urinstopp
Jag vet inte riktigt hur det gäller angående urinstop och dylikt för en katt, eller vad priset brukar ligga på.
Hursomhelst har min lill kille blivit inlagd och opererad för drygt en vecka sen. Han var inlagd i 3 dagar och kostnaden blev 41 000kr varav vi fick betala 11 000 av (maxbeloppet försäkringen betalar ut är 30 000). Samma katt har blivit inlagd ett par gånger de senaste åren, och varje gång har vi fått en specifik lista om vad allt de gjort har kostat. Även har vi alltid haft god kontakt med veterinären och har kunnat ringa dit dag som natt för att höra hur han mår etc. De ringer alltid innan de gör kostsamma ingrepp, och ringer även flera gånger om dagen för att uppdatera hur läget ser ut. Kirurgen som opererade min katt ringde mig tom 02.00 på natten för att berätta hur ingreppet gått och hur min lillkille mått när han vaknat från narkosen.
Så vad jag vill ha sagt är att de borde ge er god information om hur läget ser ut, även ska ni få en prisuppgiftslista med de exakta kostnaderna. Mina föräldrar gick tidigare med deras katt till ett annat bolag än det jag går till, och där fick de aldrig reda på vad veterinären tog betalt för. Exempelvis fick de betala drygt 2000 för en undersökning av deras honkatts tänder och blodprov. Poängen med honkattens besök var att göra ultraljud och röntgen på hennes tänder (misstänkt FORL), men då de inte hade personal inne som kunde utföra dessa så tog de bara prov, kikade lite (som de gjort veckan innan) och tog 2000 kr betalt för undersökningen. Helt absurt :/
Nu har de bytat till samma bolag som jag går till med mina katter. Nu vet jag inte om detta kommer klassas som reklam, men jag går till Evidensias.