Någon som har minimal kontakt med sitt ex?
Jag och exet har två barn, 5 och 2 år. Vi separerade för ett år sedan, dottern hade nyss fyllt 1 och jag varit föräldraledig all tid med henne. Han skulle ha henne varannan vecka från och med då och så blev det.
Nu bor barnen varannan vecka. Han och hans nya sambo skickar i perioder meddelanden till mig som är allmänt otrevliga. Det mesta handlar om att jag är en dålig förälder som skadar barnen. Även hot har förekommit.
Vi har varit på samarbetssamtal och det blev nästan värre efter det. Även om det kändes bra för stunden så fick jag långa meddelanden efteråt om det ena och det andra..
Jag orkar inte mer. Jag är rädd för både honom och hans sambo och vill inte ha någon mer kontakt. Hur gör andra i liknande situation? Hur gör ni när papper behöver skrivas på eller liknande? Tvingar ni er igenom att bli utsatta för hot och trakasserier varje gång det är något? Känner mig maktlös. Det känns inte heller "tillräckligt" för att ansöka om ensam vårdnad. Och det orkar jag nog inte heller, då blir det väl ännu värre.
Han har inte betett sig ont inför barnen, mest bara struntat i att jag är där typ. Hans sambo har däremot kunnat säga ett och annat när hon velat...