-
Hur läser du in nått så konstigt?monkees skrev 2017-03-14 12:25:04 följande:Ursäkta att jag lägger mig i här men menar du att om man är ihop med en person som man misstänker har ett drogberoende så är framgångskonceptet att man "låtsas som det regnar", visslar och skaffar barn?
-
Anonym (ppro) skrev 2017-03-14 12:35:24 följande:Låter inte troligt att TS flickvän efter 20 års missbruk skulle sluta självmant. Hon tål ju inte att bli konfronterad och verkar inte vilja erkänna att det är ett problem. Din man kanske hade en annan syn, ville ta sig ur?
Det behöver inte nödvändigtvis vara ett problem, och inte heller skapa några problem.
Man ska inte bara anta saker man inte förstår sig på, men visst är det möjligt.
Sen är saker som att bli kritiserad nått som väldigt få människor gillar.
Skulle kunna testa detta på dig, men är rätt övertygad att poängen aldrig skulle nå fram(och poängen är INTE att hon ska röka cannabis hur hon vill). -
Vad är det som du vill jag ska räta ut för dig, eller ville du bara förolämpa mig i tron att du ska få rätt?Anonym (Medberoende) skrev 2017-03-14 12:49:00 följande:Är det du som är längdtrollet? Du skriver lika kasst och det skulle ju förklara det pundiga beteendet att skriva 20 miljoner trådar om samma sak precis som du hasplar ur dig osammanhängande blaj om cannabis här 20 inlägg i taget.
-
Anonym (Medberoende) skrev 2017-03-14 13:19:34 följande:Du är ju för fan dum i huvet.
Blir jag kär i en vegan säger jag att jag äter kött. Man ljuger inte för att manipulera sig till ett förhållande, vad är det för skitlogik?
Normala, vuxna människor står för vem dom är och sitt beteende och skyller inte sina lögner på att andra är "perfekta"
Han har inte alls nåt ansvar för att reagera mjukt!
Vad fan lever du i för verklighet? En ettårings?!
Som vuxen är man ärlig och ansvarar för det, inte andras reaktioner. Det är deras rätt att reagera som dom vill och det ska man tåla. Det hör till livet.
Man får inte alla man faller för, har inte rätt till alla man faller för. Vill dom inte ha en som man är-fine.
Antingen är man bra som man är eller så får man ändra på något. Tex lögner.
Herregud...Det kan man tycka, men i början på relationer och när man träffas.
Så brukar det mörkas en del, det är helt normalt i början på förhållanden.
Och det är knappast så att cannabisen nu en bit in är nått som är hemligt.
Jag dömer inte människor i vad dom konsumerar, utan hur de agerar mot mig. -
Anonym (Någon blundar.....) skrev 2017-03-14 15:01:50 följande:Ja, det är väl så. O jag reagerar precis likadant! Väldigt konstigt, antingen stoppar TS huvudet i sanden eller så fattar han inte bara. Bilda familj med nån som ljuger, döljer, inte går att lita på o är mitt uppe i ett aktivt missbruk? O som är helt omotiverad till att sluta eller nånting, det är ju döfött.
Men det är klart, TS kanske har egna problem som han inte skriver om här. Då kanske dom funkar ihop.Det kan man räkna med, men ofta så brukar folk ofta skönmåla sig själva i början av förhållanden.
Jag har sett alla varianter här i mitt liv.
Men tanke med de svar vi sett, så ser jag ingen som helst framtid här för TS och henne.
Och om inte han drastiskt tänker om(då hans steg i en kompromiss är så mycket större), så är detta förhållande dödsdömt.
Samtidigt skulle de kunna ha en rätt så friktionsfritt förhållande, men ser noll vilja här.
Så därför jag väljer säga att TS bör gå vidare i livet. -
Anonym (Medberoende) skrev 2017-03-14 17:07:34 följande:Normalt?! Ja tydligen i missbrukarkretsar, annars är det tvärtom. Att man lägger papper i toan, sminkar sig varje gång man ses osv är INTE att ljuga. Det är INTE normalt i början av ett förhållande att ljuga om vad för droger man nyttjar.
