Inlägg från: Anonym (bibo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (bibo)

Exet arg

Jag är bonusförälder (och förälder) och detta beteende hade stört mig även innan vi fick gemensamma.

Jag tycker inte att man klampar in i allt som bonusförälder.

Jag var med när min äldsta bonus skulle börja på en ny skola (7:an). Men jag frågade mamman om hon verkligen tyckte att det var okej. För annars förstod jag att hon ville gå med dottern och pappan (min man) själv. Men det ville hon, för att dottern ville. Då kändes det bra. Jag har var alltid varit försiktig där det inte känts självklart att vara med. Som skolavslutningar och uppvisningar mm för där har ju även mina bonusbarn syskon varit med (våra gemensamma barn).

Så stå på dig att detta fixar du. Det räcker med en och du har koll på läget. Du är ju mamman.

Sen tycker jag satt du ska vara glad att hon bryr sig också, men det finns stunder då hon borde förstå att hon ska backa.

• Anonym (bibo)
    Anonym (Mamman) skrev 2017-03-21 18:33:15 följande:

Jag åker förmodligen själv. Vi pratade om det och det blev inte så bra. Han tycker att jag måste fatta att hon också är lika mycket barnens förälder som jag och att jag inte kan bestämma själv hur jag vill ha det. Jag föreslog att han skulle följa med flera gånger men han vägrar mest av principsak.

Efteråt fick jag flera hotfulla sms av hans ex att hon kommer anmäla mig till soc. Att jag inte kommer få hämta barnen på fredag, att hon ska polisanmäla mig för psykisk misshandel mot barnen o.s.v.

Så ja, där är vi nu.

Spara alla sms som gäller det här och även framåt... då kan du bevisa vad dom skrivit iaf... låter helt galet att en bonusmamma uppför sig så här.

Sen är ni föräldrar visst mer än oss bonusföräldrar för barnen. Så klart. Det känns som att dom vill ha en kärnfamilj men det här dom inte. Gulligt att hon bryr sig men dom måste inse att juridiskt eller känslomässigt så är ni inte alla lika..

Jag är ju både bio och bonusförälder och det är skillnad både i känslor och ansvar.

Sen är det som sagt fint att hon vill dottern väl men dom verkar lite galna.
Svar på tråden Exet arg