• kastrullen

Första gången IVF Maj 2017

Kv89 skrev 2017-05-29 16:45:38 följande:

Hej allihopa!Jag är just nu inne på dag 5 med sprutorna Bemfola. Tar nässpray suprecur också. Jag undrar om det är någon av er som känner igen dessa symtom/biverkningar. Ömhet/känsliga bröstvårtor och typ ägglossningsflytningar, Ursäkta mig men genomskinliga och hala/slemmiga. Är rädd att det ska vara ägglossning som är på g (katastrof) eller om det är vanligt att det är så när man tar bemfola injektionerna?

Hoppas någon kan ge mig ett upplyftande svar ????

Jag har inte tagit någon av ovan nämnda läkemedel, men jag har läst någonstans att man kan tro att man kommer få ägglossning under behandlingen, men det får man inte. Så jag tror du kan va lugn :) jag tog först synarela och sen gonal-f och jag fick också något som jag uppfattade som ägglossningsflytningar.
  • kastrullen
    alade skrev 2017-05-29 20:04:34 följande:

Äggplock imorgon förmiddag. Det känns både härligt och jobbigt!

Så spännande! Hoppas det går bra :)
  • kastrullen
    Sophiasophia skrev 2017-05-30 09:30:18 följande:

Fråga: hur långt upp stoppar ni lutinus? Jag har fått för mig att den ska så högt upp som möjligt och sticker därför in den rejält långt, typ 80% av applikatorn.

Jag stoppade in den så långt jag kunde :) men jag hade tur och befriad från irritation och blödningar ändå. Nu har jag slutat med dom (så himla skönt men läskigt att vara helt utan mediciner)
  • kastrullen
    Sophiasophia skrev 2017-05-30 11:38:30 följande:

Jasså, jag har fått instruktion att fortsätta med progesteron flera veckor efter det officiella graviditetstestet. Gör inte alla det?

Nä 14 dagar skulle jag ta det, men fick recept för 21 dagar så jag tog fram till testdag och då frågade jag kliniken om jag kunde sluta eller om jag skulle fortsätta. Hon sa att om jag inte har oregelbundna cykler så finns det ingen anledning att fortsätta. Men jag tror det är väldigt olika från klinik till klinik. CvL har 14 dagar som standard och man brukar sluta ett par dagar innan testdag.
  • kastrullen
    alade skrev 2017-05-30 11:48:18 följande:

9 ägg. Mindre ont idag än sist. Det är nästan så att jag tror på att jag ska kunna jobba imorgon! Har inte behövt ta en enda citodon ännu. Jag är lite chockad av hur mycket bättre det känts denna omgång, både fysiskt och psykiskt. Särskilt idag!

Skönt att höra att det gått bra! Hoppas du fortsätter må bra och att många blir befruktade! :)
  • kastrullen
    Sophiasophia skrev 2017-05-31 06:24:49 följande:

Hur svaga var era tester rd 7? Tycker det är så jäkla svagt fortfarande. Ökar bara lite.

Mina tester var väldigt svaga då! På bilden ser du rd 8-12 tror jag, om jag minns rätt.

• kastrullen

Ni som plussat, hur gör ni med kontakten med mvc? Jag tänkte först att jag skulle vänta till efter ultraljudet men nu tänker jag att jag kanske ska ta kontakt med dem innan. Hur gör ni? Har ni fått några råd om detta från era kliniker?

• kastrullen
    Jangeles skrev 2017-05-31 16:16:10 följande:

Rent spontant så känner jag nog att jag väntar med att kontakta dom efter ultraljudet :)

ammela skrev 2017-05-31 16:23:43 följande:

Jag hade tänkt vänta men Sahlgrenska sa att jag skulle ringa direkt. De behöver planera in besöken i god tid innan speciellt om man ska göra KUB-tester. Så ring!

Mjbo skrev 2017-05-31 16:55:54 följande:

Till mig sa dom att jag ska kontakta mvc här hemma efter ul. Men de kanske är olika vart man bor osv :)

Man kanske kan ringa mvc och fråga om man ska skriva in sig direkt eller om dom vill vänta till efter ul? Eftersom det snart är sommar och så vill jag inte vänta i onödan så att det dröjer för länge innan man får komma till nån.
  • kastrullen
    Rosenblad skrev 2017-05-31 16:01:01 följande:

Fick precis reda på att inget av de 3 äggen som vidareodlats i fem dagar kommer att frysas pga deras utveckling inte var optimal. Så nu har vi ett embryo kvar som jag ruvar på, vi fick ut 6 st, 4 st som blev befruktade och endast 1 kvar. Kommer alltså behöva göra om hela skiten om de inte tar sig. Trodde jag skulle behöva slippa de. Har inte mycket hopp om detta jag ruvar på heller.. Vist "det behövs bara ett embryo" för att få ett barn men jag vet inte om jag orkar gå igenom hela skiten igen. Helvete alltså. De måste ta sig nu. Gör det inte de så måste vi vänta tills de öppnar igen och då börja om igen med sprutorna bla bla.. Hur fan orkar man? Kommer ju bli deprimerad om mensen kommer som den gjort nu i alla år. Hade inte ens något hopp om att de ska ta sig men när vi får höra att resten varit dåliga, ja då är vell det jag fick tillbaka lika kasst. Så det lilla hopp försvann nu och jag förväntar mig mens nästa vecka. Ville bara skriva av mig lite, söker inte tröst. Alla går igenom liknande med ivf men man blir ju bara så jävla trött.

Hoppas verkligen att ni fick tillbaka ett toppembryo så att ni slipper gå igenom allt igen <3
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017