Inlägg från: Anonym (??) |Visa alla inlägg
  • Anonym (??)

funderar

Funderar på om min man har ett missbruksproblem med att köpa saker,
    Först tar han ut 5000:- från sitt konto för att spara, sedan 8000 till mig för hud och mat denna månad, han fick ut 26000 denna månad. Resterande pengar har han köpt äldre mynt, sedlar för + att dottern har pengar på ett konto som han denna månad har varit och tagit 9000:- för
    :/
    Säger man något så blir han arg.

• Svar på tråden funderar
  • Anonym (??)

Det är det jag stör mig mest på, att han tagit dotterns pengar.
    Varför köpa saker när ens egna pengar är slut, så gör man bara inte och sedan göra slut på sina egna pengar helt.
    Tänk om han skulle behöva något som kostar, som tex medecin, läkarbesök, då blir det jag som får betala allt.
    Även fast jag betalar all bensin varje månad.

• Anonym (??)

8000:- för hus/ mat
    Är inte meningen att jag ska betala både alla räkningar för lån/ fakturer för el och andra utgifter för huset+ mat + bensin helt själv.
    10.000 är utgifter för huset förra månaden
    Så 5000:- var + 6000:- för mat, så 3000:- var
    Sedan då bensin 4000:- i månaden så jag själv med min lön betalar, trots att han är lika mycket delaktig till bensinen då vi bor utanför stan där vi jobbar.

Det jag menar med medecin är om han själv blir sjuk så har han inga pengar kvar på sitt konto så då fpr jag även betala det, + hans cigg med. För han har ju spenderat alla sina pengar + dottern pengar.
    Tandläkar besök på 2500:- för honom fick jag betala en månad då han redan spenderat sina pengar.
    Är väl meningen att mat/bensin/utgifter gör hus och gemensamma räkningar som tex internet/ bil försäkring mm ska vi dela på.

• Anonym (??)

Vi bor alltså 12 km utanför stan så bensinen är vi lika mycket delaktig till då båda jobbar inne i stan.
    Tex så skulle han behövs spara till att ta körkortet, men nej, jag som sitter och kör varje dag honom till jobbet och hämtar, trots om jag är ledig, eller tex i bland måste jag alltså åka från jobbet, hämta honom och sedan hämta barnen på dagis och sedan köra hem dom och sedan åka tillbaka till jobbet igen för att han inte kan spara och ta körkortet.

• Anonym (??)

Dottern fick dessa pengar för ca 2 månader sedan av försäkringsbolaget pga ärr som hon har.
    Så innan dess har hon inte haft några pengar.
    Han lånade dock 2000:- förra månaden som betalades igen när lönen kom.

Men nu är set ju betydligt mycket mer pengar som han lånat, så vet inte riktigt hur han tänkt när lönen kommer igen.
    Om han ska betala igen allt + utgifter för hus och mat, då har han ännu 1 månad utan pengar, så då tar han väl pengar igen från henne.
    Kan man spärra trots att både vårdnadshavarna ska ha tillgång till kontot?

Svar på tråden funderar