörd av saker på ett d J u p t plan. Sen märker jag att mitt tålamod är otroligt dåligt just nu (och jag är normalt sätt väldigt tålmodig och harmonisk).
  • Sophiasophia
    Kv89 skrev 2017-06-12 21:16:03 följande:

Idag fick vi tillbaka en 5 dagars blastocyt.. 1 till frysen, några odlas vidare tills I morgon då dom förhoppningsvis även dom kan frysas. (Plockade ut 11st ägg, 9 var befruktade dagen efter) vet inte hur många som var kvar nu, Embryologen ville som inte ge mig ett svar ang det, pratade bara runt det med att säga att dom har mycket höga krav på ägg som fryses ned. Jaja vi får se helt enkelt. Hade hoppats på åtminstone 2-3 till frysen.

Funderar på att tjuvtesta redan nästa måndag (rd 7) borde ju visa positivt då tycker jag. Hoppas verkligen på detta nu!

Kul! 50% chans med en blastocyst, det är rätt bra odds!

Jag fick plus på ruvardag 5 med blastocyst, men har läst MASSVIS om detta och många många plussar tidigast ruvardag 9. Så det är inte kört om du får negativt på dag 7.
  • Sophiasophia
    2017Sthlm skrev 2017-06-13 18:05:28 följande:

Hej alla

När räknar man  rd ifrån, jag gjorde insättning i torsdags och börjar fundera på att testa. Kul att läsa i tråden om alla. gjorde rd med 3 dagars .

Trevlig Tisdag

Jag tror de flesta räknar ET som dag 0, rd 1 som dagen efter.

Eftersom du satte in 3-dagars kan du nog testa tiiiidigast nu på torsdag, men bli inte nedslagen av minus, det är mer troligt än plus så här tidigt. Många verkar få plus tidigast rd 9 när de satt in blastocyst.
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017