klyban skrev 2017-03-13 13:44:00 följande:
Men faktamässigt om cannabis, så utgör denna grupp en liknande risk som den som kör helt nykter.
Även så går THC fort ur kroppen(det är den som avgör om man kör onykter eller inte), så redan efter 8-10h så är det troligt att man är 100% okey att köra.
Då det inte finns mätbara mängder av THC kvar i kroppen, vilket betyder att man får köra bil och precis hur mycket man vill.
Tror jag inte ett skot på. Det är inte bara du som har (tolkar jag det som?) erfarenheter av denna drog. Jag vet vad den gör med en människa och hur sinnet blir när man är påverkad. Jag vet även att substansen kan stanna i blodet längre än vad du påstår. Det är lätt att räkna upp en massa siffror från någon studie i USA (beror på hur seriös den studien är... Jag har då ingen tillit till någon random studie från det land vars lagar tillåter innehav av vapen, dödsstraff och legalisering av somliga droger på sina håll).
Att Cannabis räddar liv, som du skrev här i tråden, var ett dåligt argument. Hur många hälsorisker innebär inte missbruk av Cannabis för en "frisk" person? Cancer, KOL, skador i hjärnan - däribland minnet - samt paranoia bl a, som kan finnas kvar även efter avslutat bruk.
Dessutom hoppas och tror jag inte att TS vill att flickvännen ska sluta droga p g a kontrollbehov utan snarare av omtanke för hennes hälsa. Vill de dessutom ha barn ihop hoppas jag att det är ett ultimatum att hon är drogfri innan.
Träning, som du skrev om att TS idkar, är också ett väldigt bra stimuli att vara "beroende av". Hoppas han kan få med sig tjejen att byta ut ett dåligt beroende mot ett bra.
Anonym (Medberoende) skrev 2017-03-13 14:31:09 följande:
Ahahaha, fat chance. Då kommer hon bara hata samhället ännu mer och propagera för legalisering. Ytterst få slutar med cannabis. De flesta har ett livslångt förhållande med den drogen.
Det är inte hugget i sten, jag har erfarenheter från det motsatta av vad du skriver. Klart det går att sluta, bara viljan oxh motivation finns där.