Säger alla barn "jag älskar dig" till sina föräldrar?
Eftersom jag är uppvuxen utan att känna kärlek och uppskattning från mina föräldrar så är jag supernoga med att både visa och tala om för mina barn att jag älskar dem.
Mina föräldrar har hela mitt liv särbehandlat mig gentemot mina andra syskon och jag har inte en aning om varför.
Jag har alltid fått klara mig själv och de få gånger som jag verkligen önskat deras hjälp eller stöd så har de sagt nej eller bara helt sonika skitit i mig.
Nej, jag har inga psykiska, fysiska eller drogproblem osv. Är en extremt skötsam person som det ändå gått bra för i livet...
Eftersom jag själv vet hur jag har mått och faktiskt fortfarande mår kring detta så överkompenserar jag det mot mina barn. De ska aldrig behöva känna det som jag har känt. De ska aldrig behöva fundera på varför osv.
Jag curlar verkligen inte sönder dem, men jag finns där för dem och de vet om det. Eftersom de hör mig säga att jag älskar dem ofta så svarar de så klart tillbaka med att de älskar mig. De säger även det även om jag inte sagt det till dem först.