• Milou3

För oss med BIM i april 2017

Hedblomster skrev 2017-04-04 08:19:01 följande:

Jag och sambon har lyckats få till det tre dagar i rad nu! Dagen innan positivt äl-test och äl-värk, samma dag som positivt test+värk, samt dagen efter. Hoppas hoppas nu! Eftersom vi har försökt så kort tid får man ju bara anta att vi fungerar som vi ska och är fertila osv, men jag blir orolig för att man egentligen inte vet.... Nojar över brist på ägglossningssekret tex, men försöker intala mig att jag säkert har äl som jag ska när testet är positivt, värken finns där samt har mens varje månad. Nu är det en lång nedräkning på ca två veckor... 

Jag såg att några diskuterade bebis vid jul och nyår igår! Jag känner väl egentligen att om man fick drömma och välja och planera heeeelt fritt skulle jag vilja ha en vårbebis, men jag vet inte ens varför? Ingen lider väl av att fylla år nära jul? Så jag blir bara glad om jag blir gravid oavsett när det händer :) Blir jag gravid nu så beräknas det ju till 23-25 december men det struntar jag i. Kanske går man över tiden, kanske kommer barnet tidigt. Och blir jag inte gravid satsar jag på maj istället och en januaribebis! 

Vill bara flika in att sist jag blev gravid hade jag örnkoll på mitt sekret men såg inte skymten av äl-sekret. Från mens till sticky till vattnigt till NOLL sekret. Gissar äl var runt den vattniga perioden. Funkade ändå :)
  • Milou3
    Charlizee skrev 2017-04-04 10:48:47 följande:

Min app sa ägglossning igår, testade idag och inser att det nog är imorgon... vi har haft sex lördag-måndag, orkar man en dag till för att säkra upp? När vi har haft sex är det inget "bara göra barn sex" så vill inte det ska bli det nu... hade varit skön med en dags "sex-paus"

Försök få till lite mys i morgon bitti :)

Då har du haft sex varannan dag, vilket många rekommenderar.
  • Milou3
    Solsidan17 skrev 2017-04-04 12:58:25 följande:

Jag och min sambo gav 110% i allt som heter försök i januari och februari efter att jag fick missfall i december. Och då åt jag både rosenrot och bisolvon, och det hände inte ett smack. Sen kom vi överens om en paus i bebisverlstaden, för jag ville gå ner i vikt plus att jag fyller i december, dagen innan min mamma och morfar, och ville inte planera barn till december. Och vilken månad blir jag gravid igen? Precis som förra graviditeten, så blev det månaden efter vi slutat "försöka". Och vi hade ingen stress över det heller, för under min ägglossning var vi bortresta och kunde inte mysa. Så vi passade på en gång, 4 dagar INNAN ägglossningen. Och tammefan så tog det sig. Och fast det eventuellt blir en decemberbebis, så kunde jag inte vara lyckligare. Bättre födelsedagspresent går inte att få <3

Hurra!

Grattis :)
  • Milou3
    Emmie79 skrev 2017-04-04 14:36:37 följande:

Känner igen mig precis! Och inte blir det lättare efter ett par månader utan positivt resultat. Vissa dagar får jag knappt någonting gjort på jobbet för jag kan inte koncentrera mig, skäms jättemycket över detta!

Det enda som funkar för mig är att ha "sidoprojekt", som tex träning och att försöka gå ner några kilo till semestern, matlagningsprojekt (storkok, långkok mm), inredningsprojekt och att planera semestern. Annars tänker jag på att bli gravid HELA TIDEN.

Lycka till! Du är helt normal! :)

Hahahaha exakt så är det!

Nu är ju jag frilans och jobbar mestadels hemifrån så ingen ser hur mycket tid som går åt till att googla, läsa/skriva på FL mm. Får säga åt mig själv hela tiden!

Funderar nästan på att försöka tänka bort bebis nu och fortsätta efter sommaren ist. Kommer ju givetvis inte använda skydd men mer koppla av i hjärnan.

Planera in mysiga grillkvällar med kallt rosevin.

Vi får se :)
  • Milou3
    orzia1 skrev 2017-04-04 22:14:15 följande:

Jag är inte besatt av allt med graviditet och kommande bebis, men har barn sen innan och vet att saker inte alltid går som planerat, så därför finns det ingen anledning att stirra upp sig själv med att tänka om det tar sig då och då så kan jag göra si eller så med ev kommande fester, bröllopsbjudningar, semester osv...

Kanske jag låter för negativ, men man kan inte sluta leva för man försöker skaffa bebis, då kan det bli långa månader tom år som man kastar bort av sitt liv genom att bara leva i två veckors perioder.

Du har väldigt rätt! Och man gör nog alla en tjänst, inklusive sig själv om man försökte njuta lite mer av nuet och uppskatta det man faktiskt har i sitt liv.

