Inlägg från: Vampiremamii |Visa alla inlägg
  • Vampiremamii

UNGA FÖRÄLDRAR <3

Jag va 17 när jag fick mitt första barn är idag 24 och väntar mitt 3e i början på juni :) jag fick hjälp av soc iom att jag gick i skolan o behövde eget boende då jag inte kunde bo kvar hemma :) sen när jag tog studenten började jag jobba :) har du nån o skaffa barn med då?:)

• Vampiremamii
    karu96 skrev 2017-03-13 20:47:04 följande:

Jag fick min son när jag var 20år. 

Han är nu 8,5mån och jag har pappan har gått isär (han tog inget ansvar och var aldrig hemma, full varje helg osv..)

Jag och sonen bor nu själva i en 3:a. 

Jag jobbade innan som timvikare Undersköterska. 

Får ut ca 9000kr/mån om jag tar ut alla dagar i veckan. Plus barnbidrag på 1050kr/mån och så betalar barnets Pappa 2000kr/mån i Underhållsbidrag. 

Och jag är inte den som slösar bort pengar på småsaker. Så jag klarar det ekonomiskt väldigt bra :) 

Men om du tänkt plugga vidare eller ut och resa, så vänta hellre. 

Inget negativt att skaffa barn tidigt, absolut inte. Jag ångrar det inte en sekund! 

Men många tror nog att man kan hinna med så mycket, trots en liten bebis. Vilket man oftast inte hinner/orkar/vill. 

Lycka till och lyssna inte på vad alla andra runt om säger ang att skaffa barn tidigt. 

Haha precis jag tycker det är kanonskönt att få komma iväg till frisören haha inte alltid man ens har tid med det x)

Bebisar tar mycket tid o det är det underbaraste i livet :)

Håller med dej är det mycket man vill göra som resa o dyl så är det bättre att göra det först av rent praktiska skäl:)
Svar på tråden UNGA FÖRÄLDRAR <3