Verkar som du pratar om cannabis där, men det måste du väl förstått jag inte menade?
Sällan jag ser folk är som de egentligen är i inledandet av ett förhållande.
Detta är okontroversiellt som det någonsin kan vara.
Sen ser jag inget missbruk hos TS och denna kvinna, på sin höjd beroende med nuvarande uppgifter.
Och jag ändrar mig till missbruk den sekund vi blir delgivna en sådan information. -
AnnsiPannsi skrev 2017-03-14 18:39:22 följande:Mycket bra råd! Vet inte riktigt hur ditt inlägg kan missförstås för du skriver väldigt tydligt tycker jag. Hoppas du inte tar åt dig. Bitterhet är roten till allt ont sägs det ju. Ligger mycket i den sannnngen.
Att veta om att man är älskad gör de största miraklen i en människas liv. Att känna sig trygg o älskad, då vågar man vara ärlig, mottaglig för hjälp o förändring.Man tillåter sig inte att förstå, då man stänger av all logik, empati and u name så är det också avstängt när det kommer till detta ämne.
Och sen massa stigmatisering på detta.
Det lustiga med stigmatisering, och det är tom den värsta knarkkrigaren tycker stigmatisering är nått dåligt, men sen nästa andetag så stigmatiserar dom så mycket det går.
Att diskutera detta ämne sakligt, logiskt och med fakta, finns inte på kartan med denna typen av människor, då de blir helt blockerade samma sekund det pratas om narkotika. -
AnnsiPannsi skrev 2017-03-14 18:39:22 följande:Mycket bra råd! Vet inte riktigt hur ditt inlägg kan missförstås för du skriver väldigt tydligt tycker jag. Hoppas du inte tar åt dig. Bitterhet är roten till allt ont sägs det ju. Ligger mycket i den sannnngen.
Att veta om att man är älskad gör de största miraklen i en människas liv. Att känna sig trygg o älskad, då vågar man vara ärlig, mottaglig för hjälp o förändring.Jo, det glömde jag, det är för de är så himla arga att man inte sågar denna tjej efter fotknölarna som det värsta personen i världshistorien.
Det är som man säger, rädsla framkallar ologiska slutsatser. -
Anonym (ppro) skrev 2017-03-14 20:08:07 följande:Varför skulle det inte vara ett problem när en människa med hjälp av droger förstör sin kropp? Och jo, även TS ser ju detta som problemet i relationen, därav tråden.
Jag skrev "konfronterad", inte "kritiserad", så varför pratar du om att du skulle kritisera mig? Haha, tillåt mig skratta. Det rör mig inte i ryggen om du kritiserar mig. Flickvännen är ju en vuxen kvinna på 40 år, hon borde ju tåla att bli konfronterad med sitt missbruk då, om hon tycker att det är så bra?! Istället valde hon att dölja det.Nä, folk gillar sällan kritik, knappt ens positiv kritik.
Du drar egna slutsatser i vad jag säger, är det nått som är oklart fråga istället och svara sen. -
Anonym (ppro) skrev 2017-03-14 20:31:29 följande:Ja, det mesta du skriver tycker jag är ganska oklart. Ger upp nu med att försöka diskutera detta med en vägg.
Märkte du där i hur du inte ens svara på vad som var oklart för dig.
Jag vet om denna diskussionsteknik redan, där man helt skippar saklighet, fakta, logik och börjar vända sig till mig som person.
Som måste vara det mest ointressanta för denna tråd man kan hitta, och skriva om mig som person.
Det är väl en rädsla att diskutera nått man inte förstår på nån nivå, och sen komma och berätta för världen hur det är.
Det blir väldigt udda.
Du har nu tagit till en punkt, där du är mer intresserad om mig som person än diskutera trådens ämne.
Och du säger att jag är att diskutera med en vägg.
Men den som är väggen, måste vara den som vägrar diskutera ämnet.
Så vad är det jag ska förtydliga?
Eller så bara vi inser att du inte har nått och komma med, inte heller är intresserad att diskutera nått.
Och om du inte är intresserad att diskutera, så har du kommit till fel person.