• Anonym (Ledsen)

Min man vill ha barn och jag kan inte ge honom det ålder , kan man lösa det på ngt lagligt sätt ? Surrogatmamma ?

Jag kan inte få fler barn pga min ålder och ej heller adoptera pga detta men min man är 10 år yngre och vill gärna ha barn . Kan man lösa detta på något sätt ?

• Svar på tråden Min man vill ha barn och jag kan inte ge honom det ålder , kan man lösa det på ngt lagligt sätt ? Surrogatmamma ?
  • Anonym (Liv)

Du kan ju alltid köpa en fattig kvinnas livmoder utomlands. I Sverige är det olagligt

• Anonym (Kajsa)

Varför gifter man sig med någon som inte kan ge en barn, om man nu vill ha barn?

Vilket svar kom ni fram till när ni bestämde er för att ha ett förhållande?

• Anonym (Iiiiii)
    Anonym (Kajsa) skrev 2017-03-19 12:08:25 följande:

Varför gifter man sig med någon som inte kan ge en barn, om man nu vill ha barn?

Vilket svar kom ni fram till när ni bestämde er för att ha ett förhållande?

Min man kan ej ge mig biologiska barn. Innebär det att jag inte bör gifta mig med honom då (när det finns andra alternativ?)
  • Anonym (Iiiiii)

Hur gammal är du? Är IVF uteslutet? Hur är det med din äggreserven? Kolla upp det. Surrogatmammor kan du leta efter i antingen Indien eller USA.

• Anonym (Kajsa)
    Anonym (Iiiiii) skrev 2017-03-19 12:10:13 följande:
    Min man kan ej ge mig biologiska barn. Innebär det att jag inte bör gifta mig med honom då (när det finns andra alternativ?)
    Det beror ju på. Diskuterar ni detta och är överens så är det ju inga problem. 
  • Anonym (Iiiiii)
    Anonym (Kajsa) skrev 2017-03-19 12:16:50 följande:

Det beror ju på. Diskuterar ni detta och är överens så är det ju inga problem. 

Vi är bra överens om att vi ej ska leva barnlösa pga det absolut! Finns andra sätt, även för TS.
  • Anonym (Kajsa)
    Anonym (Iiiiii) skrev 2017-03-19 12:25:50 följande:
    Vi är bra överens om att vi ej ska leva barnlösa pga det absolut! Finns andra sätt, även för TS.
    Finns det kanske, men de verkar inte ha pratat om det, vilket jag finner märkligt.

Men det är kanske så människor gör, gifter sig med någon som är för gammal för barn och sedan efteråt så börjar man undra hur man ska lösa det. Blir alltid lika förvånad varje gång när jag läser på FL, pratar inte folk med varandra om viktiga saker nu för tiden?
  • Anonym (Iiiiii)
    Anonym (Kajsa) skrev 2017-03-19 12:28:38 följande:

Finns det kanske, men de verkar inte ha pratat om det, vilket jag finner märkligt.

Men det är kanske så människor gör, gifter sig med någon som är för gammal för barn och sedan efteråt så börjar man undra hur man ska lösa det. Blir alltid lika förvånad varje gång när jag läser på FL, pratar inte folk med varandra om viktiga saker nu för tiden?

Du tänker så, jag håller med dig. Jag har varit väldigt tydlig med att om inte han kan ge mig barn ska jag få ta emot donation. Och jag har väntat även tills förälskelsen släppt så han inte baserar sitt svar på det och därefter ångrar sig...
  • Anonym (ÄD)

Ni kan kontakta en klinik utomlands för äggdonation. De flesta tar emot kvinnor i 50 års åldern. Hur gammal är du TS?

• DizzyD66
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-03-19 11:50:46 följande:

Jag kan inte få fler barn pga min ålder och ej heller adoptera pga detta men min man är 10 år yngre och vill gärna ha barn . Kan man lösa detta på något sätt ?

Ja, genom att fundera om han är han med stort H är den rätta för dig. Han visste väl redan tidigare att du inte enbart är 10 år äldre än han utan också inte har förmågan längre att föda egna barn?

Självklart kan ni resa till Indien tillsammans.
  • Anonym (48)

Äggdonation/embryodonation om du är under 49-50. Finns enstaka kliniker som godtar högre ålder också.

• DizzyD66

Vill DU ha flera barn, ts?

• Anonym (Äggdonation?)

Hej, lever också med en man som är 10 år yngre. När vi träffades så ville han inte ha barn. Men efter åren gick så insåg jag att anledningen var för att han inte visste hur mysigt och fint det är. Hade aldrig kunnat leva med mig själv om jag spelat med i det bara för att jag vid det tillfället kände mig klar med barn. (Jag har 3 barn sedan tidigare och den yngsta fyller 18år i sommar). Jag är 42år och efter misslyckade ivfer så genomför vi nu äggdonation. Vi hoppas på att lyckas men om inte så har han sagt att det är mig han vill leva med oavsett. Finns ju aldrig några garantier på att man kan få barn för att man är yngre heller. Men då vet vi i alla fall att vi har försökt. Så som tidigare talare så finns det hjälp att få om man vill och är under 50år.  

Svar på tråden Min man vill ha barn och jag kan inte ge honom det ålder , kan man lösa det på ngt lagligt sätt ? Surrogatmamma ?