Inlägg från: Anonym (Trött mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Trött mamma)

Helvetes bussresa

Anonym (H) skrev 2017-03-15 15:51:52 följande:

Ring SL's kundtjänst om fråga vilka regler som gäller.

Vad du tycker och vad folk som svarar tycker är mindre relevant.

Typisk FL , du frågar om reger så alla postar sina personliga åsikter utan källa till några reglar.

;)

Ja verkligen, blir helt matt :')

Ska kontakta dem, för det här känns inte okej.
  • Anonym (Trött mamma)
    Anonym (Srina) skrev 2017-03-15 15:55:42 följande:

Jag tycker att jag känner igen det här.. har sett åtminstone tre trådar som handlar exakt om detta. Är det du eller är ni fler ?

Är knappast bara jag som råkat ut för detta, jag har iaf inte skrivit om det tidigare.
  • Anonym (Trött mamma)
    Anonym (Mia är en lat kossa) skrev 2017-03-15 16:00:44 följande:

Ponera att det vore tvärt om, DU är den som sitter i rullstol och en lat lattemorsa vägrar flytta sig och sina barn för "vi satt här först". Det handlar om hyfs! Om du inte kan fatta det så tycker jag synd om dina barn som blir uppfortrade av en sådan idiot till morsa. Hade det varit du som satt i rullstolen hade du suttit här på FL och gnällt på motsatsen och inte alls använt något puckat argument om vem som var där först. Flytta på dig eller kliv av. Sådana som du skall hållas till gångbanan.

Som sagt, först till kvarn.

Hade jag kunnat både fälla vagnen och hanterat barnen hade jag gjort det, men det kan jag inte.

Jag är varken lat eller ego.
  • Anonym (Trött mamma)
    Anonym (Minna) skrev 2017-03-15 16:02:28 följande:

Vilka konstiga svar du fått. I Stockholm där SL trafikerar är det först till kvarn som gäller. Detta står angivet i deras regler! Ingen fäller ihop en tvillingvagn av stil donkey, dessutom skulle den inte ta särskilt mkt mindre plats och skulle bli tvungen att ha där rullstolen skulle stå. och var sitter man med två 1,5 åringar i en fullsatta buss på ett bra sätt? 

Rullstolsburna får vänta eller så kan de ju faktiskt ringa färdtjänsten. Ja jag vet att färdtjänste ger bara ett antal resor och att dessa kan ta tid, men den rullstolsburne har ett alternativ som mamman inte har.

Däremot tycker jag du borde rest dig för rullatorstanten och begärt att någon av de människor som satt på upptagna platser skulle rest sig. 

Jag var ju dock väldigt tydlig med att jag inte klarar av att stå när de gapade om det, så då kunde ju någon annan ha erbjudit sin plats redan då, fanns ju fler lättåtkomliga platser menar jag, men de trodde inte ens på mig och slängde kortet om att jag som är så ung kan gott stå.
  • Anonym (Trött mamma)
    Anonym (???) skrev 2017-03-15 16:05:24 följande:

Nehe?! Men man FLYTTAR SIG från platsen avsedd för barnvagn/rullator/rullstol om det kommer någon som behöver den. Du får väl STÅ?!

Jag behövde ju den, vad är det som är så svårt att förstå? Behöver man gå med käpp eller rullator för att få sitta?
  • Anonym (Trött mamma)
    Duckan skrev 2017-03-15 16:08:56 följande:

Men man FLYTTAR SIG från platsen avsedd för barnvagn/rullator/rullstol om det kommer någon som behöver den. Du får väl STÅ?!

Det gör man, platsen avsedd för vagnar och rullstolar sitter man inte kvar på om fler ska på.

Rullatorn fick plats, men fanns inga fler sittplatser.
  • Anonym (Trött mamma)
    Anonym (Mia är en lat kossa) skrev 2017-03-15 16:15:06 följande:

JA! Personen med rullator har ju fått den för att de har ett behov. Om du hade samma behov så hade du också haft en rullator, det har du inte. Så flytta din röv och låt den som behöver sitta! 

Jag behöver också sitta, eller kommer du och hjälper mig sen när mina höfter låst sig och jag inte kan gå utan hemsk smärta? Passar du mina barn medan jag fixar vagnen? Inte? Nej, jag tänkte väl det.
  • Anonym (Trött mamma)
    Duckan skrev 2017-03-15 16:17:08 följande:

Rullatorn fick plats, men fanns inga fler sittplatser.

Oki, hängde inte med i alla turerna, men fick inte rullator-damen plats bredvid dig på det sätet då?

Satt redan en annan där.
  • Anonym (Trött mamma)
    Anonym (Mia är en lat kossa) skrev 2017-03-15 16:23:02 följande:

Om du bett mig om sittplats på bussen för att du har en höftskada så hade jag rest mig, trots att jag har en medfödd ryggskada. Men jag slår vad om att DU INTE FRÅGADE istället sitter du och gnäller av dig på nätet och surar över att ingen håller med om att din barnvagn ska ha företräde framför någon som är så handikappad att de måste ha en rullstol eller rullator för att röra sig utomhus

Buhu, stckars Mia som inte fick som hon ville idag. Bäst att klaga av sig på nätet. Att två handikappade människor säkert fick en "bussresa från helvetet" tillföljd av ditt agerande blundar vi alla för så att Mia får som hon vill.

Varför ska jag flytta mig för att ge en annan "handikappad" min plats? Räcker det inte att jag svarar att jag tyvärr inte kan stå? Måste jag fixa en plats åt den andra vuxna människan eller ska vi utgå ifrån att hon själv är kapabel att fråga någon annan själv?
  • Anonym (Trött mamma)
    Aniiee skrev 2017-03-15 16:28:16 följande:

Tråd nr 3? 

Eller går det bara rundgång i trådar ändå? 3 oberoende mammor som inte fixar det där med bussresor?

Min första gällande detta och jag klarar det alldeles utmärkt så länge andra inte börjar förvänta sig mirakel.
Svar på tråden Helvetes bussresa