Inlägg från: Anonym (Aldrig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Aldrig)

Säger alla barn "jag älskar dig" till sina föräldrar?

Jag tror aldrig att jag sagt jag älskar dig till mina föräldrar.

Inte syrran heller.. Jo kanske i vuxen ålder i så fall att hon någon enstaka gång kan säga nåt sånt till föräldrarna. Typ -Åh jag älskar er.. När de gjort nåt riktigt snällt för henne.

Men hon är tjej och mer känslosam i sitt vardagsspråk.

Vi växte upp i en trygg miljö med enormt mycket värme och kärlek från våra föräldrar som var fantastiska på så många sätt.. Men aldrig någonsin under uppväxten att vi i familjen sa jag älskar dig till varandra. Det var nåt pappa kunde säga till mamma en gång om året när de firade bröllopsdag och han hade köpt blommor. Det var nåt vuxna sa till varandra liksom.

• Anonym (Aldrig)
    Anonym (Undrar) skrev 2017-03-09 22:03:13 följande:

Mina kollegor säger vid varje samtal med sina barn:Jag älskar dig puss puss.Jag säger inte så till min familj,är jag udda?

Nej du låter normal tycker jag
  • Anonym (Aldrig)
    Anonym (Hm) skrev 2017-03-09 22:09:26 följande:

Jag tror det är något ganska nytt att man ska säga "Jag älskar dig" till varandra hela tiden. Aldrig fått höra det från mina föräldrar och aldrig reflekterat över det. Man vet ju (förhoppningsvis) att ens föräldrar älskar en ändå. Om man däremot säger till sina barn varje dag att man älskar dem så är ju chansen stor att de börjar härma - utan att egentligen förstå innebörden i orden. Om de inte härmar vet man väl ändå att ens barn älskar en. Det är bara ord.

Extremt nytt skulle jag säga..
Svar på tråden Säger alla barn "jag älskar dig" till sina föräldrar?