Anonym (Ida) skrev 2017-03-10 12:33:57 följande:
Du blir irriterad för att du inte har ADHD och inte vet vad det innebär. Det var ingen hobbydiagnos, det var ett förslag och en igenkänningsfaktor.
Jag har alltid blivit utskälld för att jag vart så klantig. Och ju mer skäll jag fått desto klantigare har jag blivit och det har äben lett till att dålig självkänsla och tankar om varför jag är så jävla TRÖG och inte kan tänka mig för innan jag klantar till mig.
Fick diagnosen i vuxen ålder efter kraftiga depressioner och självmordstankar. Hade någon bara stannat upp när jag var liten och givit förslaget så jag tidigt fått en utredning så hade mitt liv iaf blivit lättare.
Är så less på er okunniga människor som får mig att känna skam över min diagnos genom att uttala er sådär. PUNKT
Och det vet du för att du är en fluga på min vägg som känner till mina eventuella diagnoser?
Om du är vuxen borde du fatta att man inte har samma åsikt per automatik enbart grundat på att man har samma erfarenhet.
Det du gör är att tolka in dina egna erfarenheter och ställer en hobbydiagnos precis som många andra gör så fort något rör sig utanför den imaginära normalitetsmallen.
Trist att du blivit skälld på pga din klantighet men jag angrep inte dig utan din argumentation. Och ärligt, du är väl inte dina åsikter? Lika lite som du är din klantighet eller din diagnos? Skilj på sak och person helt enkelt...