Anonym (Ensam) skrev 2017-03-14 20:48:08 följande:
Jag tror inte du läser vad jag skriver. Givetvis ska inte ett barn tvingas bo hos ngn som inte vill ha en. Men föräldrar som väljer att sätta barn till världen ska ta sitt ansvar åtminstone ekonomiskt för att underlätta för den andra föräldern att faktiskt känna sig tillräcklig för sitt barn. underhålll är inte tillräckligt på 1573kr. Ett barn är värt mer i omsorg med allt vad det innebär. Infetta fall dessutom så träffar barnet sin pappa vissa helger på pappans villkor inte utifrån barnets bästa. Så pappan finns involverad utifrån pappans bästa, men vill inte ta ett större ansvar.
Jo jag läser vad du skriver. Du skrev att man borde få böter om man inte tog ansvar för sitt barn. Vilket förmodligen resulterat i att en del föräldrar varit med barnen, trots att de inte vill och trots att det inte ligger i barnets bästa, för att slippa böter.
Personligen anser jag att 1573×2 plus barnbidrag med råge bör täcka ett barns behov.
Tycker du att föräldrar som förhindras att ha vv av den andra föräldern också skall få böta? Hur skall man "bevisa" att man vill men inte får? De föräldrar vars barn flyttar iväg med den andra föräldern? De föräldrar som har blivit det genom ett ONS och personen man hade sex med bor 50 mil därifrån?
Hur ofta kommer du arbeta kväll/natt? Är det regelbundet eller ngn natt då och då?