Helvetes bussresa
Jag tycker inte att du ska mata det här trollet. Personen verkar inte ha något bättre för sig än att skriva en massa goja den inte har någon aning om!
Jag tycker inte att du ska mata det här trollet. Personen verkar inte ha något bättre för sig än att skriva en massa goja den inte har någon aning om!
Först till kvarn gäller alltid när det gäller sittplats/rullstolsplats/barnvagnsplats men den oskrivna regeln är att man lämnar företräde åt de med funktionsnedsättning. De flesta gör det av respekt och medmänsklighet och inte nödvändigtvis för att det står så i bussbolagets stadgar.
*suck* om man postar anonymt som en ts så står det ju inte sen vid ens riktiga medlemsnamn, försöker du medvetet lura andra
nu är jag mer övertygad att du och TS är samma person
Två *suckar* tillbaka! Jo det gör det visst! Men vet du vad, mår du bättre av att sitta och påstå saker? Fortsätt med det! Puss
Men näe, inte skall du väl ställa dig på en buss och plocka ur ungarna ur vagnen och fälla ihop en donkey? Vad är det för vansinne? Och inte skall väl du behöva gå av och vänta på nästa när du redan är på bussen?
Nu bor jag iof i Stockholm, och nästa buss kommer som längst 10 minuter senare. Var bor du?
Den i rullstol sitter väl bra där den sitter, den kan vänta på nästa buss. Lika med rullatorn, det finns ju bänkar på busshållplatsen.
Nej, nån jädra hejd på hetsjakten på föräldrar får det ju vara!
För mig har rullstolar alltid företräde plus personer med kryckor. Det finns ju en anledning till att en person har en rullstol. Kan du gå så kan du stå ett par minuter tills det finns mer plats. Självklart fäller man ihop sin vagn för den delen också.
Nej du måste inte lämna företräde. Är bussen full så tar man nästa.
Ts, jag undrar om det inte gick att sitta på rullatorn? Var det en utan sitts? Vilken busslinje?
Visa hänsyn tycks vara ett utdöende ord och beteende
De som är mest hänsynslösa brukar också vara de som förväntar sig mest hänsyn av andra
Ja du TS, det var inte längesen du bråkade med just en rullstolsburen. Var det då du var gravid kanske? Den rullstolsburna kallade dig gravid kossa?
Inte på grund av rullstolen i sig, men handikappet som gör att de använder rullstol kan givetvis påverka förmågan att hålla sig.
Ja.
Fast även promenader på hård asfalt med tvillingvagn sliter på höfterna, benhinnorna, knäna osv.
Varför anser du att dina "höftproblem" ska ge förtur till en person i rullstol som inte klarar att stå upp en sekund i en buss?
Det känns väldigt löjligt att behöva förklara om och om igen och behöva värja sig för diverse påhopp. Jag har inga problem med rörelsehindrade och dyl och jag hjälper mer än gärna när jag kan. Nu kunde jag inte det,
Men det fanns väl fler människor på bussen som kunde ställa sig upp? Varför gick alla på dig?
I och med att bussen var fullsatt hade det ju varit en säkerhetsrisk om någon t.ex långt bak i bussen hade lämnat sitt säte åt ts.
Det bästa hade ju varit om ts släppt sin egen "tjurighet" och lämnat plats åt personen i rullstol.
Högst troligen behövde personen i rullstol platsen betydligt mer än dig.
Förresten aviserade du på något särskilt högljutt och burdust sätt att du inte ville lämna plats åt personen i rullstol?
För hur kunde annars övriga passagerare i bussen lägga märke till dig, och göra "påhopp" på dig?