• Milou3

För oss med BIM i april 2017

Paap skrev 2017-04-01 12:13:53 följande:

Länka gärna till de olika sajterna. Jag har nämligen också googlat och de enda olika sajter som påstår detta är familjeliv-trådar och andra forum. Det ser inte jag som en säker källa :) Hittar ingen forskning som visar på att man skulle kunna få positiva test på äl+3. De graviditetstest som kan användas tidigare säger sig ändå inte kunna upptäcka graviditet förrän äl+6-8

Ledsen men det orkar jag inte leta upp nu. Minns inte exakt var jag läste det tyvärr. Sen spelar det ju ingen roll vad man läser. Att någon man känner väl varit med om det, är ju källa nog :)

Jag skrev inte att man kan testa positivt redan äl+3.

Jag skrev att ägget KAN fästa så tidigt. Det tar oftast minst 3 dagar, mest troligt 5, innan hcg kan mätas i urinet och därmed ge ett positivt resultat på ett graviditetstest.
  • Milou3
    Vilgot o Lillpyret skrev 2017-04-02 08:40:36 följande:

För mig har det nog inte tagit sig. Fick en liten blödning nu på ÄL+11 och jag brukar ofta ha spottings innan mens. Hade jag inte haft blödningar annars så hade jag hoppfullt trott att det nu var en nidis. Mensvärken håller dock i sig. Vet faktiskt inte om jag brukar ha det. Man blir ju verkligen lite lätt galen av detta! Det som är positivt är att jag nu skriver upp alla symptom så nu kommer jag i framtiden kunna se vad som är normalt för mig i dagarna mellan ÄL och BIM.

Är också på äl+11 i dag.

Nu hade vi iof bara sex en gång runt 3-4 dagar innan äl, så jag vet halvt som halvt att det är kört. Men ändå hoppas man ju. Men om man bara har 1 symptom av 5-6 möjliga så får man väl inse att det inte blev jackpot.

Jag har molvärk och lite ömma bröst. Men sist jag var gravid hade jag halsbränna, blödde näsblod, var trött och blev luktkänslig veckan innan bim.

Funderar på att ta ett test i dag ändå. För då kan jag iaf släppa allt j-kla analyserande hit och dit.
  • Milou3
    Sebbe skrev 2017-04-02 06:59:27 följande:

Det är precis så jag försöker tänka. Att det antingen beror på tur eller att man har något större problem. Problemet är väll att det finns 2 på 20 som säger så, de andra 18 säger "slappna av! Hur förklarar du annars dem som adopterar och sedan får bio-barn?" Jag förklarar det med tur. När man hör om avslappning som främsta medlet hela tiden känner jag snarare att jag får skuldkänslor, min barnlängtan gör att vi inte blir gravida... vilket är så konstigt. Jag har några kg övervikt och röker till och från. Brukar kunna hålla mig från det under mens-fria veckor men när mensen kommer blir jag så deppig att jag har svårt att stå emot. Det tycker folk är ett MINDRE problem än rökningen. Eller folk... ytterst få vet att vi försöker men man får ju gratis fertilitetstips av folk man knappt känner som bara antar...

Jag förespråkar inte rökning alls, kämpar själv med att sluta. Har dock fuskat lite nu med snus ( säkert ännu sämre egentligen)

Men, mina första 2 barn blev till på första försöket trots att jag stressade i jobbet, festade varje helg och rökte 10-12 cigg om dagen. Det jag inte gjorde däremot var att fundera och "stressa" runt bebisverkstad. Hann aldrig det Iom att det tog sig så snabbt. Körde inte ens med äl-test.

Nu däremot, visserligen betydligt äldre, är det svårare.

Kanske ligger det nåt i det att man ska försöka slappna av? Eller iaf fokusera på annat undertiden man försöker.

Eller så spelar det ingen roll. Jag vet inte.

Vet iaf hur svårt det är att "slappna av"!

Hade lovat mig själv att vara mer chill denna cykel. Ist är jag värre än någonsin, sambon och jag har haft mindre sex än vanligt och allt känns just nu bara piss.

Men med våren runt knuten och mer sol och värme tror jag fler kommer plussa!
  • Milou3
    lindstroom skrev 2017-04-02 10:56:35 följande:

Plussade för två dagar sen! Försökt i 7 månader och nu var de vår tur ???? . Plussade på bim+13

Grattis!!

Bim+13, hade du testat innan nåt?
  • Milou3
    Emmie79 skrev 2017-04-02 16:38:05 följande:

Nu är jag på BIM+1 eller BIM-6 beroende på när jag hade ägglossning. Har tidigare i veckan känt av förändrat luktsinne, ont i ländryggen, halsbränna och kvällströtthet. Idag känner jag lite molvärk i livmodertrakten, men det kan lika gärna vara mensvärk. Fick även en liten vit mjölkig flytning idag.

Vill inte testa pga att om det är negativt kan jag ändå inte lita på det och kommer bara bli ledsen.

Men av mina symptom att döma, vad tror ni?

Låter ju som klassiska gravidsymptom! Iaf allt utom flytningen, som kan komma närsomhelst i cykeln :)
  • Milou3
    Anonym (Väntar) skrev 2017-04-03 11:30:52 följande:

Hej, ngn vänlig själ som kan tolka?

Om det dök upp inom 1-2 minuter så ser det svagt positivt ut. Men cb är kända för spök tyvärr.

Har du möjlighet skulle jag testa ett annat märke som är ett testa-tidigt-test!
  • Milou3
    Anonym (Längtar bebis) skrev 2017-04-03 16:14:53 följande:

Hej!

Har försökt 3 ggr utan resultat. Nu är frågan om man ska fortsätta köra men kommer då få bf runt 24-31/12. Känns så himla tråkigt att få barn då? Eller spelar det ingen roll? Är det jag som har fel inställning bara?

Hur tänker ni andra?

De flesta här inne verkar ha kämpat ett tag för ett plus och många har fått mf, men för mig finns ingen dag en bebis inte är välkommen på iaf :)

Sa till sambon i går att "om vi får jackpot nästa äl så blir Bf på din födelsedag" och fick till svar "underbart!!! En julklapp eller födelsedagspresent hoppas vi på" :)
  • Milou3
    Anonym (Längtar bebis) skrev 2017-04-03 16:46:03 följande:

Har också haft otur, skulle haft nu i april. Så börjar känna att det kvittar när nu, bara man får frisk bebis

Ja precis! Det kan vara lätt men allra oftast verkar det ta lite tid.
  • Milou3
    Freya18 skrev 2017-04-03 17:33:26 följande:

Härligt med flera plus i tråden!! :) Grattis!

Här är det full rulle med jobb och inredning av hemmet. Kroppen börjar signalera att det är dags att ha sex och äl borde vara på onsdag. Men vi tar det chill denna månad. Jag hoppar över allt som har med tester att göra och låter huvudet slappna av en stund. Sen får man se om det tar sig ändå.

Låter vettigt! Funderar på samma sak själv.

Orkar inte räkna äl hit å dit eller tempa.
  • Milou3
    Anonym (L) skrev 2017-04-03 20:26:19 följande:

Hoppas att det blir rätt bild nu.

Är detta ett spökstreck?

Definitivt inte!

Grattis :)
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017