Inlägg från: Anonym (va?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (va?)

funderar

Hur det än är så är det INTE okej att han tar dotterns pengar! Har han gjort det förut, o lämnat tillbaks sen?

• Anonym (va?)

Har han tagit av dotterns pengar förut, o lämnat tillbaka sen? O förstod inte riktigt det här om 8000 till dig för hund (?) o mat denna månad. Du tjänar väl egna pengar? O det här med medicin (till dottern?), läkarbesök  o bensin.

Du kanske kan spärra dotterns konto så han inte kan ta ut.

• Anonym (va?)

Då låter det som att han snyltar på dig. O att han formligen stjäl dotterns pengar (utgår jag ifrån eftersom du inte svarar på det). 

Börja med att aldrig betala hans cigg mer (o inte tandläkaren heller), även om han blir arg o tjatar så fall inte till föga. Får han väl bli sur då! O kräv att han ska betala sin del av bensinen till dig när du kör honom till jobbet, just nu lever han ju gott på att du betalar åt honom. 

Just nu håller han på så här därför att han KAN. För han vet ju att du finns där o ändå betalar, skjutsar etc. 

• Anonym (va?)

Kolla med banken eller nåt?! Eller nån jurist kanske (finns ibland gratis på bibliotek t ex). På nåt sätt måste du ju skydda dotterns pengar, eftersom han ju verkar ha blivit mer vidlyftig med tiden. 

På mig verkar han mest ego. Men fortsätt som hittills om du vill vara mamma åt honom också.

• Anonym (va?)
    klyban skrev 2017-03-17 16:41:18 följande:

Ett sätt är ju flytta dotterns pengarna till mammans privata konto.
    En del(alla?) banker har så man kan öppna upp extra konton, så där kan man ju vara lugnare att de stannar kvar.

Ja, det tänkte jag också på sen. Han tar dotterns pengar, o hon kan i sin tur flytta över dotterns pengar till sitt privata konto. För att skydda dottern (men han kommer säkert bli jättearg för det). 

Håller med om att helt delad ekonomi nog vore bäst för dom. Men håller inte med TS om att han kanske skulle stå 1 månad utan pengar, vadå? Kniper det får han väl ta o sälja sina mynt o sedlar då, eller ta av sina sparade medel. Istället för att sno av dottern. 
Svar på tråden funderar