Anonym (M.H.) skrev 2018-04-11 20:12:40 följande:
Noveller ger en mer frihet att såklart fantisera upp en bild, vilket jag tycker kan vara härligt. Och det skrivna ordet möjliggör ju mer fantasier som kanske är svårt att fånga på film. Framförallt sådant som är mer tabu och inte okej att spela in på samma sätt, men en novell är ju 100% fantasi. Sen så kan ju en novell beskriva känslor, upplevelser, tankegångar och sånt, vilket jag tycker gör de lite mer intressanta ofta :)
Sedan tycker jag film såklart är härligt att kika på ibland när man hellre vill ha det mer visuella :)
Det håller jag helt klart med om! :). Bra att man kan söka novell för att få en inriktning som man gillar men sen samtidigt att den inspirerar till friare fantasier :). Ja, en novell kan ge en djupare upplevelse på det sättet ju. Så du gillar lite förbjudna saker? :).
Haha ja film kan ju vara bra om man vill se en riktigt söt tjej med fin rumpa till exempel. Eller att hon gör något specifikt. Gillar point of view. Känns mer som att det är jag som är med då haha :). Någon speciell ålder på killar du gillar?