Inlägg från: MalinMalin |Visa alla inlägg
  • MalinMalin

Min man vill inte följa med på begravningen

Jag håller med Kjell2´s svar.

Men TS, om det är viktigt för dig så prata med din man. Förklara hur du känner det och att det känns viktigt att han är med.
    Han har väl bara inte uppfattat att du känner så.

• MalinMalin
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-03-20 08:39:47 följande:
    Jag har pratat med honom. Han sa då att han ju inte var med på sina fastrars begravningar vad nu det har med saken att göra.

Detta går i och för sig helt i linje med att han inte vill vara med mig på min gamla hemort mer än absolut nödvändigt annars också. Jag är där nere på sommarsemester själv medan han är kvar och umgås med sina föräldrar (som bor några kvarter bort från oss). Jag har ju resten av min familj och gamla vänner kvar.
    Ok, så det handlar om så mycket mer än begravningen.
    Det låter riktigt trist TS, att ni inte ens spenderar somrarna ihop. Är han väldigt bunden till sina föräldrar eller handlar det mer om lathet och egoism från hans sida?

Tycker att du ska ta ett snack igen med honom. Säg att du tröttnat på det upplägg ni har nu där ni spenderar sommaren på olika orter och att ni (han) inte kan ställa upp när släktingar fyller år eller gått bort. Att det känns inte som att ni är ett par på rätt sätt då.

Antingen kan han ändra sig, eller så får du kanske föreslå familjerådgivning?
    Följer du med när någon på hans sida fyller år eller går bort?

Svar på tråden Min man vill inte följa med på begravningen