Inlägg från: Anonym (Trött mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Trött mamma)

Helvetes bussresa

Mikaelayasar skrev 2017-03-15 16:28:36 följande:

Jag tycker inte att du ska mata det här trollet. Personen verkar inte ha något bättre för sig än att skriva en massa goja den inte har någon aning om!

Jag ska försöka låta bli :')
  • Anonym (Trött mamma)
    Anonym (lämna plats) skrev 2017-03-15 16:33:46 följande:

Först till kvarn gäller alltid när det gäller sittplats/rullstolsplats/barnvagnsplats men den oskrivna regeln är att man lämnar företräde åt de med funktionsnedsättning. De flesta gör det av respekt och medmänsklighet och inte nödvändigtvis för att det står så i bussbolagets stadgar.

Hade vi väntat samtidigt hade jag gett henne förtur även om vi väntat längst om vi inte hade bråttom nånstans, men nu var vi redan ombord.
  • Anonym (Trött mamma)
    Anonym (trams) skrev 2017-03-15 16:44:28 följande:

*suck*  om man postar anonymt som en ts så står det ju inte sen vid ens riktiga medlemsnamn, försöker du medvetet lura andra

nu är jag mer övertygad att du och TS är samma person

Vi är inte samma person, men egentligen, vad spelar det för roll? Det är väl fritt fram att prata med sig själv om man nu känner för det?
  • Anonym (Trött mamma)
    Mikaelayasar skrev 2017-03-15 16:46:44 följande:

Två *suckar* tillbaka! Jo det gör det visst! Men vet du vad, mår du bättre av att sitta och påstå saker? Fortsätt med det! Puss

Skriv nåt anonymt så hen ser att vi inte är samma.. Nåja, inte samma konto iaf :')
  • Anonym (Trött mamma)
    Anonym (Nehejdu) skrev 2017-03-15 17:08:06 följande:

Men näe, inte skall du väl ställa dig på en buss och plocka ur ungarna ur vagnen och fälla ihop en donkey? Vad är det för vansinne? Och inte skall väl du behöva gå av och vänta på nästa när du redan är på bussen?

Nu bor jag iof i Stockholm, och nästa buss kommer som längst 10 minuter senare. Var bor du?

Den i rullstol sitter väl bra där den sitter, den kan vänta på nästa buss. Lika med rullatorn, det finns ju bänkar på busshållplatsen. 

Nej, nån jädra hejd på hetsjakten på föräldrar får det ju vara! 

Stockholm här också. Bussarna kom en gång i kvarten ungefär.
  • Anonym (Trött mamma)
    Anonym (Lathet) skrev 2017-03-15 17:32:46 följande:

För mig har rullstolar alltid företräde plus personer med kryckor. Det finns ju en anledning till att en person har en rullstol. Kan du gå så kan du stå ett par minuter tills det finns mer plats. Självklart fäller man ihop sin vagn för den delen också.

Nej jag kan inte det, när jag står och försöker hålla balansen så pajjar jag höfterna, då kan jag knappt gå alls sen.
  • Anonym (Trött mamma)
    Söderpappan skrev 2017-03-15 18:03:10 följande:

Nej du måste inte lämna företräde. Är bussen full så tar man nästa.

Ts, jag undrar om det inte gick att sitta på rullatorn? Var det en utan sitts? Vilken busslinje?

Den hade sits, hon ville inte sitta på den, det var "för ostadigt".

Vill inte säga exakt, men norra stockholm.
  • Anonym (Trött mamma)
    Anonym (En tanke) skrev 2017-03-15 18:08:34 följande:

Visa hänsyn tycks vara ett utdöende ord och beteende

De som är mest hänsynslösa brukar också vara de som förväntar sig mest hänsyn av andra

Det är iaf det sista jag är, du kan inte döma ut mig efter en enda händelse. Ser jag tex äldre som verkar ha det svårt när de handlar erbjuder jag mig alltid att hjälpa. Senast igår läste jag en äldre mans inköpslista som hans "tossiga hustru" skrivit och hjälpte honom få ner hans lokaflaskor i kundvagnen.

Jag hyser en enorm respekt för äldre, men det betyder inte att jag låter mig bli trampad på när andra attackerar mig.
  • Anonym (Trött mamma)
    Anonym (Ja, du) skrev 2017-03-16 11:36:14 följande:

Ja du TS, det var inte längesen du bråkade med just en rullstolsburen. Var det då du var gravid kanske? Den rullstolsburna kallade dig gravid kossa?

Har inte en aning vad du pratar om.
  • Anonym (Trött mamma)
    Johan75 skrev 2017-03-17 12:41:44 följande:

Inte på grund av rullstolen i sig, men handikappet som gör att de använder rullstol kan givetvis påverka förmågan att hålla sig.

Precis som det finns icke rullstolsburna som kan ha problem med blåsan/magen.
  • Anonym (Trött mamma)
    Johan75 skrev 2017-03-17 12:58:18 följande:

Ja. 

Min poäng är att rullstolen i sig inte borde vara enda argumentet till att ha förtur.
  • Anonym (Trött mamma)
    Anonym (Jo) skrev 2017-03-17 14:35:54 följande:

Fast även promenader på hård asfalt med tvillingvagn sliter på höfterna, benhinnorna, knäna osv.

Varför anser du att dina "höftproblem" ska ge förtur till en person i rullstol som inte klarar att stå upp en sekund i en buss?

Jag har aldrig sagt att jag ska ha förtur. Hade hen varit där först hade det blivit jag som fått vänta.

Och ja, det är tungt att gå också, men där har jag inget val och det sliter inte lika hårt som det gör att hålla balansen på en buss.
  • Anonym (Trött mamma)

Det känns väldigt löjligt att behöva förklara om och om igen och behöva värja sig för diverse påhopp. Jag har inga problem med rörelsehindrade och dyl och jag hjälper mer än gärna när jag kan. Nu kunde jag inte det,

• Anonym (Trött mamma)
    Johan75 skrev 2017-03-17 14:51:59 följande:

Men det fanns väl fler människor på bussen som kunde ställa sig upp? Varför gick alla på dig?

Ja var ju helt fullt, så lär ju ha funnits väldigt många som hade kunnat resa sig.
  • Anonym (Trött mamma)
    Anonym (Jo) skrev 2017-03-17 15:04:35 följande:

I och med att bussen var fullsatt hade det ju varit en säkerhetsrisk om någon t.ex långt bak i bussen hade lämnat sitt säte åt ts.

Det bästa hade ju varit om ts släppt sin egen "tjurighet" och lämnat plats åt personen i rullstol.

Långt bak i bussen? Så jag skulle alltså lämna mina barn själva? Varför är det jag som ska byta när jag faktiskt behöver platsen själv?
  • Anonym (Trött mamma)
    Anonym (Jo) skrev 2017-03-17 15:21:41 följande:

Högst troligen behövde personen i rullstol platsen betydligt mer än dig.

Förresten aviserade du på något särskilt högljutt och burdust sätt att du inte ville lämna plats åt personen i rullstol?

För hur kunde annars övriga passagerare i bussen lägga märke till dig, och göra "påhopp" på dig?

Nej, lika mycket, men inte mer. Hade det funnits mer utrymme eller barnen varit större och vagnen mindre hade hon behövt den mer, men inte vid det tillfället.

Jag förklarade lugnt att jag inte kunde fälla ihop vagnen och varför, det var andra som blev arga och började gapa.
Svar på tråden Helvetes bussresa