Oaktsamma barn
Min sambo har två barn sen innan och vårt gemensamma barn är runt året nu.
Mellanbarnet har sönder minstingens leksaker hela tiden. Varje dag får jag säga till mellanbarnet att sluta ha sönder leksakerna och även sluta leka med dom..
Sambon bryr sig inte alls, utan tycker att alla barnen kan leka med leksakerna hur våldsamt det än är.
Jag har börjat plocka bort vissa leksaker som jag vet att den yngsta tycker mycket om.
Har även märkt att mellanbarnet har sönder flera av våra/mina saker.
Spelar ingen roll att vi/jag säger till direkt för att i nästa sekund är det samma visa igen..
Tycker att det är ett mycket märkligt beteende som barnet har nu.
Hur får jag/vi stopp på detta?
Ska tillägga att det har aldrig vart något problem mellan mig och sambons barn. Sambons barn tycker väldigt mycket om mig som en god vuxen och kommer hellre till mig med frågor/problem/pratstund.
Mellanbarnet älskar sitt yngre syskon väldigt mycket, kan det ändå handla om svartsjuka?
Alla barnen får lika mycket uppmärksamhet av mig, saker/kläder/godis (inte den yngsta). Alltså jag gör ingen skillnad på dom alls. Det är samma regler/rutiner för alla barnen. Gosar jag med den yngsta är jag väldigt noga med att gosa med dom äldre barnen också, dock på deras villkor.