Helvetes bussresa
För att platsen är reserverad för rörelsehindrade i rullstol.
För att platsen är reserverad för rörelsehindrade i rullstol.
Vad menar du att du inte flyttade dig för en rollator? Om du satt på barnvagn/rullator/rullstols platsen flyttar man sig därifrån om någon annan behöver den och så sätter du dig någon annan stans.
du förstår verkligen inte skillnaden mellan barn i barnvagn och en person i rullstol?
Fäll ihop vagnen eller kliv av bussen, det är inget att fundera över.
Är du säker på det eller är det något du drar till med nu för att få lite mer rätt?
JAg har nämligen aldrig sett det.
Du är ju ignorant. Ja pensionärer med rullator har företräde framför din lathet att sitta, och personer med rullstol har företräde framför dina dina snorungar. Om du inte har ett spädbarn som sover, tar ur ungen ur vagenen och fäll ihop den din egoist. Annars får du skaffa egen bil.
Från hemsidan :
handikapptips.wordpress.com/tag/sl-rorelsehinder/
Allmänna råd gällande tillgänglighet på SL-bussar
Jag var 2016-11-15 på en informationstur per buss anordnad av Keolis & Sl som handlade om hur man säkrast åker buss i Stockholm om man är äldre eller har funktionsnedsättning.
I foldern: Information och råd inför bussresan, står det mesta jag skrivit här.
För övrigt gäller nog de flesta råden också om du åkeråer buss i någon annan del av Sverige (min anm.)
Allmänna råd gällande tillgänglighet på SL-bussar
"Eftersom det finns begränsat utrymme för såväl rullstolar, rollatorer och barnvagnar, gäller ?först till kvarn? övriga får vänta till nästa buss."
Haha, Donkey är den jag har, det är just det fantastiska att man kan fälla ihop den i en handvändning. En knapp. Man ska bara ha motivationen.
Det låter som om du förlorar den här striden baserat på komentarerna.
jag föreslår att du tar bilen nästa gång, eller promenerar. Om du verkligen måste åka buss, skaffa en vagn som går att fälla ihop. Att man kan vara så egocentrisk och ignorant är en gåta....
Då gjorde du jävligt fel och jag hade blivit riktigt arg om jag träffade på dig och du inte flyttade ditt arsle så fler fick plats.
Jag "attackerar" inte dina barn, jag påpekar att deras morsa är en egoist som tror sig ska ha företräde framför en person i rullstol. Helt sjukt.