mylittleponny skrev 2017-03-20 15:01:53 följande:
Ja jag måste ha haft himla otur.
Ja smärtlindringen tog inte, det lugnande funkade endast 10 min, och morfin körde dom maxdos och fyllde på mer, och jag kände inte av det alls tyvärr. Det var mitt största problem att bedövningen inte tog. Så jag skrek ju som en galning, tyckte så synd om personalen och maken. Alla gjorde allt dom kunde. Men inget hjälpte, och min puls var skyhög så andning var ett måste för att få ner pulsen. Och sen var vänster äggstock i en dålig position, så fick ha barnmorskor som hängde på magen för att hjälpa till, och där låg jag och skrek och grät och skaka av smärta. Så kom hon åt urinblåsan, så fick avbryta ta ut allt, och tömma blåsan för att komma åt bättre då den låg i vägen, Så dom fick punktera slidan igen och äggstocken igen, och då hade lokalbedövningen släppt också. Så efter 5 min till med en gråtande, skakande patient fick dom avbryta. tror dom bara lyckades plocka en blåsa från vänster äggstock. Högra plockade dom ju resten på, men gjorde ju ont men inte själva utsugandet av blåsan det gick okej.
Men personalen var jätte bra och snälla tack och lov. Det var bara himla synd att det var en sån skräckupplevelse och maken var ganska skärrad också då det var blod överallt och var väldigt traumatiskt för honom att se mig ha så ont..
Nu hoppas jag bara att jag återhämtar mig fort. Och att någon av äggen lyckas befruktas Isåfall blir instättning dag 2 eller 3. Eftersom det var så få, så kan man inte vänta till blastocyst. Men dom diskuterade att eventuellt sätta in 2 embryo på en gång
Men vilken otur då måste ha haft. Jag håller verkligen tummarna att det går vägen för dig så du slipper göra om det. Jag har själv (i ett helt annat sammanhang) varit med om att bedövning och morfin inte har tagit så jag vet hur fruktansvärt det kan vara. Jag tror verkligen du kommer må mycket bättre i morgon. Skönt att personalen var så bra. Du får uppdatera oss i morgon om hur du mår och hur det gick med befruktningen.