Inlägg från: slutatsnusa |Visa alla inlägg
  • slutatsnusa

Är min tjej missbrukare?

klyban skrev 2017-03-12 14:28:52 följande:

Det kan man lösa genom att inte döma och och säga till att det är öppna kort som gäller.

Så slutar även lögnerna, lögnerna uppstår nästan alltid pga att det är någon som är obstinat och oresonlig.

Jag har svårt att se att en missbrukare plötsligt slutar ljuga!

Ts jag vet inte hur gamla ni är, men 20 års missbruk är en lång tid. Gör slut eller tillåt henne att knarra fritt. Då vet du åtminstone när hon är påverkad.
  • slutatsnusa
    Anonym (Oerfaren och kär) skrev 2017-03-12 17:21:59 följande:

Hon är 40, jag några år yngre. Som sagt, inga ungdomar... Jag har ärligt talat aldrig varit i den här situationen tidigare så det är svårt för mig att avgöra vad jag tycker är ok och inte.

Nej, det är inte lätt. Men jag tror (utgår från mig själv) att du skulle ha svårt att leva både med lögnerna eller det öppna missbruket.
  • slutatsnusa
    klyban skrev 2017-03-13 13:35:04 följande:

Missbruk går inte påvisa i det aktuella fallet.

Och med tanke på hon dragit ned en del, tyder även på att antagligen så finns det inte nått beroende heller.

Men den sista låter jag vara flytande, då det är osäker status på den.

Hade hon varit missbrukare, så hade han märkt detta rätt omgående, då dessa har väldigt svårt att sköta sina liv i övrigt.

Med tanke på hur du går igång på detta så är jag helt övertygad om att du använder droger.

Jag skull vilja påstå att det är precis vad ts märkt dvs att hon använder droger. Frågan är hur ska ts hantera det.
Svar på tråden Är min tjej missbrukare?