Inlägg från: Påven Johanna II |Visa alla inlägg
  • Påven Johanna II

Någon som har minimal kontakt med sitt ex?

Hot och trakasserier ska du förstås anmäla.

• Påven Johanna II
    Anonym (Rädd) skrev 2017-03-21 07:32:59 följande:
    Jag är först och främst rädd för att polisen ska tycka att jag är töntig. Sen är jag rädd för att det bara ska bli värre om jag gör något sånt. Trakasserierna och hoten är ganska lindriga i jämförelse med hur andra har det. Hoten är ofta i den formen "Vi ska prata på onsdag...". Och det är ju aldrig så att jag blir slagen, men utskälld för både det ena och det andra. 

Mitt ex och hans sambo både skriver och säger saker om att jag inte är bra för barnen av olika anledningar. Vill inte skriva vad med risk för att bli igenkänd. Men jag är ingen bra förälder enligt dem. Jag gör allt fel. Om något är fel hos dem så är ansvaret indirekt mitt eftersom jag inte är bra för barnen typ.

Det låter kanske överdrivet men jag mår så himla dåligt av allt detta. Vill inte ha någon kontakt alls. Så fort vi har minsta lilla kontakt så skriver han ALLTID något ont om mig eller något han påstår att jag gör mot barnen.
    Det skulle inte jag vara rädd för. Det ingår inte i deras arbete att göra den sortens irrelevanta värderingar. Anmäl dem för trakasserier och förtal. Anmäl dem till sociala myndigheter också.
Svar på tråden Någon som har minimal kontakt med sitt ex?