Exet arg
kontrollbehov deluxe utav styvmamman? Visst förstår jag att du är glad i hennes enegemang när det är bra för dig. Men mina tankar går åt varför din dotter är stöddig o vresig med sin styvmamma? Kanske det faktiskt inte är så bra som det har verkat ? O dottern själv vill ju inte att hon ska följa med o barn är ändå rätt smarta på att se vad som är fel o rätt trots alls. Kanske inte i handlingar, men i känslor. O när något som inte får dom att må bra blir dom ofta vresiga. Lyssna mer på din dotter istället för att se vad styvmamman gör. Visst det kan verkas så fint o bla bla men vad är det som händer egentligen innanför väggarna när ingen ser då?
Jag tycker att du ska stå på dig. O ditt x låter hellre sin nya ta hand om allt så han släpper så vad gäller hans utskällning säger jag bara NEJ. Du är mamman. O om du är en bra mamma ( vilket jag själv inte alls hade en ) så är du det viktigaste i ditt barns liv. Det kanske helt enkelt börjar bi lite väl fart på den "goda" snurran, som du nu märkt ? Låter som att du har ett förhållande med styvmamman snarare än med pappan som ett x som man har delad vårdnad med.
Det är din roll att ta smällarna för ditt barn oxå, inte låta henne få dem när ingen ser ? Önskar er Dig o dottern lycka till o vad en tidigare skrev, samtal kanske vore bra o en grej man verkligen ska akta sig för är när allt har "verkat eller verkar" för perfekt ! Glöm inte det för din dotters skull, då det kan gå ut över dig också om hon känner sig utlämnad. Vilket i sig gör att hon känner sig ensam o tro mig, agget kommer vända sig emot dig med då till slut förr eller senare !
Va rädda o mer o våga ta Hjälp. O bli inte sänkt för "ALLT" hon har gjort.