Men så går man på toa och får syn på lite äl-sekret och ett litet leende kommer smygande ...
  • Milou3
    LifeOfBullshit skrev 2017-04-04 23:05:35 följande:

Jag är nu på BIM -6 och är lika illamående och "halsbrännig" varje eftermiddag/kväll som jag varit de senaste dagarna (sedan BIM -9), Har nu fått molvärk, lite som svag, svag mensvärk men jag brukar aldrig få känningar såhär tidigt! Blir smått galen på detta! Har börjat få finnar i hela ansiktet också! BIM -5 Imorgon, ska man våga sig på att testa? Vet att jag borde vänta men det kliar i fingrarna! :O

Hade det varit jag så hade jag hoppat av glädje! Låter ju som klockrena symptom :) testa vetja!
  • Milou3
    Vilgot o Lillpyret skrev 2017-04-05 09:23:33 följande:

Tog bort mig från listan eftersom jag trodde att mensen dök upp (lite tidig men ändå...). Det visade sig att det bara var spottings. Så en liten, liten gnutta hopp finns fortfarande kvar. På lördag bör mensen komma enligt min app och jag har nästan alltid spottings innan (plus att jag testade - på äl+12) så det är ju troligtvis så att det inte gick vägen denna gång men jag hänger ändå kvar här några dagar till!

Jag är också besatt! Känner mig väldigt nere just nu eftersom jag tidigare trodde att det verkligen hade tagit sig. Har gråtit för ingenting i ett par dagar och är så trött. Det här är ju i princip det enda jag tänker på. Inte bra! Nästa månad ska jag försöka ta det lite lugnare, kanske till och med hoppa att gå med i en BIM-grupp. För det här kan ju ta lång tid och jag måste ju fungera! Så knäpp man kan bli...

Känner samma! Måste styra tankarna på annat.

Mellan äl och 6-7 dagar efter är det så pass tidigt att små minisymptom kan vara en graviditet. Men när man testat negativt på äl +10 och symptom har försvunnit helt blir man låg!! Har bim i dag och efter att knappt känt av molvärk senaste dagarna börjar jag känna svagt nu.

Mensen e på g. Fan!

Ska testa nåt HELT nytt denna cykel.

Inga äl-test, inge FL, inte tempa och inte testa gravtest innan nästa bim! Bara leva som vanligt och fokusera på allt annat i mitt liv och försöka ha sex varannan dag efter mensens slut!
  • Milou3
    Charlizee skrev 2017-04-05 09:50:11 följande:

Jag ska också försöka hålla mig iallafall från gravidtester alldeles för tidigt... lovat mig själv att inte testa före BIM -4. Jag har BIM den 18:e så vill gärna veta innan påsken om jag kan ta ett glas vin

Jag har börjat träna, löpning varje morgon för att få bort tankarna lite... besattheten tar lätt över och man glömmer bort att njuta av allt annat i livet. Hoppas din nya taktik kommer ge dig ett jätte fint plus!!

Du kan ta ett glas vin eller 2 ändå! Ev grav tar inte skada av det så tidigt. Men förstår dig! :)

Ja träning är bra. Så fort förkylningen lagt sig ska jag ut och gå 45 min varje morgon. Slutat röka också så då borde jag fixa en löprunda när kondisen är bättre :)
  • Milou3
    Charlizee skrev 2017-04-05 12:09:03 följande:

Ja så är det säkert, men man bli ju nojjig något ska gå snett... vad duktig du är som slutat röka!!

När har du BIM?

Ja men jag har fuskat lite med snus när det har krisat.

Jag har bim i dag!
  • Milou3
    LifeOfBullshit skrev 2017-04-05 13:14:16 följande:

Jag blir galen snart!!!

Efter morgonens negativa test så har jag helt släppt alla tankar på graviditet denna månaden och istället kikat på när jag har ÄL och BIM nästa månad. AKA jag har inte känt efter alls eller analyserat men nu på lunchen kissade jag för andra gången idag och jag brukar kissa två gånger om dagen max normalt! Visst det kan säkert vara något annat tänkte jag men så har jag helt annorlunda flytningar, lite gryniga som jag sett andra tala om innan, sådär keso-stil fast väldigt lite. Nej Jo det kan säkert vara något annat det med men så har jag fått ännu fler finnar sen igår. Är helt fläckig i hela ansiktet och mina bröst börjar bli ömma.... Kan man testa negativt med ett "testa tidigt"-test på BIM -5 Och ändå har en chans? Känns ju inte som om det är stor sannolikhet då det mäter så små nivåer och såg inte skymten av något streck när jag testade med morgonurin. Vet inte om jag vågar hoppas denna månaden eller ska sikta på nästa?

Ska testa på BIM om mensen inte kommit men känns hopplöst just nu... :(

Jag har för mig att jag testade helt blankt med ett negativt sist jag blev gravid på bim-5 med cb early men sen 2 dagar senare positivt, dock svagt med cb+.

Det viktigaste är väl att hålla koll på hur många dagar efter äl du är. Har du kort lutealfas, typ 10-11 dagar är det ju omöjligt att testa positivt tidigare än bim -2 :)
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017