Inlägg från: Anonym (Nja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nja)

Skiljsmässa med litet barn

Har dom gemensam vårdad så kan hon inte flytta någonstans utan hans tillstånd.

Hon kan inte ansöka om pass utan hans underskrift.

Har dom redan pass och han misstänker att hon kan sticka med sonen så kan han få passet spärrat.

• Anonym (Nja)
    Anonym (V) skrev 2017-03-17 18:41:27 följande:

Att din bror skulle få egen vårdnad är inte troligt.

Om hon inte låter honom träffa barnet och det finns en risk att hon sticker med barnet så är det inte omöjligt. Men annars är det inte troligast nej.
  • Anonym (Nja)
    Hjälpande hand skrev 2017-03-17 18:49:22 följande:

Ok, jag vet ju inte, men jag tror att hon kommer göra allt hon kan för att få med sig barnet till Ukraina.

Vad händer om hon gör detta trotts att han inte godkänt det och skrivit under?

Sonen har inget pass nu så vitt jag vet.

Hur kan det komma sig att hon kan få vårdnaden om hon inte ser till sonens bästa? För det gör hon inte som vi ser det, hon ser till sitt eget "bästa".

Har dom delad nu så måste hon stämma honom för att få ensam, och det får hon troligen inte.
  • Anonym (Nja)
    Hjälpande hand skrev 2017-03-17 18:49:22 följande:

Ok, jag vet ju inte, men jag tror att hon kommer göra allt hon kan för att få med sig barnet till Ukraina.

Vad händer om hon gör detta trotts att han inte godkänt det och skrivit under?

Sonen har inget pass nu så vitt jag vet.

Hur kan det komma sig att hon kan få vårdnaden om hon inte ser till sonens bästa? För det gör hon inte som vi ser det, hon ser till sitt eget "bästa".

Har dom delad nu så måste hon stämma honom för att få ensam, och det får hon troligen inte.
Svar på tråden Skiljsmässa med litet barn