Inlägg från: Alexi |Visa alla inlägg
  • Alexi

Tappar man all kontakt med skolan när barnen börjar gå till och från skolan själva?

Som småbarnsförälder är man ju van att hämta och lämna på förskolan varje dag och då hinna utbyta ord med personalen, höra om hur saker och ting är osv. Sen fortsätter man med det i förskoleklass och första åren i skolan.

Men sen då, när barnen börjar gå till och från skolan själva, då kommer man ju helt tappa den där naturliga kontakten med personalen. Det är ju rätt mycket bakom kulisserna man ser och hör när man hämtar och lämnar.

Hur har ni upplevt det?

• Svar på tråden Tappar man all kontakt med skolan när barnen börjar gå till och från skolan själva?
  • Alexi

Jag har barn i fklass och tvåan och pratar mycket med fritidspersonalen i tvåan vid hämtning. Klassläraren träffar jag sällan men just info om klassen, stämning, kompisar och rutiner får jag mycket bättre från fritidspersonalen, de har ju bättre koll på det. Och det är den typen av info jag kommer sakna.

Info om själva skolarbetet får jag i veckobrev och det räcker.

Svar på tråden Tappar man all kontakt med skolan när barnen börjar gå till och från skolan själva?