Hur mycket pengar lägga på en trea (möbler, inredning osv)
Beror ju på dels var man väljer att inhandla varorna men även tänket kring det. Finns många sätt att få ner priser. Skulle föreslå att hålla koll på tex Ellos, som har en del inredning som även säljs på ansedda butiker som tex Stalands, ofta till 30-40% rea, om man vill ha kvalitetsmöbler, snarare än ett IKEA showroom där det såklar kompletterar med schyssta IKEA möbler. Likaså att sälja (om man har) befintliga möbler för att få tillbaka lite på dessa att lägga in på de nya möblerna.
Soffa: 20000 (5000 efter rea + lagt in vad den föregående sålde för)
Soffbord: 10000 (0:- efter att ha lyckats få en bra deal då jag handlade mer från samma märke)
Matbord: 13000 (8000 efter rea + lagt in det jag sålde mitt föregående för)
Stolar: 24000 (6000 efter att jag Köpte stolar på mobelaris.com och sålde vidare (Då jag inte gillade färgen) i Sverige för dubbla priset som sedan betalade för stolarna samt majoriteten av stolarna jag ville ha). Här kan man ta det vidare tex och göra detta ett par gånger för att sluta på + snarare än - på kontot om man har orken, gäller bara att hitta en bra produkt som folk vill ha.
Tvbänk: 1999 (Byggde ihop eget på IKEA utifrån andra liknande på marknaden)
Så istället för 67000 så kommer man med lite sunt förnuft och pyssel är det lätt att komma undan med (i det här fallet) 21000 vilket i princip blir till ordinarie priset av enbart en soffa.