Inlägg från: Anonym (ropapappa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ropapappa)

Oaktsamma barn

Får de någon uppmärksamhet av sin pappa då?

Jag vet inte hur gamla dina bonusar är, men när jag var i 6-årsåldern var min pappa och bonusmamma i samma situation med mig. Jag och min bonusmamma hade och har inga problam så, min bonusmamma hade nog kunnat skriva precis samma sak om oss som du gör om dina bonusar, men då, runt 6-7 kände jag mig otroligt övergiven av min pappa. Det var bara min bonusmamma som, ja allt. Som skällde när jag gjorde något dumt, som busade när vi var på humör, som tröstade och nattade. Jag gjorde massor av dumheter mot mitt lillasyskon, som alltså är mitt halvsyskon, och min bonusmamma reagerade, men aldrig pappa. Det kändes som att han hade glömt bort mig sedan bebisen kom.

Det var först när pappa började engagera sig igen, både på det positiva och det negativa, som det släppte.

Det behöver ju inte alls vara det för er, men det var en tanke som slog mig när jag läste det du skrivit, särskilt sista stycket.

• Anonym (ropapappa)
    Anonym (Ida) skrev 2017-03-10 12:20:39 följande:

Eller så är det ADHD. Då kan man bara titta på en sak och den går sönder. 
    (Inte ordagrant såklart) Då är man otroligt klantig och oaktsam. Jag var själv sådan. Alltid trasiga saker och trasiga kläder. Dock bara mina egna. Ni får lära barnen att bara använda sina egna saker.

Min lillebror har adhd och han har aldrig i sitt liv haft sönder något pga klumpig/klantighet.  Tvärtom är han väldigt smidig generellt och väldigt rädd om saker. När han var lite kunde han ha sönder saker med flit av frustration eller ren illvilja, men aldrig av misstag så att säga.

Du var klantig och oaktsam, men du är bara en person.
Svar på tråden Oaktsamma barn