• Anonym (Iiiiii)

Min man vill ha barn och jag kan inte ge honom det ålder , kan man lösa det på ngt lagligt sätt ? Surrogatmamma ?

Anonym (Kajsa) skrev 2017-03-19 12:08:25 följande:

Varför gifter man sig med någon som inte kan ge en barn, om man nu vill ha barn?

Vilket svar kom ni fram till när ni bestämde er för att ha ett förhållande?

Min man kan ej ge mig biologiska barn. Innebär det att jag inte bör gifta mig med honom då (när det finns andra alternativ?)
  • Anonym (Iiiiii)

Hur gammal är du? Är IVF uteslutet? Hur är det med din äggreserven? Kolla upp det. Surrogatmammor kan du leta efter i antingen Indien eller USA.

• Anonym (Iiiiii)
    Anonym (Kajsa) skrev 2017-03-19 12:16:50 följande:

Det beror ju på. Diskuterar ni detta och är överens så är det ju inga problem. 

Vi är bra överens om att vi ej ska leva barnlösa pga det absolut! Finns andra sätt, även för TS.
  • Anonym (Iiiiii)
    Anonym (Kajsa) skrev 2017-03-19 12:28:38 följande:

Finns det kanske, men de verkar inte ha pratat om det, vilket jag finner märkligt.

Men det är kanske så människor gör, gifter sig med någon som är för gammal för barn och sedan efteråt så börjar man undra hur man ska lösa det. Blir alltid lika förvånad varje gång när jag läser på FL, pratar inte folk med varandra om viktiga saker nu för tiden?

Du tänker så, jag håller med dig. Jag har varit väldigt tydlig med att om inte han kan ge mig barn ska jag få ta emot donation. Och jag har väntat även tills förälskelsen släppt så han inte baserar sitt svar på det och därefter ångrar sig...
Svar på tråden Min man vill ha barn och jag kan inte ge honom det ålder , kan man lösa det på ngt lagligt sätt ? Surrogatmamma ?